"Antakaa, määkin huudan, määkin olen kännissä!!!"...
No ei sentään...selvinpäin kylläkin.
MUTTA...kun katson videota, niin aurinkohan näyttää paistavan pärrän ajosuunnasta katsottuna suoraan oikealta, eli jos se kliton, vai mikä auto olikaan, kuski katsoi oikealle, niin aurinko EI olisi pitänyt olla silmissä.
Mutta syystä tai toisesta ei sitten nähnyt kyseistä pärrää saapuvat oikealta, syyn saa kertoa itse jos huvittaa.
Ja kun katsoo videota, niin näkee myös sen, että pärrä olisi hyvinkin mahtunut autojen keulojen väliin, edellyttäen tietysti että tuo paremmin ohjaava rengas olisi ollut maassa. Pystyyhän etupyörällä tietysti ohjaamaan pyörää myös takarenkaalla ajaessa, mutta...
Oletan että eteenajanut pirssi sai sakot Olosuhteiden edellyttämän huolellisuuden ja varovaisuuden noudattamatta jättämisestä ja päläpäläplää, vai tuliko pelkästään väistämisvelvollisuuden noudattamatta jättämisestä? Ja ehkä vammantuottamuksesta?
Ja seerämäärrälle kortti hyllylle piittarista?
No, jeppe elossa, ja ehkä takatassukin saadaan joskus kuntoon? Toivottavasti ainakin. Ja toivottavasti joku myös hiffas sen, että kikkailu tietyissä paikoissa on tyhmää, ja että tyhmyydestä opitaan jotain.
Varmaan olet kännissä koska se eturengas on maassa jo kauan ennen kolaria näin ihan videö pohjalta katsottunakin eikä sillä keulimisella ja kolarilla ole mitään yhteyttä.
Kyllä moni vääntäjä todellakin tarvitsisi lasit päähänsä tai muuta apua.
Mä kyl väittäisin ett jos ja jos ja jos keula ois ollu maassa koko ajan, niin ko heebo olis niillä muutamalla aivosolullaan ehkä keskittyny siihen risteykseen ja niihin autoihin siin risteyksessä, ja sillon ois ollu tarpeeks aikaa prosessoida sitä settiä.
Nyt oli mieli kännykamerassa ja sen toiminnassa, ja siinä mitä kuvaa, ett näyttääköhän keuliminen hyvältä, ja sen takia kokonaisaika kutistu puoleentoista sekunttiin jossa ois pitäny tajuta mitä siin risteyksessä oikein tapahtuu ja toimia sen mukaisesti, ja se puoltoista sekunttia ei riittäny. Jos keula ois ollu maassa niin aikaa ois ollu 3-5 sekunttia enemmän ja se ois kevyesti riittäny, tosin sillä edelletyksellä ett seuraa sitä muuta liikennettä ja funtsii ett jos kotilokuskit töpeksii niin ehtiikö pysähtyy/ löytyykö pakoreittiä.
Jos olettaa ett kotilokuskit ei töpeksi, niin tolla 4,5-6,5 sekunnin ajallakin lopputulos ois silti ollu sama. Ja sellasen mopokuskin Darwin (
http://www.darwinawards.com/ ) korjaa aika nopeesti pois tieltä.
Tosin kunnon fyysinen kipu on aina ollu paras opettaja ihmiselle, joten seuraavan kerran kun tolle heebolle tulee mieleen keulia, niin mä veikkaan ett se funtsii "onko risteystä, onko autoja" ja vasta sen jälkeen tekee päätöksen keuliiko vaiko eikö.
Sillä keulimisella ja kolarilla on selkee yhteys. Onnettomuudet tarvii "aina" monta yksittäistä tekijää.