• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Autoliiton Moottori -lehti kertoo MP keväthuollosta

Sijainti
Hämeenlinna
Autoliiton Moottori -lehti kertoo MP keväthuollosta

Vähän tuota juttua silmäilin. Hiukan ihmettelen, kun ketjut neuvotaan pesemään liuottimella ja kuumalla vedellä. Heti perään neuvotaan, että "liian tiukalla olevat vitjat rikkovat etuhaarukan laakeroinnin". Pidemmälle en sitten viitsinytkään lukea.

Tee itse ja säästä.
Säästyneillä rahoilla voi pyörän viedä huoltoon.

Kiertotiehuvitus sanoi:
Vähän tuota juttua silmäilin. Hiukan ihmettelen, kun ketjut neuvotaan pesemään liuottimella ja kuumalla vedellä. Heti perään neuvotaan, että "liian tiukalla olevat vitjat rikkovat etuhaarukan laakeroinnin". Pidemmälle en sitten viitsinytkään lukea.

Niin, olen pessyt ketjut liuottimella 15 vuotta, kuumaa vettä ei ole ollut saatavilla. Millähän muulla ne saisi puhtaaksi kuin liuottimella? Nyt ei varmaan kannata väitellä, pilaako liuotin o-renkaat. Ei pilaa. Liuotinta on ketjuöljyssäkin, kun se siinä spräypullossa on.

Oliskohan toi etuhaarukan maininta typoerror?

Jyrki

Lueskelin vähän myös tuota juttua MP-keväthuollosta ja tuli mieleen jutussa yritetään opastaa täysin aloittelijaa huoltamaan MP:tä. Ketjujen rasvaaminenkin oli selitetty juurta jaksaen - ihan kuin ei enää muistettaisi miten ketjut viime kaudella rasvattiin... Vähän alkaa tuonkin lenhden taso painumaan kohti 7päivää lehden tasoa

jykki sanoi:
Niin, olen pessyt ketjut liuottimella 15 vuotta, kuumaa vettä ei ole ollut saatavilla. Millähän muulla ne saisi puhtaaksi kuin liuottimella? Nyt ei varmaan kannata väitellä, pilaako liuotin o-renkaat. Ei pilaa. Liuotinta on ketjuöljyssäkin, kun se siinä spräypullossa on.

Oliskohan toi etuhaarukan maininta typoerror?

Jyrki

Naftaa pesuaineena ja tiskiharja tai motonetin ketjuharja. Lähtee skeida ja vanhat rasvajämät eikä isojen poikien mukaan kuivata tiivisteitä.

Back