• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Aurinkolippa visiiriin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Vannon tässä Schuberthin S1 tai C2 kypärän nimeen, niin ei tarvi tollasten kans pelailla. Suupertin integroitua aurinkovisiiriä voi säätää kuinka haluaa niin että se peittää auringon, mutta tietä voi katsella kirkkaan visiirin läpi. Jäänyt itsellä aurinkolasitkin mopokäytössä tarpeettomiksi.
Minäkin käytän S1, mutta silmäni ovat niin valoherkät, että tietyissä olosuhteissa kypärän oma visiiri ei riitä - juuri ilta-ajot ja aurinko matalalla. Tuohon pitäisi saada ratkaisu.

Ps. Eipä tuo vesisateella monesti aurinko silmiin porota!!

Visiirin ulkopuolella oleva lippa voisi kyllä olla hyvä. Se kun estäisi vasta-aurinkoa valaisemasta visiirissä olevaa likaa/vettä/naarmuja. Mutta lippa voisi kyllä olla fiksumman näköiseksi suunniteltu, kuin mitä tuo SuperVisor näyttää olevan. Voi olla aerodynamiikan suunnittelu vaan aika vaikeeta, mutta eiköhän sekin tuulitunnelissa onnistuisi. Onko kukaan nähnyt, että markkinoilla olisi muita visiirin ulkopuolelle tulevia lippoja kuin tämä SuperVisor?

Jos ei suu-perttiä halua niin suosittelen GPA Storm kypärää double screen visiirillä, eurobikeriltä saa ja vieläpä suht halvalla...
solarscreen.jpg

edit:SUPO/CIA oli siirtänyt näppäimieni paikkoja, perskeles

Noniin, Sunax:in aurinkolippa saapui vihdoin.

Oli nopea asentaa paikoilleen ja pienen ajopätkän kokeilulla tuntui toimivan niinkuin pitäänkin.

sunax.jpg

Osben kypäristä löytyy kans aurinkovisiiri...ajattelin kokeilla ens kesänä..

Teippi ei korvaa lippaa kun visiiri on likainen tai pölyinen, kokemusta on. Vain lippa varjostaa sen paskan siinä visiirin pinnassa siten että siitä näkee vielä läpi.

Teippi ei korvaa lippaa kun visiiri on likainen tai pölyinen, kokemusta on. Vain lippa varjostaa sen paskan siinä visiirin pinnassa siten että siitä näkee vielä läpi.
Likainen visiiri on likainen eikä puhdistu millään lippa-virityksillä.

Jos olosuhteet näyttävät sellaisilta, että rapaa tai vesisumua lentää, niin otan mukaan kostean liinan ja tungen sen jonnekin katteen väliin saataville. Jos keli vaihtuu kesken reissun niin nappaan satulan alta liinan ja kostutan sen lähimmällä huoltoasemalla ja taas mennään. Kostean rätin voi tietysti tunkea minigrip-pussiinkin ja säilöä satulan alle, kestää kuivumatta useamman tunnin.

MP-Maailmassa oli mainittu hanskaan kiinnitettävä visiiripyyhin, semmoisen ajattelin hankkia lisäksi.

Likainen visiiri on likainen eikä puhdistu millään lippa-virityksillä.

Jos olosuhteet näyttävät sellaisilta, että rapaa tai vesisumua lentää, niin otan mukaan kostean liinan ja tungen sen jonnekin katteen väliin saataville. Jos keli vaihtuu kesken reissun niin nappaan satulan alta liinan ja kostutan sen lähimmällä huoltoasemalla ja taas mennään. Kostean rätin voi tietysti tunkea minigrip-pussiinkin ja säilöä satulan alle, kestää kuivumatta useamman tunnin.

MP-Maailmassa oli mainittu hanskaan kiinnitettävä visiiripyyhin, semmoisen ajattelin hankkia lisäksi.
viime kesän pölyisissä olosuhteissa hiekanpöly kulkeutui myös visiirin sisäpintaan. Ilman juoksevaa vettä puhdistaminen on vähän kuin hieroisi vesihiomapaperilla muovin pintaa. Varsinkin jos visiiri ei ole näppärästi irti lähtevää mallia. Krossimallinen lippa vasta -aurinkoon ajaessa teki juuri sen tarvittavan varjon silmien eteen eikä pöly haittaa näkemistä. Se nyt tarvitsee sitten kokea jos ei muuten usko
smile_org.gif

Silloin kun rapaa tai vettä on ilmassa ei paista aurinko joten lipasta ei ole hyötyä.

viime kesän pölyisissä olosuhteissa hiekanpöly kulkeutui myös visiirin sisäpintaan. Ilman juoksevaa vettä puhdistaminen on vähän kuin hieroisi vesihiomapaperilla muovin pintaa. Varsinkin jos visiiri ei ole näppärästi irti lähtevää mallia. Krossimallinen lippa vasta -aurinkoon ajaessa teki juuri sen tarvittavan varjon silmien eteen eikä pöly haittaa näkemistä. Se nyt tarvitsee sitten kokea jos ei muuten usko
smile_org.gif
On varmaan ajeltu eri reittejä. Itse ajelen pyörätyypistä johtuen 99,98 prosenttia ajoista kestopäällysteellä, vajaa 10 000 km on kertynyt. Ei ole ollut pölyongelmia koko kesänä. Ei tosin valu vesikään Arain sisäpuolelle missään oloissa. Tällä kaudella olen toistaiseksi pessyt visiirin sisäpuolen peräti kaksi kertaa, enempään ei ole ollut tarvetta. Ulkopuolen putsaan vähintään kerran päivässä, ötököitä on kuitenkin riittänyt.

Eli en usko kun en ole kokenut, onneksi.
smile_org.gif

smile_org.gif
On varmaan ajeltu eri reittejä. Itse ajelen pyörätyypistä johtuen 99,98 prosenttia ajoista kestopäällysteellä, vajaa 10 000 km on kertynyt. Ei ole ollut pölyongelmia koko kesänä. Ei tosin valu vesikään Arain sisäpuolelle missään oloissa. Tällä kaudella olen toistaiseksi pessyt visiirin sisäpuolen peräti kaksi kertaa, enempään ei ole ollut tarvetta. Ulkopuolen putsaan vähintään kerran päivässä, ötököitä on kuitenkin riittänyt.

Eli en usko kun en ole kokenut, onneksi.
smile_org.gif
jep, kyse kuitenkin siitä että joissain olosuhteissa siitä lipasta on oikeasti hyötyä, ei siitä kenen mielipide on 100% oikein. Oli visiirissä sitten hyttysiä tai pölyä
sport05.gif

jep, kyse kuitenkin siitä että joissain olosuhteissa siitä lipasta on oikeasti hyötyä, ei siitä kenen mielipide on 100% oikein. Oli visiirissä sitten hyttysiä tai pölyä
sport05.gif
Jep jep, yritin vain tuoda esiin vain sitä näkökulmaa, että puhdas visiiri on aina kaikista paras ratkaisu. Lippojen ja poppakonstien sijaan voi myös miettiä mikä on paras konsti putsata visiiri reissussa. Mikäänhän ei estä pohtimasta/käyttää vaikka molempia.
smile_org.gif

Kivoja ehdotuksia, mutta lippa on mun kokemuksen mukaan ainut mikä toimii.

Aamulla ennen klo 6,30 kun ajan seiskatietä kohti Kotkaa 30 km ja aurinko paistaa niin matalalta kun voi, on ihan sama miltä näytän, kunhan näen.

Mulla on nyt suupertti S1.

Lippa varjostaa sen osan visiiristä minkä läpi katson ja se on tärkeää.

Teippi visiirissä, aurinkolasit ja aurinkovisiirit estää silmien häikäisyä mutta ei auta niin paljon kuin lippa itse näkemiseen.

Kokeilkaa laittamalla vasen käsi lipaksi.
Jos ei auta niin turha sitä lippaa sit on ajatella.

Olen tehnyt lipan itse.
Se ei todellakaan ole kaunis.
tounge.gif

Lippa on irroitettava ja palat mihin se tulee kiinni on liimattu visiirin ylareunaan. S1:ssä on hyvin tilaa visiirin yläreunassa.

Mulla on kaksi visiiriä..hehheh..

Olen harkinnut super-visor.com:sta tilaamista, mutta se on aina jostain syystä jäänyt.

Olen tehnyt lipan itse.
Se ei todellakaan ole kaunis.  
tounge.gif

Lippa on irroitettava ja palat mihin se tulee kiinni on liimattu visiirin ylareunaan. S1:ssä on hyvin tilaa visiirin yläreunassa.

Mulla on kaksi visiiriä..hehheh..

Olen harkinnut super-visor.com:sta tilaamista, mutta se on aina jostain syystä jäänyt.
Sinä - kuten muutkin lipan puolesta puhuneet ovat täysin oikeassa. Taisi olla joskus 90-luvun loppupuolella kun meikäläinen kyllästyi häikäisyyn ja viritti tämmöiseen tavalliseeen umpikypärään omatekoisen lipan. Olen ajanut sen kanssa nyt reippaat 100'000 km ja sitä ilman en lähde ajamaan vasten aurinkoa. Mitkään aurinkolasit ja teippiviritykset eivät häikäisyyn auta kun visiiri taittaa valon.

Jos joku tilaa USA:sta tuota lippaa niin voisin tulla kimppaan mukaan.

Back