• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Banditin öljytulppa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja t.ikonen
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko hyviä vinkkejä miten Bandit 600 -99 öljytulpan tiivisteen saa irti tulpasta vahingoittamatta tulpan tiivistepintaa. Tiivistehän on kasaan puruistuvaa mallia. Ainakin minulla tiiviste on junttaantunut kierteitä vasten niin tiukasti ettei irrottaminen onnistu ilman lievää suurempaa väkivaltaa?
confused_orig.gif
? Pitääkö tiiviste vaihtaa jos tulppa on avattu??

Itse laitoin propun ruuvipenkkiin, nitkuttelin tiivistettä hieman puukolla, jonka jälkeen pihtien avulla kierittelin tiivisteen irti..eikä jääny jälkiä.
Näyttäisi siltä, että jos tiivistettä ei vaihda öljynvaihdon yhteydessä niin silloin menee aika juntturaan..

7 kertaa oon vaihtanut öljyt ja sama tiiviste aina vaan. Ei kai ne "tarvikkeet" /5€ merkkihuollossa ole tää tiivisterinkula , mitä ei näköjään tarvi "koskaan" vaihtaa?

Toisaalta eipä uusi kokoonpainuva pirkka paljoa kustannakaan... Minä joudun sen aina vaihtamaan uuteen. Kerran kun osti pienen minigrippussin verran on sitten aina ollut valmiina hyllyssä.

Tosin aikani taistelin ensin tihkuilun kanssa.

Back