• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Autobahn mutta millä kaistalla ?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mchuurre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Autobahn mutta millä kaistalla ? - ] [] [] [] [

• 1. Vasenta kokoajan:Aral-Coke-wc-Aral-jne..sama staun aikana !

Ääniä: 0 0,0%
  • 2. Vasenta, nopeammat lasken ohi, agressiivisesti mennään...

• 3. Keskellä hyvä tarkkailla, staun aikana splittaan mol.puolin

Ääniä: 2 100,0%
  • 4. Keskikaistalla kiltisti: pääsee ryhmit. ajoissa huoltamoille jne.

• 5. Oikealla rekkojen seassa mutta hitaat tietysti keskeltä ohi

• 6. Kunhan nyt sinne ensin selvitään (ei kokemusta vielä)

• 7. Kiitti mulle riitti, otan vuokrapärrän

• Ääniä yhteensä
    2

mchuurre

Vanhempi Jutaaja
JOvvain..
sport05.gif

Autobahn - Ohjastajat olkaapa hyvät !

Kohta taas ajankohtainen äänestys, tosin mitään herkkuahan tuo ei enää ole. Kuvitelma jatkuva 220km/ h Rostoc - Munich about 3,5 tuntia ? No ei...he hee... ! Kolme kaistaa -kapenee ja kapenee---, lopulta yhtyy kahdeksi kaistaksi. Lukemattomat tietyöt, rekkojen ohittelut 2 km/h nopeuserolla (5 km), edessä hätävilkut, jarruvalot, sinivalot, onnettomuudet ja muuten vaan STAU varsinkin viikonloppuisin !! Kaikki kaistat seisoo, puhaltimet huutaa, jarrupalat haisee, alkaa satamaan ! ...nälkä...kävelyvauhtia mennään 11 km. Kiihdytys - jarruvalot !....ja sama uudestaan...:kääk:

No ainahan voi ottaa sen AUSFART-kyltin ja ohjastella maaseudun idyllisiä, mutta hitaita tammien reunustamia peltovainoiteitä, seurata missä uusia tuulivoimaloita ja pysähtyä sitten kahvelle paikallisen paakelssin kera mutta kun piti päästä ajelemmaan.....
bawling.gif

sport05.gif

Sama juttu oli 2007, jos tulee stau nin heti seuraava ausfahrt.
Noin muuten jos haluaa testata kulkua niin vkl on kyl huonoa aikaa siihen.

Kokemusta "autobaanalta"!!! Jos sulla on pitkäsiirtymä autobahnaa ja keli on lämmin niin tankkaat varmaan mopon mutta ota vielä vettä mukaan 1/2l. Paha "mälli" niin olet stradalla vielä pitkään ja jano tulee kun varjoo ei ole (nim.kokemusta on) , ei sieltä niin äkkiä lähetä oikoon peltoja. Tuovat helikopterilla vanhuksilla ja lapsille vettä, ei mopoukoille!

Kutoseen meni mun vaihtoehto. Muutama viikko ja sittenhän tuon tietää
biggrin.gif

Kiitokset boxeriukolle juomapullohuomautuksesta. Vaikkakin yleensä aina reissulla on tankkilaukussa puteli, tuo on ihan hyvä tietää.

Olen tuon kolmosvaihtoehdon miehiä. Pakkohan se nimittäin välillä on autobaanallakin ajella jos mielii reissullaan jonnekkin ehtiä. Jos mahdollista, niin autobaanaosuudet kannattaa taittaa viikonvaihteisin kun raskas liikenne pitää taukoa.

Kolmosvaihtoehdolla ollaan tavallisesti menty suurinosa matkasta,välillä vedetty vasenta varsinkin Italiassa
062802moto_prv.gif

ps.juomaa aina tankkilaukkuun
smile_org.gif

Tuota, minä en näistä mitään tiedä, mutta miksi sieltä Saksasta on niin jumalaton kiire pois? Eikö siellä sitten ole hauska ajaa? Onko se niin paska maa?

Kakkonen on ykkönen.

Hanaa hanaa ja staun sattuessa splitataan välistä ohi. 45 minuuttia ja tankillinen bensaa.

Kakkoseen mentiin täälläkin. Motarit on siirtymää, turha siellä on kupeksia. Oikeat pätkät on sitten erikseen.

Valitaan tuo keskusta
biggrin.gif
Eli 3 vaihtoehto.
Su/ma tuon sitten virallisesti näkee. Tarkoitus kylläkin ajella mahdollisimman vähän autobaanaa. Keskittyä niille maalaisteille ja nauttia maisemasta,kun ei kerta kiirettä ole minnekkään..

Kolmonen sopii miulle. Tavallisesti kun on tuo elävä nopeussäädin tuossa takasitisllä, niin semmoinen markka kolmekymmentä on sopiva marssivauhti ja vasemmalla kaistalla käydään vaan tosi hätäisesti...
tounge.gif

Ja kun Stau sattuu, niin kyllä siellä LoTjallakin on vaan välissä puikittu ihan kilometritolkullakin, eihän sinne paikalleen jää vanha erkkikään...!

t. pozo

062802moto_prv.gif

Miksi baana? Oma vaihtoehtoni ovat ihan erilaiset reitit, joiden varrella näkeekin jotain ja voi välillä jopa pysähtyä kun esim. näkee jotain! Muuta kuin huoltsikan/Raststätten jotka on samanlaisia joka maassa. Niin siis jos ei tarvitse todistaa miten puuduttavan lujaa omalla pärrällä pääsee...
wink.gif

Valtateitä ja pienempiä teitäkin ajellen pääsee tuollaiset 4000 - 6000 km 3+ viikon normikesälomassa.

Joo no olen kyllä kuullut että on pyöriä joilla tuntuu hyvältä ajaa vasta 170 km/h:ssa. Mun pyörä ei ole sellainen.
nixweiss.gif

Miksi baana? Oma vaihtoehtoni ovat ihan erilaiset reitit, joiden varrella näkeekin jotain ja voi välillä jopa pysähtyä kun esim. näkee jotain! Muuta kuin huoltsikan/Raststätten jotka on samanlaisia joka maassa. Niin siis jos ei tarvitse todistaa miten puuduttavan lujaa omalla pärrällä pääsee...
wink.gif

Valtateitä ja pienempiä teitäkin ajellen pääsee tuollaiset 4000 - 6000 km 3+ viikon normikesälomassa.

Joo no olen kyllä kuullut että on pyöriä joilla tuntuu hyvältä ajaa vasta 170 km/h:ssa. Mun pyörä ei ole sellainen.
nixweiss.gif
Kun alla sattuu olemaan sellainen pyörä, joka on tehty tuonne baanalle, niin en näe mitään syytä sille, miksi en käyttäisi sitä siellä mihin se parhaiten sopii.

Ymmärrän hyvin, että ei se kaikilla pyörillä mitään herkkua ole.

Pienet tiet on mukavia, jos ei ole mitään aikataulua tai reittisuunnitelmaa ja pitkä loma. Minä olen yleensä käyttänyt baanoja nopeaan siirtymiseen ns. "peli-alueelle". Jos Meinaa jossain Italiassa käydä kahdessa viikossa, niin käy noiden siirtymien ajaminen pientä tietä kovin raskaaksi.

Ja tonne autobahnat (sakasa/itävalta ja varsikin sweitsi) kannatta lähtä viikonlopun jälkeen sunnuntaiaamuna sillä rekat saa ajaa vasta iltapäivästä klo:16.00. jälkeen ja pääse pitkälle ilman pelkiä ohituksia nimmerk. kokemusta on.

Keskikaista on ok, kun rekkoja ei oo älyttömästi. Ne ohittelee toisiaan, jolloin vasen tule luonnostaan. Jos on kiire, niin vasen ja keskelle, kun nopeampia ohi lasketaan. Saksassa nopeampia on aina. Nakulla ei voi vetää pitkään kahta markkaa ja silloin nopeampia on usein. Stauhun ei prätkällä jäädä. Se ei oo sikäläistä liikennekulttuuria.

Vihreenä tuli kökittyä Rocketilla jonon hännillä, sitten parin paikallisen HD:n peesiin ja homman juju aukesi. Pyörästä pitää löytyä sitä ääntä, Audeissa, Scorpioneissa ym. kotteroissa päät alkoi pyörimään kun HD:t auras latua ja meikä kintereillä letkoista heittämällä ohi. Loud pipes save lives, toimi vielä Tanskassakin...    
033102beer_1_prv.gif

Tämän soisi toimivan suomessakin, kun alkaa ääni kuulumaan niin rahvas tekisi tilaa että voi majesteetellisesti splitata helvetillisen jyrinän säestämä...

Back