• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Bandit GSF 1250A VS. GSR600 abs

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pomppe1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hyvät valinnat. Itse kävisin vielä kokeilemassa lisäksi Triumph street tripleä. Aika lailla samassa hintaluokassa ja kone ihan mielenkiintoinen 3-pyttyinen.
tounge.gif

Kuuspätkä vesirosvolla reissattu viimekesä ja kun ajoin noita pyöriä niin jotenkin pikkuvesirosvo vei sydämen se vaan on hieno peli. Ja kun noita pyöriä kuitenkin löytyy liiteristä useampia niin uskallan sanoa että se on sellanen "alle litraset ei oo mitään" meininki vallalla. Kun ajat niin mieti niitä kulmia mihin kaadat ja seuraako se sitä sun käsitystä! Isonrosvon keula on jossain muualla kantatessa.
cool.gif
niinku banuhäiskä

Itse olisin kyllä myös valinnut tuon 650:n, mutta reissuilla on kaks kyydissä +kamat niin siksi päädyin isompaan. Painoeroa ei 650 vs 1250 tainut paljoakaan olla. Pikkurosmo oli kyllä ihan ok ajaa, ei siinä mitään, mutta kyllä isollakin pärjää
tounge.gif

Itse en ole GSR:llä enkä 650:llä ajanut, mutta kokemusta on FZS600:sta. Olennaisin ero on moottorin käytös. Itseäni häiritsee kuussatasten kovat kierrokset matka-ajossa, isossa Banditissa kone ei taas ihmeitä kierrä. Vaikka hevosvoimamäärät on samoja paperilla, ei näillä moottoreilla juurikaan ole muuta yhteistä. Pienempää ajetaan kierroksilla, isompaa väännöllä. Arkiajossa ei 1250:n kierrokset juuri yli 4000:n nouse. Mutta kieltämättä, jos haet ketterää ja kiertävää yksinajoon sopivaa pyörää, kuvittelisin GSR:n olevan siihen mitä sopivin.

Molempia ajaneena ja Geisarilla jo yli 8000 km olen todennut että Geisarin kierrokset moottoritienopeuksissa ovat korkeat (5600 rpm / 100 km/h 6-vaihteella) . Eli jos se haittaa niin kannattaa valita ilman muuta GSF 1250. Korvatulppia käyttämällä ei itseäni haittaa. Geisarin vääntöön en ole pettynyt aikaisempien GSX R 1100 W ja FJ 1200 jälkeen. 6-vaihde on käyttökelpoinen ohitusvaihde ja arkiajoajossa en yleensä käytä yli 7000 kierroksia. Punainen alue alkaa 14000 kohdalla. Mutta jos haluaa kierroksia käyttää niin sitten keula nouseekin kaasusta 10000 kohdalla  täyskiihdytyksessä . Kannattaa lukea vaikka Moto ykkösen pitkä koeajoartikkeli 2006 vuodelta Geisarista jossa ylistetään nimenomaan mukavaa moottorin luonnetta alakierroksilla ja ohituskiihtyvyyttä 6-vaihteella. Sama todetaan motopalsta.com  koeajoartikkelissa . Yksinajeluun mutkateille suosittelen Geisaria . Moottoritielle , matka ajoon ja kahden hengen kuormalle GSF 1250 . Mutta kannattaa koeajaa molemmat ja tehdä valinta itse.

Back