• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Auttakee miestä (poikaa?) mäessä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jjjl
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
moottorikelkkailijalle ei luminen aika riitä päristelyyn ja juuri siksi olen päättänyt hankkia hondan kesieni ratoksi. tarkoitus on tehdä valinta cbr 600:n ja 1000:n välillä. valinta tulee olemaan hankala, koska tarvin pyörän, jolla voi ajaa pidempää matkaa vyöruusun kanssa.
järkevänä miehenä mietin vakavasti 600-kuutioista, mutta voiko sillä oikeesti vetää vastatuuleen, repsikan ja kolmen laukun kera?? tonnisessa olisi aina se tonnisen vääntö...:dunno:
ps. 1990-95 vuosimallin HYVÄkuntoisia cepareita saa tarjota.

Tonnisesta ei omakohtaista kokemusta ole vaikka se aikanaan oli omassakin pyöränvalinnassa hyvin eturivissä. Tyttären -87 CBR600:lla olen ajellut, mukava peli. Näistä kahdesta se tonninen taitaa olla nimenomaan matkapyörä, kantaa laukut ja matkustajan kohtuudella pidemmälläkin reissulla. Kuussatku on tietenkin kevyt ja ketterä; jokapaikan höylä. Kummalle laittaa enemmän painoarvoa, ratkaisu löytyy sieltä.

Elä hyvä mies ees kuvittele tekeväs 6-satkulla pitkää matkaa kaks päällä kolmella laukulla!!! Se on kuule tonnikeijun paikka!!!  
tounge.gif

Kyllähän se taitaa onnistua paremmin tonnisen kanssa tuo sinun maitsemasi scenario.

Itselläni on ollut CBR1000F ja sillä kyllä matkustaa mukavasti lastissa ja ilman.

jotenkin sitä itsekkin on ollut kallistuneena tuonne litraisen puolelle. tilannetta mutkistaa empaattinen ajatus siitä, että jos tuo vaimo innostuu ajamisesta, voi tonninen olla hieman turhan raamikas laite hänelle. häneltä kyllä on tullut viestiä, että repsikan paikka kiinnostaisi ajamista enemmän.
tosiaa täytyy vielä mainita, että tuo hankittava pyörä tulee olemaan ensimmäiseni, ja mietityttää, että kuinka tuo iso ceepra tottelee noviisia.

Itse aloitin juuri tonnisella CBR:llä.

En usko, että teho on aloittelijalle se ongelma, vaan lähinnä pyörän koko ja paino. Saattaa olla aluksi hankala käsitellä hitaassa ajossa tai parkkipaikoilla. Maantiellähän tuo menee kuin juna ja helpolla sitä ei saa ympäri keulittuakaan
smile_org.gif

tuo 97 kiinnostaisi, mutta taitaapi olla budjettini sen verran tiukka, että parempi kun ei edes kysele mitää yksityiskohtaisempaa tuosta CebariTonnin laitoksesta. alkaa vain kiukuttamaan...

mitenkäs on, jos ehdokkaiden listaan laittaisi 90-luvun alun vfr:n? se kai jaksaa jo jotenkin kulkea kahdenkin lastissa eller hur?

onko tuossa litraisessa cbr:ssä mitä tunnettuja tyyppivikoja tai kyseenalaisia ominaisuuksia? entä miten on noiden 0,6-litraisten (1991-95-mallisten) kanssa?

onko tuossa litraisessa cbr:ssä mitä tunnettuja tyyppivikoja tai kyseenalaisia ominaisuuksia?
Huhu puheet kertoo että tuo nokkaketjun kiristäjä olisi se "heikko lenkki". Itse olen vaihdattanut sen sekä nokkaketjun.

Se minkä pyörä on ollut perheessä vuodesta -98 lähtien, niin ei mitään varsinaisia vikoja ole eteen tullut. Pyörä on oikeastaan toiminut kuin "buikki" koko ajan.

Sanoisinko että aivan mahtava matkapyörä ja varsinkin 2 päällä ajaessa (ei tarvi kyytiläisenkään istua piippuhyllyllä polvet kuskin kainaloissa). Potkua riittää kutos vaihteellakin ohituksiin ja muutenkin ja meno on tasaista kuin vanhoissa ameriikan raudoissa konsanaan.

Haikeana olen miettinyt tuota "suhdettamme", myynkö ja vaihdanko XX:ään. Vaikea luopua sellaisesta jonka tietää toimivan.

osta 750vfr. se jaksaa nuo laukut ja kyytiläisen viä mukisematta. kuussatku on tuohon hommaan pieni/tehoton ja tonninen on aika hirvee lehmä jos vertaa nuihin aikasempiin. vfr on hyvä ajaa ja siinä on mukavasti vääntöä.
sport05.gif

1000f on hyvä ja edullinen peli ei juur tunne vastaan tulevia rekkoja ja jaksaa mennä kuormattuna 3 laukku + tankki + repsikka ite oon nyt katena kautena reissannut n 13 tonnia mittarissa nyt 66 t no proplem. kiristja vaihettu + öljyt suodatin en myy ainakaan vielä
bowdown.gif
033102beer_1_prv.gif

osta 750vfr. se jaksaa nuo laukut ja kyytiläisen viä mukisematta. kuussatku on tuohon hommaan pieni/tehoton ja tonninen on aika hirvee lehmä jos vertaa nuihin aikasempiin. vfr on hyvä ajaa ja siinä on mukavasti vääntöä.
sport05.gif
Toinen ääni VFR:lle. Käy ihmeessä kokeilemassa myös toi Vifferi.

Kulkee kaks päällä laukkujenki kans ku juna. Ajoasento hyvä, vääntävä kone, hyvät tilat matkustajalle.

On kuitenki sen kokonen, että myös emäntä voipi varmaanki ajella!!

Itellä kolme Vifferiä ollu ( -90, -92 nyt viimeks-95) ja seuraava melko varmasti VFR 800!!

Vifferi kyllä jaksaa, vaikka olis isompiakiakin ihmisiä päällä
lookaround_orig.gif

vifferin hehkutusta

Kash..vasta huomasin tämän :
sanoi:
Lainaa (kawajack @ Syys. 10 2005,02:10)
Elä hyvä mies ees kuvittele tekeväs 6-satkulla pitkää matkaa kaks päällä kolmella laukulla!!! Se on kuule tonnikeijun paikka!!!
tounge.gif
Tuon kun olisin tiennyt jo 80 luvulla, olisi jäänyt eräitäkin kilometriä ajamatta 450 & 500 sukisukilla, mutta tyhmä kun olin niin ajoin vain
sport05.gif

Kelkallahan myös minä talvella. Itse hommasin -98 vfr:n ja olen ollut tyytyväinen. Riittää menohaluja omiksi tarpeiksi. Myös aikaisemmat vfr:t ovat hyviä rahdin kanssa ajoon. Kevyen tuntuinen sekä ketterä. Lisäksi ajoasento on inhimillisempi pidemmälle matkalle. Käy kuitenkin koeajamassa myös tämä malli ennen päätöstäsi.

kiitos tähän astisista vinkeistä.
asiat on edenneet siihen pisteeseen, että ostopäätöstä mietitään vfr:n ja litraisen cebarin kanssa. molemmat ovat vuosikertaa 90.
onko noiden laitteiden polttoaineenkulutuksessa suurta eroa. taisi olla bike, joka joskus moitiskeli vifferin kulutusta. mitä luokkaa on sen kulutus normiajossa kun noudatetaan nopeusrajoituksia?

Tässä on sen verran kesää jäljellä, että koeajo olisi hyvä suorittaa.
Luonnollisesti jos kyseessä eka pyörä, ei välttämättä osaa erottaa pyörien ominaisuuksia.

Tonninen tottelee mielestäni ihan nätisti, kunhan sitä "käskee" nätisti
tounge.gif

Ja puheet pyörien painoista on aina suhteellisia, itellä cbr 900 rr, vm-00 ja taisipa olla paino alle emännällä olleen er-5:den
omg.gif

Ai nii unohtui laittaa mainos Hondariders.fi

1000f on maailman rumin pyörä ja persoonattomin myös.

Ja paino ei ole suhteellinen. 900rr 00 on kevyempi kuin er-5

Painon vaikutusta ajo-ominaisuuksiin ei tajua ennenkuin on ajanut kevyemmällä.

JakeT.

moottoripyörät on kuitenkin erittäin huonoja kyytiläispelejä. Ja omasta mielestäni kyytiläistä ei pitäisi ensimmäisinä kesinä edes kuljettaa.

VFR ja 600/1000CBR...kaikki "hauskoja" ja toimivia mopoja. Itse päädyin 1000:seen koeajojen jälkeen, ajoin 600cbr:n (-93), vfr:n (-90) ja tietty nykyisen 1000 (-90 sc24). Juuri tuo tonnisen massiivisuus miellytti ja että se menee mukavasti kyytiläisen/3 kpl laukkusarjan kera
sport05.gif

Myös se auttoi valintaa, että kyytiläinen piti tonnisen takatuhtoa tilavimpana.

Päädyt sitten vfr:ään tahi cbr:ään, niin nappiin osunut valinta. ja ei kun
062802moto_prv.gif

1000f on maailman rumin pyörä ja persoonattomin myös.

Ja paino ei ole suhteellinen. 900rr 00 on kevyempi kuin er-5

Painon vaikutusta ajo-ominaisuuksiin ei tajua ennenkuin on ajanut kevyemmällä.

JakeT.

moottoripyörät on kuitenkin erittäin huonoja kyytiläispelejä. Ja omasta mielestäni kyytiläistä ei pitäisi ensimmäisinä kesinä edes kuljettaa.
polkupyörä on näkkileipää painavampi= vtf . kakspäälläajeluun on vaatimukset ikävä kyllä eri kuin yksin mutkapätkälle, v******o tätä jauhamaan?
persoonaton moottoripyörä? pyörä ilman kuljettajaa?

Back