• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Autocom + pmr

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja zapster
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

zapster

Herra Ex-Puheenjohtaja
Sijainti
Espoo
Jep, mietin tossa pmr:än liittämistä autocomiin ja tuli mieleen että pitääkö pmr:ässä olla vox? vai toimiiko autocom tangentilla normisti? Eli siis jos ei ole voxia niin avaako autocomin tangentin painallus linjan vai ei?

Oon noita autocomi juttuja lueskellu mutta silti jääny epäselväksi juuri tuo että pitääkö pmr:ssä olla vox vai ei, mutta siis ilmeisesti ei tarvii vaan autocom tangentti ohjaa pmr:än tangenttia suoraan, kö?

Kyllä autocomin tangentti hoitaa samaa virkaa, eli pmr:n tangentti siirretään sulle stongaan sillä autocomin systeemillä. Olipa epäselvästi sanottu mut ymmäesitkö?
tounge.gif

Oon noita autocomi juttuja lueskellu mutta silti jääny epäselväksi juuri tuo että pitääkö pmr:ssä olla vox vai ei, mutta siis ilmeisesti ei tarvii vaan autocom tangentti ohjaa pmr:än tangenttia suoraan, kö?
PMR:ssä ei tarvitse olla VOXia. Vaikka sulla ei sitä tangenttinappia ole niin autocomin VOX hoitaa sen homman.

Esim mun Alinco DJ446:ssa ei ole voxia ollenkaan, enkä sitä tarvitsekaan kun autocom voxaa.

PMR:ssä ei tarvitse olla VOXia. Vaikka sulla ei sitä tangenttinappia ole niin autocomin VOX hoitaa sen homman.

Esim mun Alinco DJ446:ssa ei ole voxia ollenkaan, enkä sitä tarvitsekaan kun autocom voxaa.
Ja tietääkseni et käytä kuitenkaan voxia, vaan tangenttia.

Ja tietääkseni et käytä kuitenkaan voxia, vaan tangenttia.
Niinpä, mutta autocomin kanssa tosiaan se juttu mitä moni ei tiedä on että PMR-luurissa ei tarvitse olla voxia jotta se toimii comin kanssa. Itseasiassa vaikka pmr:ssä olisi voxi niin se pitää kytkeä pois, jotta autocom saa hoitaa työnsä.

Itse käytän voxia sillontällön, varsinkin mutkateillä jos ketään ei ole kyydissä - autocomin tangentissakun on 3 -asentoinen kytkin jossa saa valita käyttääkö tankulanappia vai voxia.

Eli siis pmr:ään saa voxin autocomin kautta, totakaan en tiennyt
biggrin.gif

Back