• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Autocom ja Nokian puhelimet...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jassu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Taidan seuraavana kayda hommaamassa .org shopista Autocom lippulaivamallin. Onko siella saatavilla niita originaaleja Autocom puhelinadaptereita myos vai oletko sellasen hankkinut jostain muualta?
Njoo, samoja adaptereita autocom myy 10-15e/kpl mitä saa gsm-liikkeistä noin 4 euron hintaan. Esim oma Insmatin adapteri 5100:seen taisi maksaa juuri tuon 4e ja ostopaikkana oli Vantaan Varistossa sijaitseva Nokamo. Erona oli tosin se että autocomin mukana myytävä adapteri ei toiminut mutta toi insmatti toimi
smile_org.gif
Well, sittenhan ei ole hataa. Hankin pelit ja sitten nauttimaan laadukkaasta aanenstoistosta!  
biggrin.gif

Sulla nakyy olevan tossa kuvassa Bagster tankinsuoja ja lienet siihenkin tyytyvainen? Jos kayttaisi esim. CD-soitinta Autocom:n kanssa, niin silloinhan olisi kateva laittaa kaikki vehkeet tankkilaukkuun. Onko sulla kokemuksia?

Sulla nakyy olevan tossa kuvassa Bagster tankinsuoja ja lienet siihenkin tyytyvainen? Jos kayttaisi esim. CD-soitinta Autocom:n kanssa, niin silloinhan olisi kateva laittaa kaikki vehkeet tankkilaukkuun. Onko sulla kokemuksia?
Aikoinaan käytin CD-soitinta kunnes ostin 99e:lla Gigantista Sonyn Minidisc-soittimen johon lp4-toiminnolla mahtuu 4 cd:llistä musaa - eikä mopokäytössä äänessäkään eroa huomaa. Soitin matkaa mulla taskussa ja kaukosäädin on kiinni omalla klipsillään tossa tankkisuojassa mennen osittain sen alle tankinkorkin kohdalta - voi käyttää kakea ajaessakin kun hieman totuttelee... Loistava hankinta ja ainakin vielä toistaiseksi mp3-soitinten ollessa kalliita tuo minidisci passasi mulle mainiosti, tuossakin saa mp3:set drag&dropattua levylle mukana tulevan softan ansiosta.

Osta minidisci tai mo3-soitin. CD-soitin on aika iso ja toisekseen yhdelle platalla mahtuu kovin vähän musaa, saat olla kokoajan vaihtamassa plattaa..

Jos ajelee usein kaverin kanssa, jolla on oma pyörä, on PMR yhdistettynä autocomiin loistava keksintö. Kaverin kanssa nyt jokunen retki tehty ja matkanteko on todella helppoa ja mukavaa pmr:ien kanssa. Voi sopia pysähdyksistä, reitistä tai muuten vaan jutella matkanpäällä...

Aikoinaan käytin CD-soitinta kunnes ostin 99e:lla Gigantista Sonyn Minidisc-soittimen johon lp4-toiminnolla mahtuu 4 cd:llistä musaa - eikä mopokäytössä äänessäkään eroa huomaa. Soitin matkaa mulla taskussa ja kaukosäädin on kiinni omalla klipsillään tossa tankkisuojassa mennen osittain sen alle tankinkorkin kohdalta - voi käyttää kakea ajaessakin kun hieman totuttelee... Loistava hankinta ja ainakin vielä toistaiseksi mp3-soitinten ollessa kalliita tuo minidisci passasi mulle mainiosti, tuossakin saa mp3:set drag&dropattua levylle mukana tulevan softan ansiosta.

Osta minidisci tai mo3-soitin. CD-soitin on aika iso ja toisekseen yhdelle platalla mahtuu kovin vähän musaa, saat olla kokoajan vaihtamassa plattaa..

Jos ajelee usein kaverin kanssa, jolla on oma pyörä, on PMR yhdistettynä autocomiin loistava keksintö. Kaverin kanssa nyt jokunen retki tehty ja matkanteko on todella helppoa ja mukavaa pmr:ien kanssa. Voi sopia pysähdyksistä, reitistä tai muuten vaan jutella matkanpäällä...
Nain sita
sport05.gif
jeesaa toisiaan antamalla hyvia vinkkeja.  
smile_org.gif

PMR on sekin hankintalistalla, koska silla olis muutakin kayttoa kuin vain MP:ssa. Niitakin laaja skaala olemassa, mutta saatan paatya Tekniikan Maailman testivoittajaan eli Albrecht Tectalk FM malliin.

Jos sulla on MP3 taskussa, niin meneeko johto taskusta viela Autocomiin penkin alle? Kayko Autocomin mukana tuleva kaapeli tahan vai oletko joutunut ostamaan toisen?

PMR on sekin hankintalistalla, koska silla olis muutakin kayttoa kuin vain MP:ssa. Niitakin laaja skaala olemassa, mutta saatan paatya Tekniikan Maailman testivoittajaan eli Albrecht Tectalk FM malliin.
RxTX-tuotteesta ostin itse Cobran 725-vp2 setin (Linkki) johon kuuluu 2 radiota, akut molempiin, pöytälaturi ja vielä kaupanpäälle tupakansytytinlaturi - 69e. Vermeet on vielä roisketiiviitä
smile_org.gif
Olen ollut tyytyväinen.

sanoi:
Jos sulla on MP3 taskussa, niin meneeko johto taskusta viela Autocomiin penkin alle? Kayko Autocomin mukana tuleva kaapeli tahan vai oletko joutunut ostamaan toisen?
Kuten sanoin niin mulla on Minidisci, ostin tuohon verkkokaupasta 1,8 metrin piusan (pari euroa) jonka pää roikkuu tossa tankkilaukun päällä normaalisti - siitä sitten se kiinni vaan soittimeen. En muista nyt suoraan mitä piuhoja tossa autocomissa tuli mukana.

Minidiscissä on kaksi vaihtoehtoa mulla liitännässä:

1) sateisella säällä mulla on 20cm "töpöpiuha" (uros-naaras) joka kulkee minidiscistä taskun ulkopuolelle - tuohon sitten liitän tuon edellämainitun penkinalta tulevan piusan kiinni
2) Jos sateen pelkoa ei ole, tulee taskusta minidiscin kaukosäädin jonka päähän liitän tuon penkin alta tulevan kangen.

RxTX-tuotteesta ostin itse Cobran 725-vp2 setin (Linkki) johon kuuluu 2 radiota, akut molempiin, pöytälaturi ja vielä kaupanpäälle tupakansytytinlaturi - 69e. Vermeet on vielä roisketiiviitä
smile_org.gif
Olen ollut tyytyväinen.

sanoi:
Kuten sanoin niin mulla on Minidisci, ostin tuohon verkkokaupasta 1,8 metrin piusan (pari euroa) jonka pää roikkuu tossa tankkilaukun päällä normaalisti - siitä sitten se kiinni vaan soittimeen. En muista nyt suoraan mitä piuhoja tossa autocomissa tuli mukana.

Minidiscissä on kaksi vaihtoehtoa mulla liitännässä:

1)  sateisella säällä mulla on 20cm "töpöpiuha" (uros-naaras) joka kulkee minidiscistä taskun ulkopuolelle - tuohon sitten liitän tuon edellämainitun penkinalta tulevan piusan kiinni
2) Jos sateen pelkoa ei ole, tulee taskusta minidiscin kaukosäädin jonka päähän liitän tuon penkin alta tulevan kangen.
Oukki doukki, thanks again!  
062802jumpie_prv.gif

Alkaa olemaan homman hahmotus aika hyvin kondiksessa.

ostin tuohon verkkokaupasta 1,8 metrin piusan (pari euroa) jonka pää roikkuu tossa tankkilaukun päällä normaalisti
Itse itseäni korjaten, tarkoitus oli puhua tankinsuojasta eikä tankkilaukusta
smile_org.gif
Eli siis piuha normaalisti on tuossa bagsterin tankkisuojan päällä niin että "vedonpoisto" on hoidettu vetosolmulla sen bagsterin tankkilaukun kiinnikkeen kautta.

Ensinnäkin kiitos Jassulle kun olet jaksanut perinpohjin selvittää kaikki Autocom judelit ja käytännön operaatiot. Sekin oli mulle uutta, että tuo taustamusan feidaus on vain Pro-mallissa. On siis sille kalliimmalle hinnalle jotain vastinettakin. (Jo mä ajattelinkin, että mikä se juttu olikaan..)

Juu siis kaikkia malleja on hyllyssä yleensä ja nyt shopista saa myös MP3-soittimia, digikameraa sun muuta yleishyödyllistä. Erittäin monenlaisia iRivereitä ja iAudioita, joten kannattaa käydä itse kokeilemassa ja vertailemassa. Hinnat on juuri tulleet Flash-soittimissa alas, joten aika hyviä vaihtoehtoja noille CD-pyörittimille yms. eikä kärsi tärinästä siltä osin. Radiokin niissä on vakiona.

Shopissa ei vielä netissä näy nuo viihdehärpättimet, mutta piakkoin ne sinne saadaan myös.

Ensinnäkin kiitos Jassulle kun olet jaksanut perinpohjin selvittää kaikki Autocom judelit ja käytännön operaatiot.
Kokemus opettaa
smile_org.gif

sanoi:
Sekin oli mulle uutta, että tuo taustamusan feidaus on vain Pro-mallissa. On siis sille kalliimmalle hinnalle jotain vastinettakin. (Jo mä ajattelinkin, että mikä se juttu olikaan..)
Jeps, tuota ei missään spekseissäkään ollut kun laitetta kattelin - olisi saattanut vaikuttaa jopa valintaan...

Sekin oli mulle uutta, että tuo taustamusan feidaus on vain Pro-mallissa.
Tarkennetaan väärinkäsitysten välttämiseksi vielä, että speksien mukaan vain Pro-malli feidaa taustamusan kännykkä- ja PMR-puhelun ajaksi sekä matkustajan kanssa jutellessa, Active feidaa musan vain matkustajan kanssa jutellessa (ei kännykkä- tai PMR-puhelun ajaksi) ja Easy ei feidaa koskaan.

1. Milla olette saaneet tehtya merkit kuulokeosia varten umpikyparan sisalle, jotta saisitte ne mahdollisimman oikeaan kohtaan? Kypara paassa ei ole oikein tilaa piirrella merkkeja korvien kohdalle.  
confused_orig.gif

2. Oletteko tehneet juuri kuulokeosan kokoiset reiat kyparan sisalle, mihin sitten painatte kuulokeosat kiinni? Kuinka vahva on kuulokeosan takana oleva tarra? Mulla kaytossa X-lite 901 kypara. Suuria maariahan ei viitsisi alkaa veistelemaan suojavaa kyparaa...

3. Missa olette pitaneeet itse Autocomia? Jos pidatte penkin alla, niin mista valista olette vetaneet johdot ulos ja missa on liittimet, etta penkkia ei aina tarvitsisi avata liittimen kytkemista varten? Tuntuisi maalaisjarjella parhaalta pitaa penkin alla, mutta miten ne liitannat sitten...  
lookaround_orig.gif

4. Onko viela kenellakaan uutta tietoa tassa threadissa jo puhutusta Nokia puhelimen radion kaytosta autocomin kanssa? Millasen adapterin vaatisi, etta radion kuuntelu olisi miellyttavaa eika suhinaa (koska johto toimii antennina)?

5. Onko ulkomailta saatavissa halvemmalla kuin Suomesta Pro Rider-mallia? Linkkeja?

Thanks jo etukateen kaikista vinkeista!  
biggrin.gif
1. Kokeilemalla uudestaan ja uudestaan. Toki en ole kaivanut koloja, vaan tarralla pysyvät.

2. Ohjeissa taidetaan kieltää kypärän kaivertelu.

3. Povitaskussa tai tankkilaukussa. Virtajohto menee eteenpäin ja muut johdot taaksenpäin. Ei tarvita edes kaliita jatkojohtoja. En jätä Autocomia koskaan pyörään.

4. Tähän minäkin haluaisin vastauksen. En saanut Nokia GSM/radiota pelittämään ja joudun kantamaan CD/radio-soitinta + GSM:ää mukana.

5. Ei todelista tietoa. Autocomin englannin sivuilla on puntahinnat - aika lähellä kotoisia hintoja.

No tämä ei liene kellekään yllätys, pakkohan heidän noin sanoa. Haluan vaan nähdä "ratakireän" kypärän jonne kuulokkeet mahtuvat ilman sorvausta, tuolloin kuuppa taitaa olla numeroa liian iso tai muuten huonosti istuva
smile_org.gif

nimim, kypärällä muutenkin ensimmäiset kaksi viikkoa 15 min ajoa kerrallaan kun puristi niin perkeleesti - nyt istuu kuin valettu.

Niista mainitsemistasi 20 cm johdonpatkista-annatko siina vain killua, kun parkkeeraat pyoran jonnekin julkiselle paikalle vai tungetko vahan piiloon penkin alle?
No usein keskustassa ollessani heitän ne vaan tuonne penkin alle piiloon - muuten saavat killua ihan vapaasti.

sanoi:
Onko sulla PMR-puhelinta ja jos on, niin pidatko sita taskussa vai penkin alla?
PMR on povitaskussa, siitä sitten piusat takin liepeen alta alas.

Seuraavassa kuvassa näkyvät molemmat autocomin piuhat, eli tumma on se varsinainen headsetin piusa ja tuo harmaa menee PMR:lle : - Klik -
Jassulta viela sita kysyisin, etta tuliko ostamasi Cobran PMR:n mukana liitin, mika kay suoraan tuohon harmaan piuhan paassa olevaan liittimeen? Jos ei, niin minkalaisen, hintasen, merkkisen adapterin jouduit ostamaan ja mista niita saisi edullisesti?

Niista mainitsemistasi 20 cm johdonpatkista-annatko siina vain killua, kun parkkeeraat pyoran jonnekin julkiselle paikalle vai tungetko vahan piiloon penkin alle?
No usein keskustassa ollessani heitän ne vaan tuonne penkin alle piiloon - muuten saavat killua ihan vapaasti.

sanoi:
Onko sulla PMR-puhelinta ja jos on, niin pidatko sita taskussa vai penkin alla?
PMR on povitaskussa, siitä sitten piusat takin liepeen alta alas.

Seuraavassa kuvassa näkyvät molemmat autocomin piuhat, eli tumma on se varsinainen headsetin piusa ja tuo harmaa menee PMR:lle : - Klik -
sanoi:
Jassulta viela sita kysyisin, etta tuliko ostamasi Cobran PMR:n mukana liitin, mika kay suoraan tuohon harmaan piuhan paassa olevaan liittimeen? Jos ei, niin minkalaisen, hintasen, merkkisen adapterin jouduit ostamaan ja mista niita saisi edullisesti?
En ole Jassu mut vastailen kuitenkin.
biggrin.gif

Ei mistään edullisesti. Orgin shopista ja Tokimotolta pitäis saada. Kait niitä on RxTX-tuotteessakin.

Mä tein itse, oli mun mielestä noin kymmenen kertaa liian kallit joten kolvi ja mittari käteen ja johtoja sorvaan. No mut mulla on hiukan muutenkin oma viritys toi. Eli tein Cobran kypäräsarjasta sen piuhan. Säästin tangentin ja liittimen cobraan ja vaihdoin sen pään joka menee kypärälle Autocomiin sopivaksi. Hyvin on pelittänyt. Ja kaikki tämä vaiva sen takia et kaikki mölinät ei lähde maailmalle samantien vaaan tarvii painaa tangenttia.

No tämä ei liene kellekään yllätys, pakkohan heidän noin sanoa. Haluan vaan nähdä "ratakireän" kypärän jonne kuulokkeet mahtuvat ilman sorvausta, tuolloin kuuppa taitaa olla numeroa liian iso tai muuten huonosti istuva
smile_org.gif

nimim, kypärällä muutenkin ensimmäiset kaksi viikkoa 15 min ajoa kerrallaan kun puristi niin perkeleesti - nyt istuu kuin valettu.
Vaikka kypäräni ei olekaan ratakireä, se tuntuu pitkässä ajossa liian tiukalta juuri kuulokkeiden kohdalta. Pitänee uskaltaa vähän kaivertaa sisuksia, jotta ei taritse pitää turhia taukoja.
Tyhmä pää, niin pää saa kärsiä
sad_orig.gif

Back