• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Banditin suuttimet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mäkä
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Millasia suuttimia löytyy b12 sliparin vaihdon jälkeen. Vois nimittäin ennen penkkiä laittaa jo hiukan sinnepäin noi suuttimet, jos joltain löytyy vinkkiä. Ja vuosimalli olisi -05.

Itselläni on myös -05 1200 bandiitti ja vaihdoin siihen 1800km kohdalla yoshimuran trs sliparin. Sliparin vaihdon jälkeen pyörä oli vailla pykälän isompia tyhjäkäyntisuuttimia (kokoa 20).

Tuli sitten myöhemmin vaihdettua ne tyhjäkäyntisuuttimiat isompiin ja laitoin seosruuveja puolikierrosta kiinni, kun tuollaisen ohjeen sain ensimmäisessä penkitys sessiossa.
Noilla säädöillä pyörä pelasi todella hyvin, mutta yläkirroksilla veto ei ollut enää aivan niin hyvä kuin ennen.
Tyhjäkäyntisuuttimien vaihdon jälkeen pyörä toimi paremmin, myös kylmänä.

Toinen penkitys piti tehdä siitä syystä, kun räpelsin itse seokset poskelleen ja oli se näköjään notkistunut ajettujen kilometrien myötä hieman 1800km 101hv /6400km 105hv.

Kolmas penkitys kerta näytti sitten, että 6000rpm jälkeen seokset menee aivan liian paksulle ja nyt pyörä on vailla pienempiä pääsuuttimia.
Pitänee vaihtaa ne pääsuuttimet sitten ensikesänä, kun näin kylmällä kelillä on seokset lähempänä sitä "oikeaa", kun sitten helteellä.

Tällä hetkellä säädöt ovat noin:
Seosruuvit on auki 2 1/4 kierrosta, tyhjäkäynti suuttimet kokoa 20 ja neulat on vakio korkeudella, sekä ilmanputsari on vakio.

Seokset menee muutenkin koko ajan rikkaanmalle, kun suutinputket väljistyy lisää.
Tosi mukavia nää kaasari pyörät...

Ensimmäinen penkitys
Toinen penkitys
Kolmas penkitys

Oisko kellään kommenttia Dynojetin suutinsarjan laitosta (mitkä suuttimet ja neulan asennot penkin jälkeen)?
Kuin on käynyt kun on noudattanut sarjan mukana tulevia ohjeita?
Slipari ois jo paikallaan ja suutin sarjaa odotellaan. Saapa nähdä kauanko (Ei ollut maahantuojalla)
nixweiss.gif

tänään sain penkitettyä oman bandiitin... 104 pääsuuttimilla saa toimimaan hyvin, dynojetin mukana tuleva ohje on hyvä suuntaa antava... 120,5hp renkaalta... yli 100nm 3400-8000rpm

Pari "säätäjägurua" kertoi ettei bandiittiin tarvi neulasuutinsatsia vaihtaa, omilla neuloilla pärjää.....

Eli todennäköisesti riittää noitten tyhjäkäyntisuuttimien maltillinen suurentaminen. Hieman isommilla tyhjäkäyntisuuttimilla saisi ainakin moottorijarrussa pahimmat paukutukset pois. Taidan suiza 1200 vinkin mukaan tilata 20 tyhjäkäyntisuuttimet ja penkissä hakea seosten säädöillä loput. Saas nähdä, miten saapi noilla pikku säädöillä pelittämään.

Minkä vuotinen bandu on kyseessä ja laitappa käppyrät näkyville.
mun rosvo on -97 ja lappuja en osaa laittaa näytille, mutta oulussa tt-motorsportilla mitattu...
Laita se käppyrä minulle sähköpostiin, niin linkitän sen tänne.
laput paperilla, enkä oo tietotekniikan ihmelapsi muutenkaan, hyvin tasanen käyrän.3700k menee yli 100nm, 110nm 6000-7000k alueella... huipputeho n.8900k

-05 yoshimura+dynojet 11,3mm,3,4,#98, DIN cf 1,002
teho 109,4hv/8835rpm,vääntö 99,7Nm/6212rpm

2500 kierrosta alkaen puhkeaa 80Nm raja

Laitettu Bike Doctorilla Tampereella.

Itse en tiedä mitä noi ylärivin numerot merkkaa,mutta tässä järjestyksessä ne paperissa oli.Toivottavasti on apua.
Omasta mielestä toimii erittäin hyvin.

Sain just Dynojetin sarjan (stage 1&3) käsiini. Oletteko kumpaa "stagea" käyttäneet esim. K&N:n ja sliparin kanssa? Miten tyhjäkäynti suuttimien laita näiden sarjojen kanssa?

Eikös toi Stage 1&3 kata sen miedomman 1 version ja toi 1&3 nen tuositten mukanaan isompia pääsuuttimia. Eli jos pitäs valita stage 1 vai 1&3 niin ton jälkimmäisen ottaisin siinä kun on enemmän valinnan varaa.

Stage 1 vakio ilmanputsarikotelon kanssa. Oli sitten K&N tai vakiosuodin, tai vaikka BMC. Stage 3 "tötteröputsareiden" kanssa. Ne Stage 3 suuttimet ovat huomattavasti suuremmat.

Olen kuullut, että Banditia on vaikea saada toimimaan hyvin koko kierrosalueella tötterösuodattimilla.

Itellä on -99 1200S:ssa BMC ja Stage 1 suuttimet. Toimii hyvin ja syö bensaa ihan kivasti (noin 7 litraa sataselle). Putkena Akra kokoputkisto.
shaun.gif

Sarjahan on siis se Stage 1&3 ja siitä löytyy pääsuuttimet 100, 104, 150 ja 155. Ja kysessähän on 2000 ja vanhempiin tarkoitettu.
Ei ole ilmeisesti ollut tarvetta tyhjäkäynti piiriin sekaantua?

mulla 104.set paikallaan ja 120hp renkaalta 102,5.set riitti 115hp.lle...... tosin isommilla vääntökäyrä  paljon "parempi".... ja tosiaan vakio tk suuttimet... ja soppaa on alkanut mennä 7,5-8,0 litraa/100km tosin vääntöä tulee käytettyä liikaakin, kun se on MUKAVAA!!!!

Minulla on tällä hetkellä 98vm 1200s bandiitti ja 03vm bandiitti ja molemmissä dynojetit 98 on penkitetty ja siinä 127hp takapallolta 117.2hp yoshimuran rs-3 slipailla ja KN-suodattimella ja dynojetin suurimmila suuttimilla siis stage1 olisko 104? ja..ja vääntää ja vie bensaa reilua 7L ja 8l/100km saa kans palaan kun antaa happia suutinputkien kuluneisuus tuntuu kun mittarissa 72tkm....ai niin testasin penkissä että syttöpyörä on turha.....

vm03 susukiin on edellisen omistajan toimesta asennettu dynojetit ja modifoitu cobran lyhyt vaimennin...ilman kN putsaria kun kuulemma pelaa paremmin ilman vapari putsaria minulla olisi tarkoitus vaihtaa tuohon 03 parempi putkisto mut kun tuo pelaa nyt kivasti mutta ei väännä niin kuin vanhempi ja on löysemmän oloinen niin mietein et oko toi vanha malli tehokkaampi....kerrran muinoin Koskennimen Kimmokin kyseli kulutuksia kemoralla minulta kun jonkun asiakkaan bandit vei paljon bensaa vaikka on säädöissä niin minusta toi putki vaikuttaa asiaan..kulutus riippuu siitäkin kun toi 03 vei jotai 5,9-6.3l/100km ja se oli ihan outoa tiedä sitten...

Vanhempaan olis tarkoitus vaihtaa jakoketju ja suutinputken kun se varmaan jää isälle ajoon....tai sitten myydään keväällä....

Onko kenelläkään tietoa minkä kokoiset pääsuuttimet on   vm. -06 b12:ssa? Ajattelin vaan, jos kokeilisi ensikesänä alkuperäisiä pääsuuttimia pykälää suurempana. Nyt leovincen vaihdon yhteydessä nostettu neuloja 1,5 pykälää ja seosruuveja aukaistu 0,75 kierrosta.

Back