• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Autocom ja kypäräplugi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strider
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Hyvinkää
Threadeja seuratessa meitä "uusia" Autocomin omistajia on siunaantunut muutamiakin kappaleita tässä talven aikana. Itsekin hommasin Kit 300:sen ja tänään ihmettelin paketista tulleita kilkkeitä
wink.gif

DIN-liittimien jykevyys kiinnitti huomion ja lähinnä tuon kypärän kylkeen roikkumaan tulevan punnuksen kanssa... Mihin ja miten olette tuon laittaneet? Varsinkin kun ihan joka keikalle ei tule piuhoja vedettyä niin miten välttyä liittimen hakkaamisen ilmavirrassa?

Miten sitten tuon ajajan kaapelin toisen pään suojaus? Varmaan vedän plugin tankin kylkeen - mutta siinähän ei ole mitään "korkkia" suojaamaan pysäköinnin tai säilytyksen aikana?

Jokohan kohta ne ajokelit alkaisi?

Strider

Itselläni oli kypärästä tuleva piuha sen verran pitkä, että laitoin liittimen kauluksesta takin sisälle, kun ei ollut käytössä. Ei ainakaan ilmavirta hakannut. Mutta olen kyllä miettinyt muuttavani asennusta silleen, että liitin olisi juuri ja juuri kypärän ulkopuolella. Ja mielellään minäkin kuulisin onko noiden kanssa ollut ongelmia, että ilmavirta alkaa hakkaamaan liitintä kypärään.

strider, Jos Martinlaakso ei ole kovin kaukana niin voin joku ilta demota autocomin hilppeiden asennuksia niin ruukun kuin pyöränkin osalta.

Meillä kypärän plugi on työnnettynä pehmusteen väliin silloin kun Autocom ei ole käytössä (eli lähinnä yksin ajaessani).

Tankin vieressä se toinen pää on mullakin, ja olen samaista liittimen suojausta miettinyt, mutta ainakaan yhden ajokauden kokemuksella ei ole ongelmia esim. veden kanssa ilmennyt kun liitin roikkuu "alaspäin" . Toki mopokin on katettua mallia...Nakussa voi olla eri asia.

strider, Jos Martinlaakso ei ole kovin kaukana niin voin joku ilta demota autocomin hilppeiden asennuksia niin ruukun kuin pyöränkin osalta.
062802jumpie_prv.gif
Asun Martinlaaksossa
062802jumpie_prv.gif
Pistetään PM:ää kunhan saan haettua mopon Heinolasta parkista
062802jumpie_prv.gif

Kiitti Jassu!
Ok, homma selkeä. Mulla on mopo kodin alakerrassa tallissa, eli siellä onnistuu katsominen vaikka tällä viikolla joku ilta, jos kiinnostaa katsoa miten olen tehnyt installaatiot.

Itse en ole vielä laittanut, mutta kaveri antoi semmosen neuvon että, ottaa metalli jalkaisesta tuolista ne jalkojen pohjassa olevat "napit" (näitä pitäisi kuulemma löytyä kaupastakin) ja laittaa nämä napit siihen liittimen päälle kun ei ole käytössä. Ovat kuulemma sen verran pehmeitä että tiivistää veden pitäväksi tuon pään.

Itse en ole vielä laittanut, mutta kaveri antoi semmosen neuvon että, ottaa metalli jalkaisesta tuolista ne jalkojen pohjassa olevat "napit" (näitä pitäisi kuulemma löytyä kaupastakin) ja laittaa nämä napit siihen liittimen päälle kun ei ole käytössä. Ovat kuulemma sen verran pehmeitä että tiivistää veden pitäväksi tuon pään.
Miks niitä liittimiä pitää suojata? Jos / kun sinne suojan alle jää kosteutta niin taatusti hapettaa pahemmin kuin "vapaana roikkuen".

Itselläni ollut autocomi pyörässä nyt kiinni yli 4 vuotta, eikä mitään ongelmia vaikka piuhat roikkuvat mukana suojaamatta.

Miks niitä liittimiä pitää suojata? Jos / kun sinne suojan alle jää kosteutta niin taatusti hapettaa pahemmin kuin "vapaana roikkuen".

Itselläni ollut autocomi pyörässä nyt kiinni yli 4 vuotta, eikä mitään ongelmia vaikka piuhat roikkuvat mukana suojaamatta.
jaa sulla ei minkäänlaista suojaa? roikkuuko liittimet alaspäin sulla? Jos noin on mennyt ilman ongelmia niin ei tääkään sitten ala suojaileen turhaan niitä. Mitäs mieltä olette jos laittas busassa tankin etu osaan tuon liittimen ja siitä jatkolla kypärään kun tarvii? tuleeko mieleen mitään huonoja juttuja?

jaa sulla ei minkäänlaista suojaa?
ei ole

sanoi:
roikkuuko liittimet alaspäin sulla?
kyllä

sanoi:
Jos noin on mennyt ilman ongelmia niin ei tääkään sitten ala suojaileen turhaan niitä. Mitäs mieltä olette jos laittas busassa tankin etu osaan tuon liittimen ja siitä jatkolla kypärään kun tarvii? tuleeko mieleen mitään huonoja juttuja?
Laita ne autocomista tulevat töpöt penkin alta roikkumaan jonkun 15-20cm ja kytke jatko kulkemaan käytettäessä rotsin alta kypärään. Toimii.

Back