• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Avattava kypärä hakusessa...Kommentteja, kokemuksia...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja honda1000f
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Avattava kypärä hakusessa...Kommentteja, kokemuksia...

Elikkä hakusessa olisi avattava kypärä. Kypärässä pitää olla aurinkovisiiri ja väriltään joku muu kuin musta tai valkoinen. Muutamia käyty sovittamassa ja kokemuksia kaivattaisiin. Ylivuotinenkin käy...

Nolanin N104 on itellä käytössä, oikein mukava avattava ruukku aurinkovisiireineen. Kevytkin ja todella laaja näkökenttä, suosittelen. Ja saa myös HiViz väreissä jos sellaista haluaa. :thumbup:

Itellä neljättä kesää Schuberth C3 ja oon erittäin tyytyväinen ollu. Ennen tätä oli Nolanin N102, joka oli ihan toisella tasolla... Varmaan ovat kyllä Nolanitkin nykyään huomattavasti parempia. Schuberth vaan tuntuu sopivan ainakin meikäläisen päähän parhaiten.
Kokeilin tota uutta Shoeita, mutta ainakaan lyhyen kokeilun perusteella mulla tuntuu olevan siihen väärän mallinen pää...:sad:
Nyt vois noista vanhoista malleista saada jotain hyviä diilejä, kun tuli toi uus Pro-malli...

Itselläni on Caberg Duke booster kypärä. Cabergilla on myös uutuus Modus. Sumeko taitaa olla nykyään maahantuoja. Käsittääkseni varsin laadukkaita kypäriä.

Mulla on myös Caberg mutta mallina Duke Legend.
216712_410_FR_13.JPG
Ensimmäinen avattava malli mulla mutta eipä oikeastaan häviä millään alueella mun toiseen Schuberth S1 pottaan. S1 hieman laajempi näkökenttä ja ehkä aavistuksen hiljasempi mutta Caberg ei ravistele yhtä paljon suuremmissa nopeuksissa (naku). Pinlock ja aurinkovisiiri toimivat molemmissa hyvin.. hintakaan ei ollut paha, tarjouksessa alle 170eurolla Louikselta.

testiä,
http://www.webbikeworld.com/r2/motorcycle-helmet/caberg-duke/review.htm

No minulla olisi kaupan Bilteman musta avattava kypärä koko L. Käytetty vaan pari viikkoa viime kesänä, eli tuskin ollenkaan.

Ei se ole maailman paras kypärä varmasti, painaakin melkein 2 kiloa mutta
yllättävän mukava päässä plus halpa. Ja siis valitettavasti mattamusta se on. Me ei tarvita kun siirryttiin 1 kg kevyempiin enemmän high tech hiilikuituisiin umpikypäriin, Marushin RS2ia 2 kpl.

Ken sen Biltsun avattavan tahtoo niin Espoosta saa minulta halavalla.

Itselläni HJC:n R-PHA MAX kypärä ollut syksyä saakka ja hiton hyvä potta ollutkin. Todella tyytyväinen tähän ollut. On kevyt (n. 1400g), avattava ja aurinkovisiirikin löytyy. Tais saada mustan/mattamusta/valkonen lisäks myös esim harmaana? Jos sellanen kelpas.

Kypärä on niin henkilökohtainen, mikä sopii kenenkin pään muotoihin, saati makuun ja käyttötottumuksiin = ihan mahdotonta kenenkään sanoa juuri sitä sinun mielestäsi parasta vaihtoehtoa (vrt. nämä lukuisat "ensipyörää hankkimassa" -ketjut) :blink:

Minun soikealle päälle Schuberth on se ainut vaihtoehto. Kaikissa muissa koskaan kokeilimissani otsa-takaraivo painaminen nousee ihan liian korkeaksi = niiden runkomuoto on siis pyöreämpi = ei käy. Eikä todellakaan nuo Schuberthin ominaisuudet, joista hiljaisuus on kyllä yksi aivan loistavista pitkällä matkalla, jää lyhkäsiksi vaativimmallekaan kypärän käyttäjälle. Tosin onhan tuolla ruukulla sitten sitä hintalappuakin ja siksi ei sovi esim. budjettiin, mutta jos haluaa halvan & hyvän, pitää ostaa kaksi :;):

Jos joltakin löytyy uudenveroista avattavaa niin tarjotakin saa. Koko olisi L. Nolan, AGV, Suupertti ym... Ja mielellään jokin monivärinen...

Onko kellään kokemusta sharkin openlinestä?oli kohtuu hintainen potta..vai kannattaako unohtaa kauppaan?

Moi,

Varmaan ihan ok. Kypärä. Itselläni oli Shuberhin C3 ja siinä oli ongelmia aurinkovisiirin ja lukkomekanismin kanssa mielestäni hintaansa nähden laatu tökki pahasti...vaihtoon meni kun korjaus olisi maksanut mielestäni liikaa. Btv. kun katselin uutta niin Arailla oli varsin hyvänoloinen avokypärä. Kannattanee varmaan käydä kokeilemassa.

Toki kuten muidenkin varusteiden kohdalla niin kannattaa suosia laatua ja sitä mikä itselle sopii!

Laitetaan tänne yksipuolinen kommentti.
Minulla on ollut Schuberth C2 reilu puolenkymmentä vuotta.
Jos joku kypärä on vielä parempi, niin sen täytyy olla TODELLA hyvä! ! !
Kypärä pitää kokeilla, koska jokaisen pää on yksilöllisen epämuodokas. Ainakin minulle kypärän istuvuus ja mukavuus on tärkeämpi kuin hinta, "katu-uskottavuus" tai että siinä on ihqu teippaus.

Itselläni Scubert C2 ja toimii. Itse olen viritellyt Koss porta pro kaiutinelementit sisälle ei ku menox.
En ole nähnyt syytä vaihtaa C3 pottaan......

Sen verran jäi tuosta Schuberthista mainitsematta että pientä totuttelua tuo kyllä tarttee. Se leukaosan alaosassa oleva lipare kun tulee leuan alle ja näin ollen myös koko "keulaportti" aika lähelle leukaa, niin "hieman" oli ekoja kertoja tunne kuin olisi ahtaaseen akvaarioon päänsä tunkenut :blink: Noissa perinteisimmissä umpiruukuissa kun oli tottunut siihen että leukaosa oli avonainen ja melkein mahtui nyrkki leuan ja kypärän väliin. Mutta siis pelkkä tottumuskysymys ja viileillä ilmoilla ajellessa tuo leukalipare on todella mainio! Pitää sen kylmän ilmavirran poissa kypärän sisältä, henk.koht. kokeiltu on aina -15 pakkaselle saakka :thumbup:

Karkov sanoi:
Itselläni HJC:n R-PHA MAX kypärä ollut syksyä saakka ja hiton hyvä potta ollutkin. Todella tyytyväinen tähän ollut. On kevyt (n. 1400g), avattava ja aurinkovisiirikin löytyy. Tais saada mustan/mattamusta/valkonen lisäks myös esim harmaana? Jos sellanen kelpas.

Testasin tämän kevään mp-messuilla kaikki siellä esillä olleet avattavat kypärät, joissa piti siis olla myös se aurinkovisiiri. Totesin, että kyllä kypärät ovatkin suunniteltu eri kokoisille ja muotoisille kalloille! Loppusuoralle pääsivät uusin avattava Schubert ja tämä HJC R-PHA MAX, joista mun päähäni sopi parhaiten tää HJC.
Mutta vaikka se olikin sopivin mulle, niin ei kyllä välttämättä alkuperäiselle kysyjälle.
Se sitten selviää vasta kokeilemalla ja varsinkin kun uskaltaa sovittaa riittävän tiukkaa (= pientä) kokoa.

Pekka T.

Back