Onko kellään käytyössä ks. gps-laite moto käytössä?
Onko toiminut? Miten on mukana tuleva "vakio teline"?
Näyttö on iso, mutta riittääkö kirkkaus? Äänen ulostulo
on 3,5mm, esim."nappikuuloke"...kuinka toimii käytännössä?
Kommentteja kaivataan....! Kiitos!
Viime kesä tuli kurvailtua kyseisen kapistuksen ohjaamana, ja ihan tyytyväinen olen ollut. Hintansa arvoinen kapistus (siis ebay tms. hinnan, ei suomen hintojen, jotka ovat monasti yli satasen kalliimmat).
Näytön kirkkaus riittää, jos laitteen saa pystyasentoon. Eli esim. tankkilaukussa ollessaan, voi olla vaikeuksia saada näytöstä selvää. Suorassa auringonpaisteessa ei oikein näy, mutta tuskin näkyy juuri muutkaan laitteet.
Ääntä kuuntelen AKG:n tulppaavilla kuulokkeilla, joihin äänen taso riittää mainiosti. Nuo
kuulokkeet tosin toimivat ihan korvatulppinakin ilman ääntä, joten niihin riittää melko pieni voimakkuus. Kypärään asennetuista kuulokkeista ei ole kokemusta, mutta voisin kuvitella ettei välttämättä ääni riitä, ellei ole hiljainen potta ja hiljainen mopo/pleksi.
Autotelinettä en uskaltanut alkaa virittelemään mopoon, kun oli hieman heppoisen oloinen. Autoon ihan jees, mutta mopoon tein ihan
oman telineen. Tähän tosin on myynnissä jotain valmiitä MP-telineitä, mutta en ole perehtynyt niihin.
Vehje ei ole täysin vesitiivis, sillä kaikki nuo liittimet ovat irrotettavan luukun alla, ja kun luukku on auki, niin näkyvät liittimet ovat siis suoraan piirilevyllä kiinni ja vesi pääsee huonossa tapauksessa sitäkautta laitteen sisään. Itsellä laite on melko hyvin pleksin suojassa, mutta kunnon kaatosateessa olen sujauttanut navin minigrip-pussiin. Pikku tipoista laite ei ole moksiskaan. Ainakin joskus mulla jäänyt tuo "pussittaminen" hieman myöhäiseksi, jolloin näyttö on ollut aivan märkä, mutta ei siitä mitään ongelmia ole seurannut.
Laitteessa on microSD-korttipaikka, jota olen käyttänyt ahkerasti musan kuuntelussa. Eli laite on mulla lähes aina paikallaan, mutta ei navigoinnin takia, vaan musiikin kuuntelun. Näppäimet kun on melko isoja, niin niitä pystyy käyttämään hyvin myös rukkaset kädessä, joten volume/biisin vaihdot yms. onnistuu ajaessa.