• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Bandit 1250

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sussari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Toiset osaa arvostella pyöriä, toiset eivät, meitä on monenlaisia. Laita itsesi kumpaan kategoriaan haluat, ja jatka elämääsi valitsemallasi linjalla. Pääasia on kuitenkin aloittajan saama viesti käyttäjien kokemuksista. Toivottavasti hän osaa tehdä johtopäätöksiä kaikenlaisista viesteistä huolimatta.

PS
Meillä ei täällä isolla kirkolla ole oikein noita lypsyjakkaroita saatavilla, joten voisitko joskus lainata omaasi testimielessä?

Kerroin oman kokemukseni. Se on varmuudella huonompi kuin Sinun kokemuksesi.

Aika nopeasti hävisi Viragot ja muu tavara tuolta allekirjoituksesi alta. Luulenpa, että en uskalla antaa lypsyjakkaraani kokeiltavaksesi. Menee maito lattialle.

Kerroin oman kokemukseni. Se on varmuudella huonompi kuin Sinun kokemuksesi.

Aika nopeasti hävisi Viragot ja muu tavara tuolta allekirjoituksesi alta. Luulenpa, että en uskalla antaa lypsyjakkaraani kokeiltavaksesi. Menee maito lattialle.
No ihan kokeeksi laitoin, hyvin näkyy toimivan. Perustat siis juttusi kokonaan täällä näkyvän tiedon varaan. Tiedoksi kuitenkin sinulle, nuo edellämainitut laitteet löytyy tallista, ei historiasta. Minulla ei ole ollut niin huonoja pyöriä, että ne olisi joutunut myymään, ja siirtämään huonot ajo-ominaisuudet jollekkin toiselle motoristille.

Jos sinun lypsyjakkarasi alta valuu jotain, se osoittaa vain sen, että tunnet orgastista omistajan onnea nykyisestä separaattoristasi. Onnea sinulle kuitenkin.

missäpäin herran gessu pääsisi radalle? josko aikataulut sopisi niin tulisin mielelläni ulkoiluttamaan omaa 1250aani.  
biggrin.gif
valitaan sellainen missä on tarpeeksi niitä mutkia..
sport05.gif

missäpäin herran gessu pääsisi radalle? josko aikataulut sopisi niin tulisin mielelläni ulkoiluttamaan omaa 1250aani.  
biggrin.gif
valitaan sellainen missä on tarpeeksi niitä mutkia..  
sport05.gif
Tuli porttari Apparalle äänien takia (98), mutta on näitä vaimonvaihtoja tehty ennenkin ja mikä ettei, käydään vaan kurvailemassa. Katsellaan ensin vaikka noita normiteitä, kun en mikään kilvanajaja ole. Kyllä siinäkin varmaan tämän keskustelun  teemana oleva yksinkertainen asia selviää.

vrt: hd meets bmw
lisäykset sivun lopussa, kuvat ovat hävinneet.

Kurvailu on aina kivaa ja sano vaan aika ja paikka, niin käydään toki ajelulla.

1200 ja 1250 on ihan eri laitteita, niissä on mm. erilainen runko ja varmasti muutoksia myös alustassa. Moottorista puhumattakaan.

Enpä tuota Banditia vakiokuosissa kovin sporttiseksi väittäisi kuitenkaan, oli versio mikä tahansa. Tällä en tarkoita, etteikö se suoriutuisi siitä, mihin se on suunniteltu, kyllä varmasti suoriutuu, ja ison Banditin konehan on aina ollut loistava. Sporttipyörän ominaisuuksia etsivälle ko. kampe kuitenkaan ei mielestäni ole oikea vaihtoehto (ainakaan vakioalustalla), ja on se kohtuullisen painavakin.

Bandiitti on varmaan hinta/laatu suhteeltaan parhaimpia pyöriä mitä voi valita näistä yli tonnisista. Vaihdelaatikkoa ei tarvi hämmentää matka-ajossa, jos ei halua. Hyvin pääsee kotiloista ohi normiliikenteessä. Äänet vakioputkella on mallia ompelukone mutta siitäkin päässee muutaman satasen investoinnilla  
biggrin.gif

Perän jousituksen perusasetus on mallia pehmeä, joten sitä tiukkaamalla saa mopon mutkiin taipumaan ihan kivasti. Jos haluaa peräpään jousitukselta enemmän kantavuutta ja jämäkkyyttä niin HyperPro:lla (suomessa edustaja Oitracon) on jousipakettia millä se onnistuu, eikä maksa kuin muutaman satasen asennettuna (pelkkä jousi vaihdetaan jousi/iskari pakettiin). HyperPron jousen asennuksen jälkeen pyörä on ihan eri maailmasta.

Niin eikai kukaan tätä sporttipyöräksi mielläkkään?
Eipä XJR tai cb 1300 tai gsx1400 jne. ole myöskään sporttipyöriä joita voisi kyykkyihin tms. verrata.

Tavon sukankuluttajalle ajo-ominaisuuksia riittää varmasti vaikka siellä mutkatielläkin.

Ennemmin minä bandua suosittelisin peruspyörää etsivälle kuin kyykkyä.

1250S mallilla olen ajellut n20tkm, ja tykännyt. Reissua on tehty emännän kanssa (+3laukkua + tankkilaukku) ja eipä ole kantavuudessa ole mitään valittamista. Reipasta matkavauhtia voi hyvin pitää, kunhan ei mitään nopeus ennätyksiä hamua, ainakin meillä hyvä oli n100-120km/h.(ikinähän ei saa ajaa ylinoputta
smile_org.gif
)  PK-ajeluissakin olen ihan hyvin ehtinyt kahville muiden kanssa, joten ei se mutkillakaan voi ihan toivoton olla. Kaupungissakin pärjää hyvin, huikan painavahan tuo on (varauksella). Mutta itse en tykkää ajella kauopungissa, joten vältän menemistä keskustoihin, jos ei ole pakko.

Kone on hyvä, vääntää hyvin. Vaihteistoa ei tartte turhaan hämmentää.

Laitetaan tähän vielä huonojakin puolia: vain 6tkm huoltoväli(vois olla pitempi); pieni tankki (19,4l) ja alustan säätöjen puute(?).

Haluaisin kuulla käyttökokemuksista Banditista. Millainen on matka-ajossa kuorma päällä ja toinen kyydissä? Millainen on ajaa kaupungissa ja mutkateillä?
Päivän kurvailun pohjalta, niin isolla kuin pienellä, tuli tunne
että pahin vika on "tasaisuus". Hyvä yleiskone ilman
suuria intohimoja. Paljon arjessa arvostettavia helppouksia, mutta millään saralla ei puntti pahemmin ala vipattamaan.

Pikkubansku tuntuisi eloisammalta vaihtoehdolta sooloajeluun.

Muuten, en tiedä miten toi sun Jammu on rakennettu, vai onko mitenkään,mutta ihmettelen jos Jammua Banskuun....

Vähän ajetusta saa muutamilla "perusjutuilla" (alusta,pata)
kohtuurahalla ihan toisen tason pelin kuin orkkis on.
Ero on VALTAVA.... ja samoin sen herättämissä viboissa.

Vähän ajetusta saa muutamilla "perusjutuilla" (alusta,pata)
kohtuurahalla ihan toisen tason pelin kuin orkkis on.
Ero on VALTAVA.... ja samoin sen herättämissä viboissa.
Nuo vesikoneet on vielä vähän erilaisia luonteeltaan kun ilma/öljy koneet. Perusvireillä niistä saa kivan kulkijan!
Pääsee toki vakiollakin.

Mulla on väliputki ja vaimennin vaihdettu ja säädetty omasta ja on vakioon nähden ihan eri peli.
Keulii jopa kaasulla kun räppää vaan pohjaan (suljetulla alueella)
Toki on nämä i/ö koneet muutenkin vähän"räyhempiä" luonteeltaan vakionakin.

Minulla on ollut tämän kesän alla 1250 SA Bandit täysin katettuna. Hyvältä pyörä minusta tuntunut ja tehot riittävät kyllä minulle. Tosin seuraavaksi täytyy hankkia siihen Gipron vaihdenäyttö sen takia että se ohittää rajoitukset pieniltä vaihteilta. Ainoa asia mitä edellisetä moposta on ikävä on keppiveto.

Eihän pyörä sivullisissa herätä sen enempää tunteita mutta se riittää että kuski tykkää. Kahvaa voi kääntää 1500 rpm (melkein tyhjäkäynti) tasosta vaihteella kuin vaihteella ja aina mennään. Vääntöä on käytössä alhaalta saakka.

Rahallahan saa toki parempaa, jos sitä tarvitsee ja pystyy hyödyntämään. Minulle nykyinen kampe riittää omiin tarkoituksiini.
062802moto_prv.gif

Tässä on minun mielipide, johon ei tarvitse ottaa kantaa eikä hernettä nenään.

Kaikki moottoripyörät ovat paskoja, paitsi 1150GSA, joka on täyttä paskaa.

Jokaisella saa olla oma mielipide, vaikka sen asiapitoisuus voi olla lääkkeiden puutetta tai yliannostusta.

Niin, viinan käyttö lisää viisautta viinankäyttäjän näkökulmasta käsin ...((koskematta lääkkeisiin), oh hoh tulee sanaleikkiä näin yöllä(kin)..).

Juodaan viinaa!!

paskojahan ne molemmat ovat, vaikkapa trialreitillä niillä ei pääse mihkään eikä umpimettässä. silti käyttöpeliksi kelpaisi melkein kumpi vain ja moni muukin.

Jopas tuntuu Biltema Motor Works herättävän tunteita.

Eikös sen pitäisi olla semmoinen hajuton ja mauton jolla kulkevat vain ne jotka eivät junaan ehtineet.

Back