• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Becker/ Z 100 Crocodile?

Onko kellään käytyössä ks. gps-laite moto käytössä?
Onko toiminut? Miten on mukana tuleva "vakio teline"?
Näyttö on iso, mutta riittääkö kirkkaus? Äänen ulostulo
on 3,5mm, esim."nappikuuloke"...kuinka toimii käytännössä?
Kommentteja kaivataan....! Kiitos!

Onko kellään käytyössä ks. gps-laite moto käytössä?
Onko toiminut? Miten on mukana tuleva "vakio teline"?
Näyttö on iso, mutta riittääkö kirkkaus? Äänen ulostulo
on 3,5mm, esim."nappikuuloke"...kuinka toimii käytännössä?
Kommentteja kaivataan....! Kiitos!
Viime kesä tuli kurvailtua kyseisen kapistuksen ohjaamana, ja ihan tyytyväinen olen ollut. Hintansa arvoinen kapistus (siis ebay tms. hinnan, ei suomen hintojen, jotka ovat monasti yli satasen kalliimmat).

Näytön kirkkaus riittää, jos laitteen saa pystyasentoon. Eli esim. tankkilaukussa ollessaan, voi olla vaikeuksia saada näytöstä selvää. Suorassa auringonpaisteessa ei oikein näy, mutta tuskin näkyy juuri muutkaan laitteet.

Ääntä kuuntelen AKG:n tulppaavilla kuulokkeilla, joihin äänen taso riittää mainiosti. Nuo kuulokkeet tosin toimivat ihan korvatulppinakin ilman ääntä, joten niihin riittää melko pieni voimakkuus. Kypärään asennetuista kuulokkeista ei ole kokemusta, mutta voisin kuvitella ettei välttämättä ääni riitä, ellei ole hiljainen potta ja hiljainen mopo/pleksi.

Autotelinettä en uskaltanut alkaa virittelemään mopoon, kun oli hieman heppoisen oloinen. Autoon ihan jees, mutta mopoon tein ihan oman telineen. Tähän tosin on myynnissä jotain valmiitä MP-telineitä, mutta en ole perehtynyt niihin.

Vehje ei ole täysin vesitiivis, sillä kaikki nuo liittimet ovat irrotettavan luukun alla, ja kun luukku on auki, niin näkyvät liittimet ovat siis suoraan piirilevyllä kiinni ja vesi pääsee huonossa tapauksessa sitäkautta laitteen sisään. Itsellä laite on melko hyvin pleksin suojassa, mutta kunnon kaatosateessa olen sujauttanut navin minigrip-pussiin. Pikku tipoista laite ei ole moksiskaan. Ainakin joskus mulla jäänyt tuo "pussittaminen" hieman myöhäiseksi, jolloin näyttö on ollut aivan märkä, mutta ei siitä mitään ongelmia ole seurannut.

Laitteessa on microSD-korttipaikka, jota olen käyttänyt ahkerasti musan kuuntelussa. Eli laite on mulla lähes aina paikallaan, mutta ei navigoinnin takia, vaan musiikin kuuntelun. Näppäimet kun on melko isoja, niin niitä pystyy käyttämään hyvin myös rukkaset kädessä, joten volume/biisin vaihdot yms. onnistuu ajaessa.

Meinasin ostaa Z100:n viime kesänä kun hinta oli kotimaisissa verkkokaupoissa alimmillaan 169 euroa. Mielenkiinto laitetta kohtaan loppui samalla kun tuote poistui nettikaupoista ja laitetta vielä myyvät firmat ilmoittavat hinnaksi 389-399 euroa.

Vinkkinä, että www.verkkokauppa.com myy TomTom Rider 2nd editionia hintaan 399,-, jossa jo mukana Scala rider kypäräpuhelin, mp:n tankoteline ja latauspiuha, mitkä taas eivät kuulu Beckerin peruspaketiin. Edelleen TomTom on täällä käytyjen keskustelujen perusteella varma valinta Garminin Zumojen ja Nüvien ohella.

Tuossa linkki Verkkokauppaan http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=1080

Viime kesänä tuli ajeltua muutama tuhat kilometriä Crocodilen opastuksella. Minusta näyttö on turhan himmeä ulkokäyttöön, jopa pilvisenä päivänä on välillä vaikeuksia nähdä kuvaa.
Minulla on Schubertin kypärään asennetut pienet litteät ämyrit (purettu halvoista stereokuulokkeista). Ääniopasteiden äänenvoimakkuus ei riittänyt korvatulppien kanssa. Jouduin tekemään navin ja kuulokkeiden väliin vahvistimen.
Becerin mp-käyttöön tarkoitetettu teline on aika hennon ja muovisen oloinen, samaa sarjaa kuin autoteline.
Kun valitsee Crocodilen ehdottamista reiteistä vaihtoehdon optimaalinen, päätyy välillä mielenkiintoisiin paikkoihin. Laite saattaa ajattaa todella pieniä polkuja.

Minä ostin ko laitteen viime kesän reissulla kun Tomppa (tomtom one autonavi) sanoi sopimuksen irti. Kirkkaus on minusta riittävä, tosin auringonpaisteessa ei ihan niin hyvä kuin tomppa. Vedenpitävyys on riittävä; itse ajelin kaatosateessa ja laite käytännössä ui vedessä eikä ollut mitään ongelmia. Hinta oli puolet siitä mitä TomTom Riderin. Näyttö on vähän isompi, mutta ei ole bluetooth ääniä. Karttapohjat ovat hyvä ja käyttöliittymä minusta parempi kuin tompassa. Beckerin ohjaustankoteline ei oikein sopinut kun olisi pitänyt laittaa suoraan virtalukon eteen mikä ei ollut oikein kätevää. Saksassa myivät taipuisan varren kanssa olevaa telinettä mikä on minusta oikein hyvä. Jos käytät kuulokeliittimiä joudut ottamaan tulpan pois sivusta, joten vesitiiviys häviää mikä ei ole oikein hyvä. Yritin nimittäin tompan kanssa pelata niiden minigrip pussien kanssa ja ei se minusta oikein käy kuin hätäratkaisuksi.

Jos saat kohtuuhinnalla niin osta (ihan ok laite). Muuten katselisin Garminia tms.

Back