• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Avattavista kypäristä kokemuksia?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Koris
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Helsinki
Arvoisa Raati!

Nolan alkaa olemaan tiensä päässä (ja toista ei tule luultavasti hommattua, en oikein tykännyt, käyttöikäkin jää alle kolmeen vuoteen), ja seuraavista kysyisin mielipiteitä ja käyttökokemuksia:

Schuberth C2 ja Schuberth Concept
- onko C2 selvästi parempi kuin Concept? Hinnaneroa kuitenkin noin 70 euroa.

Shoei Multitec ja Shoei Syncrotec II
- onko paljon eroa?

X-Lite ei nyt kiinnosta, väärä tehdas. Kaverin HJC:ta joskus katsellut, ei oikein iskenyt. Onko muita vinkkejä?

Onko ostopaikoista suosituksia? Italon kaupan tiedänkin jo.

Tiedän pääkoppien olevan yksilöllisiä, mutta kuitenkin käyttökokemukset (äänekkyys, kestävyys jne.) kiinnostaisivat.
smile_org.gif

mulla on bmw system 5 ja oot kyllä tykännyt kovasti kun on niin hiljainen.

kävin Biker Poin:tissa sovittamassa tuota paljon kuuluuisuutta
saanutta shuuperttia,pettymys oli melkoinen,kaikkien meidän
kuula on tietysti erimuotoinen/kokoinen mutta,tuo potta ei
sitten millään sopinut mulle,se jäi ikään kuin "nenästämään"
eli ei mielestäni uponnut tarpeeksi syvälle,vaikea selittää mutta
esim.leukaosasta sen parhaiten huomas,ja tuntuis muutenkin
ns; kovalta nuo vuoraukset,vaikkakaan en tuota ole ajaessa koettanut ei se ole ainakaan minun merkki.

mutta siinnä vieressä oli Caberg "jurastissimo" tai sinne päin,siinnä
potta joka sopi meikäläisen kuuppaan,ja aika harvassa tuntuu
nuo tämän mallin käyttäjät olevan,mutta muutamia kommenteja olen kuuluut,ja kaikki ollut positiivisia,joten lykkäsin vielä tämän
kauden tuon ostamista,mutta ensi kaudella se on ainakin minun päätäni suojaamassa,eikä hintakaan ole mitenkään paha,muistaakseni alle 300€.

Minoon menny Conceptilla, ihan oon siihen tyytyväinenkin ollut. Leuan kohdalla näin jälkikäteen aateltuna sais olla hiukan enemmän tilaa, muuten kypärä siis OK!

Concept'iin ollut tyytyväinen, sopii tupakoitsijalle hyvin. Ei tarvi aina ottaa hattua päästä tupakalle topatessa ja aurinkolippakin valmiina.

Consept oli hyvä mutta kun sen teloin,nyt C2 ja on kyllä vielä parempi/hiljaisempi,kun mustana ostaa on halvempikin...hjuva on silmälasien käyttäjälle ja "tupakkaihmisellekkin",ja potta päässävoi meikata/käydä huoltixella bensat maksaan,kusella,ja ajella koppa ylhäällä jos hissukseen haluu tuuletella silti aurinkovisiiri alhaalla,,,,,jos hävettää .......
biggrin.gif

Nolan n102 sopi päähän kuin tehty, Multitec oli lähin vaihtoehto mutta siinä leukaosa tuli niin lähelle suuta että silmälasit huurtu jo koteloa suljettaessa. Kumma kyllä n101 eli viimevuotinen nolani taas ei sopinut päähän suljettuna ollenkaan (painoi raidan otsikkoon) , avoimena sopivuus oli lähes täydellinen. Ilmeisesti potan muoto muuttuu jonkin verran luukkua suljettaessa.
Nolanissa surkeeta on toi aurinkovisiirin mekanismi. On sitten niin pehmoinen että sillä ei ole kuin kaksi asentoa. ja kun katot vähänkin alespäin, se lopsahtaa kiinni. Toki pyörän aerodynamiikka vaikuttaa mutta aivan älyttömät on mainospuheet yli 200 kmh toimivuuksista jos 70 kmh on jo liikaa. Harmi sinänsä koska visiirin malli ja tummuus on todella hyvä.

Summarum paras potta päähän on se joka on sun pään muotoinen. Jos olis avattava Arai lipalla ja se vielä sopis päähän kuin nolan niin sellaisen ostaisin. Eipä ole ollut vielä kaupan.

Ostin shoein avattavan istuu päässä kun tatti.Ainoa vika kun pottaa pitää pidenmän aikaa vasenmalta alkaa painaa tuskallisesti leukaa
Tehtaalla eivät havainneet siinä mitään vikaa,muissa kiinteissä kypärissä ei vastaavaa ongelmaa.
Pitänee adottaa kun saa tekarit ne voi jättää kotiin kun ottaa avattavan eiköhän silloin mahdu
062802moto_prv.gif

Käytössä nyt toinen avattava Nolan. Tämä nykyinen N102 on käytössä toista kesää ja nyt alkaa tuntuu että poskipalat ovat liian löysät. N-Com palikat ovat syvältä ja niitä ei kannata hommata, seuraavaan kypäärään rakennan itse systeemit.
Aurinkolippa on ennemminkin vitsi kuin tarkoituksen mukainen.
Plussana että visiiri ei huurru missään tilanteessa.

C2:nen tuli kesäkuussa hommattu, mutta ei ollut sopiva ja olenkin pitänyt sitä ainoastaan 10 kilsaa. Messuilla kokeilin sopivuutta ja siellä untui etä on sopivan kokoinen. No ilmoitin kaverilleni jolla suhteita saada halvemmalla noita Schubertteja että hommaa sellainen. No ei se sitten ollutkaan sopiva. Tiedä pitäiskö alkaa jyystämään sisustaa ja tehdä siitä potta ensi kaudeksi. Tämä kausi saa mennä tuolla N102:sella.

Mallia "halpis" avorotta kypärä (omaan käyttöön) ja 2 kpl umpikypäriä (vemar ja shuberth => vaimolle) Umpikypäriä käytän sateen sattuessa ja schumi on lähinnä vaimon käyttöön.

Loistava kypärä. (ei avattava)

Consepti on mulla ollu nyt kohta kolme vuotta. Pokien kanssa ihan ehdoton. Aurinkovisiirikin toimii. Ihan OK. Tota C2:sta oon ajatellu seuraavaks, jos siihen sais vielä sen oman langattona kypäräpuhelin ym satsin, niin olis poikaa.

C2 x 2, toisella ajettu 36000 km ja toisella vain alle 10000 km.

Minulle sopii kypäränä hyvin, nyt kun ei enää polta  
033102bebe_1_prv.gif
voisi ajatella umpipottaakin, mutta on tuossa avattavassa niin paljon hyviäkin puolia että ihan heti en vaihtamaan lähde - sen on niin helppo aina avata ja sulkea.

Minulla on tuo Cabergin Justissimo. Ihan käypä peli. Ostin sen viime vuonna Jyväsmarinesta 195 €:lla.

Syncrotechillä ajeltu 6 vuotta ja sopii mun pollaan. Keväällä sovittelin Multitechiä ja Suuperttiä, mutta eivät sopineet mun pollaan. Toisessa nenästää ja toisessa leuastaa. Ostin siis uudet Syncrotechit Orgin shopista.

Schuberth C2:lla mennään täälläkin.Omistin ennen Schuberth Conceptin, mutta viime kaudelle "updeittasin" varustevalikoimaa...On huikee ero Conceptiin nähden
062802jumpie_prv.gif
.Paljon hiljaisempi ja paremmin toimiva ilmastointi.

Kantsii mielestäni maksaa toi 70 egee enemmän...

Back