• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Autocom ja GSM

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ek@
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

ek@

Sijainti
Aurikkoraniko
Nyt näyttäisi tuolla Euroopassa olevan aika paljon autocomeja puoleen hintaan. Tuo Active rider -setti kiinnostaisi, kun asentaisin sen kiinteästi penkin alle. Ainoa epäilyttävä piirre on, kun Pro-setti katkaisee musiikin puhelun saapuessa, niin tuo Active-setin vox laskee volumea 50%, kun puhuu. Siis mitenkä tuo toimii oikeasti? Onko se volume 50% pienempi koko puhelun ajan, vai vaan silloin kun itse puhuu? Kuulostaa hölmöltä, jos poppi alkaa pauhaa kun pitäisi kuunnella, mitä vastapuolella on asiaa.

Onko käytännön kokemuksia Active-setin omistajilla? Mutua voin itsekin keksiä lisää.

Lisäksi onko kukaan löytänyt tuohon edullista bluetooth-palikkaa. Esim. Englannista saisi Active-setin kahdella kypärävarustuksella hintaan 102,50£, mutta siihen bluetooth-palikka maksaa 120£.
eek.gif

Onnistuisikohan tinailla jostain parin kympin bluetooth-kuulokkeesta jokin viritys.

Kerroppa mistä noin halvalla olet autocomin löytänyt? Itse olen törmännyt lähinnä johonkin 10-20% alennuksiin. Ajattelin hankkia tuon active riderin + matkustajan setin. Siis tuo äänenvoimakkuushan laskee silloin 50%, kun kuski tai matkustaja puhuu.. Pro-setissä musiikki katkeaa silloin, kun puhelu tulee, activessa musiikki jatkaa soimista vaikka puhuisi puhelimeen. Ajattelin ratkaista tämän "puutteen" hankkimalla puhelimen, jossa on mp3-soitin.

Googlella hätäseen pari tarjousta:
http://www.headsetservices.com/news/newsstory51.html
http://www.bikestop.co.uk/shop.php?mfilt=161&mkey=Category
Muutenkin taitavat myydä noita ilmeisesti uusien mallien alta pois sopivasti. Tuo oma hinta oli yhdestä sähköpostivastauksesta, mutta vielä halvemmallakin taitaa saada.

Ei mua haittaa se musiikki, jos se laskee sen 50% ja kanssa pysyy hiljaisemmalla koko puhelun ajan. Ainoa mikä mietityttää, että pumppaako se poppi taustalla. Alkaako musiikki huutaa heti, kun pidän itse turpani kiinni ja kuuntelen vastapuolta.

On sama kumpi puhuu, tausta pysyy puheen ajan sen - 50% ja pieni viive siihen päälle.
matkustajan kanssa tuohon oppii aika nopeasti, mutta puhelin kytkennällä en ole hyvää säätöä vielä saanut aikaan.

Active ei feidaa eikä katkaise musaa kännykkäpuhelun tai PMR-älämölön aikana. Nämä löytyy vain Pro-mallista. Activessa musa menee taustalle ainoastaan matkustajan kanssa jutustellessa. Tämä siis speksien mukaan, en ole omaan Active-palikkaani kytkenyt musalähdettä koskaan.

No voi pee, kuinkahan tuo nyt sitten on.

-O- puhuitko juuri tuosta matkustajan kanssa juttelusta vai kännykkäpuhelusta?

Active ei feidaa eikä katkaise musaa kännykkäpuhelun tai PMR-älämölön aikana. Nämä löytyy vain Pro-mallista. Activessa musa menee taustalle ainoastaan matkustajan kanssa jutustellessa. Tämä siis speksien mukaan, en ole omaan Active-palikkaani kytkenyt musalähdettä koskaan.
Feidaapa! Oma active ainaskin feidaa 50 rossaa musaa PMR-hölinöitten aikana.
wink.gif
Kännykkää en oo vielä kokeillu, mutta eiköhän se toimi samalla lailla kuin tuo PMR:kin...
nixweiss.gif

OK.
Eli taitaa se sitten toimia puhelimenkin kanssa, kun tuo -O- kanssa puhuu puhelinkytkennästä, joten taidan päätyä tuohon Active-settiin.

No perkele saatana, eikö tässä maailmassa voi enää mihinkään luottaa? Pitääkö tässä ruveta valistamaan Autocomia siitä, mitä heidän tuotteillaan voi tehdä ja mitä ei kun eivät sitä itse ilmeisesti tiedä.

Tuossa alla vasen palsta on Easy, keskimmäinen on Active ja oikeanpuoleinen Pro, suoraan Autocomin propagandasta poimittuna.

Edit: Samba, feidaako sun palikka myös silloin kun joku muu puhuu omaan PMR:äänsa ja itse olet hiljaa?

phone_2004.gif

autocom_music2004.gif

autocom_bike-bike2004.gif

Tää on just tätä. Taas alkaa epäilyttää. Haluaisin kuitenkin tuon Active-setin, kun laittaisin sen kiinteästi ja on pienempi.

Autocomin sivuilta brochyyristä lainattuna:
Active:

Unique Features Include:
• High quality and performance with clear speech up to 160mph.
• Full duplex so you can have a normal conversation.
• Totally reliable voice activation (VOX) that not only turns the
microphones off when you are not speaking, but instantly
turns them on when you do speak. Plus has Side-tone, so you
hear your own voice when speaking which ensures that you
always speak at the correct levels without unnecessary
shouting, and you get the audio confirmation of correct VOX
set-up and use.
When you speak any music automatically reduces 50%.
• Inputs for two headsets (can be expanded to three).
• Phone, music and bike-to-bike inputs. Phone socket can be
expanded for use with two phones, GPS and radar. Music
socket can be expanded for use with two music devices.
• Extremely compact considering its massive performance.
• Designed for extreme environments of biking with a very high
quality and robust construction.
• Developed for maximum ease of service, just in case you
accidentally damage any parts.
• Fully adjustable volume control.

Tuon takia näitä kyselen. Tuossa sanotaan, että kun itse puhuu, niin musiikki hiljenee. Saa sen kuvan, että toimii vain sen ajan, kun itse puhuu.

Jos se toimii myös kuunnellessa PMR-puhelimella, niin luulisi sen toimivan myös kännykällä. Miksei tuotakin asiaa voi kertoa esitteessä, miten se käytännössä toimii.

Voisiko joku varmistaa, että nimenomaan kännykkäpuheluiden aikana tuo musiikki hiljenee.

Edit: Samba, feidaako sun palikka myös silloin kun joku muu puhuu omaan PMR:äänsa ja itse olet hiljaa?
Itse kun puhuu (taikka vahingossa yskäisee), niin silloin ainaskin musa vaimenee vähäksi aikaa. Mut, muistelisin että kaverin rääkästessä kaiuttimiin, niin musakin olisi hiljenny. Taikka sitten tärykalvot säätää musan automaattisesti taustalle...
tounge.gif

Faktaa omasta activestani :

- Jos kuski tai pelkääjä höpöttää -> musa hiljenee
- Jos kaveri juttelee toisesta pyörästä PMR:llä minulle -> musa ei hiljene
- GSM puhelun aikana jos itse olen hiljaa -> musa ei hiljene

Autocomi on ollut kiinni pyörässä nyt 2 vuotta, juurikin tuo active setti. PMR:iä tulee käytettyä aktiivisesti mutta Gesmiä ei - juurikin tuon hiljentymättömyyden takia.

Tänx. Selvä peli, taytyy ottaa se Pro ja siihen joku virtapalikka akkujännitteelle. Toivottavasti saa sopimaan ja vielä löytyy tarjouksia.

Tai soitin semmoseen paikkaan että pystyy tarvittaessa volumea säätäämään; mulla on MP3-soitin kiinni katteen alla siten että vasemmalla kädellä on helppo säätää volumea tilanteen mukaan - meinaa joskus olla volumea liikaa kun joutuu liikennevaloihin seisomaan  
cool.gif

Jo nyt yhtään muisti pelaa niin se toimii niinkun Jassu sano.

Noniin, tuohan selittää, miksi en ole assnut mukavaa säätöä tuohon GSM- härdelliin.

Pro- taso sitten koneeseen....

Pyörien välisessä yhteydessä siis käytetään PMR:ää?
Kyllä

sanoi:
Käykö siihen kaikki pmr puhelimet?
Periaatteessa kyllä, mutta tietääkseni esim autocomilla ei ole ihan kaikille merkeille välipiuhoja. Suosituimpia lienevät tällähetkellä Alan, Cobra jne. Hinta liikkuu jossain satasen pinnassa paria radiota kohden keskimäärin.

sanoi:
Miten kytketään esim. autocomiin - korvanappiliitännän kauttako?
PMR:n päässä vedetään ulkoisen kuulokkeen ja tangentin liittimestä. Eipä hajuakaan mikä tuon virallinen nimi on
smile_org.gif

sanoi:
Tangentin käyttö?
Autocomin läpi vakiona ainoastaan ääniohjauksella (VOX), eli kaikki mitä puhut sitten pelkääjänkin kanssa menee ulos pmr:n kautta. Itselläni on autocomin lisävarusteena saatava PTT (Pust To Talk) tankotangentti, jossa saa valita käyttääkö voxia vai tangossa olevaa nappia tangenttina.

sanoi:
Kosteuden suojaus?
Roiskesuojattu riittää, eikä sekään välttämättömyys ole

sanoi:
Minkälaisia telineitä teillä on ko. puhelimiin?
Ajotakin taskussa kulkee, en näe mitään syytä miksi pmr:ää pitäisi pystyä ajon aikana räpläämään. Pysyyhän paremmin turvassakin kosteudelta ja auringonvalolta kun möllöttää taskussa.

sanoi:
Onko tarjolla minkälaisia langattomia "autocomeja"?
Langattomia systeemejä on kyllä, mutta on vain yksi Autocom - eli kun järjestelmä toimii noin loistavasti ei niitä piuhoja edes huomaa
biggrin.gif

Kiitoksia vastauksesta.
Kirjoitin ensteks kysymyksen tänne, mutta siirsin sen sitten oman aiheen alle.
Ajattelin, että jos on muitakin tiedonhaluisia ko. aiheesta niin näkyy paremmin.

Nopeaakin nopeampi vastaus Jassulta, ei se kysymys kauan täällä ollut.
Voisitko Jassu ystävällisesti siirtää vastauksesi oman aiheen alle?

Back