• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Atlantinvalli Jutaus 2015

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mchuurre
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Meine Kameraden,

Itsekin (#32) olen pohtinut MPR:n hankintaa retkeä varten. Tiedustelin syksyllä RXTX:ltä Midland BT:stä. Käytössäni on Zumon 660 ja Senan SMH5 ja sain tällaista tietoa:

"Bluetooth kypäräpuhelimiin saadaan kytkettyä ainoastaan yksi aktiivinen "phone profiilin" omaava laite (GSM, NAVI, PMR-446 ...) Kaikki voidaan naittaa Senaan ja Sena muistaa pariliitoksen sen jälkeen kun se on tehty, mutta ko. pariliitoksia voidaan käyttää vain yksi kerrallaan."

Eli ymmärsin, että Navi ei Midlandin parittamisen jälkeen kuulu kypäräpuhelimesta.

Taitaa olla sama hankkia yksinkertaisempi värkki RXTX:ltä. Esimerkiksi oheinen Motorola-pari, jonka mukana tulee myös kuuloke ja mikki.

http://www.rxtx-tuote.fi/index.php?valikko=pmr_motorolapmr&sivu=pmr.motorola.tlkrt80extreme&tuote=Y

Jukka

Mulla on Midlandin BT Next kypäräluuri, jonka hankin mötönetistä, kun siihen sai kanta-asiakasliittymisalennuksen. Tompan navin olen saanut naitettua siihen mutta mitenköhän tuon pemarin naittaminen sitten onnistuu. Elikä toimiiko vain pemari sen jälkeen niin kuin Senassa. Täytyypi kysellä rxtx:stä. Tuo Motorolan pemari onkin tuplapakkaus joten siinä mielessä ehkä ihan hyvä vaihtoehto. En ole tutkinut asiaa yhtään sen enempää mutta ainakin mun kypäräluuriin saa esim. pemarin kytkettyä kaapelilla (ainakin periaatteessa).

Sain vastauksen RXTX:ltä koskien Midlandin BT Next kypäräluuria. Sama juttu kuin Senan SMH5:n kanssa elikä vain yksi laite kerrallaan voi olla aktiivinen.

Päiväohjelma Tiistai 09.06-15 (Luonnos, oikeudet muutoksiin pidätetään): ~560km ( 9h 40min ).

Klo 06:00. Skoganvarre Turist & Camping: Suomalainen aamupala, ( Huom. Suomen klo 07:00 )

Klo 06:40. Liikkeelle Lakselviin tankkaamaan..tai jopa tuota ennen, (suositus!).

Klo 07:00 - 07:25 Tankkaus Lakselvissa, 2 huoltamoa, Gruppe A + B

Klo 07:30 - 08:00 "Festung Banak"

Klo 08:30 Billefjord -vesilentotkk + bunkkerit, (30min).

Klo 09:00 Liikkeelle ->

Klo 09:15 "Festung Kistrand", (15min).

Klo 10:00 Skaidi -Gestgiveri, ruokailu + tankkaus, 60min, (Gruppe B).

Klo 11:00 Liikkeelle ->

Klo 12:00. "Festung Storekorsnes", 30min. (Toki voidaan jättää väliinkin?).

Klo 13:30
Alta, tankkaus, 5 huoltamoa, (Gruppe B).+ kaffepaussi, 30min.

Klo 14:00 Tirpitz- museum, (60min).

Klo 15:30 Isnestotten, bunkkerit, 15min.

Klo 16:40 Kvaenangsfjellet, vankileiri + näköalapaikka, (20min).

Klo 18:00 "Festung Djupvik", 35min

klo 19:10 Olderdalen, Tankkaus, (Gruppe B). Lauttaylitys 20:25-> + kaffepaussi + ruokailu lautalla, (40min), jos tankkaus viivästyy, niin sitten vastarannalla!

Klo 21:30 Svensby, Lauttaylitys 21:35->, (20min).

Klo 22:45 Tromsö City Living hotelliin sis. kirjautuminen. "Päiväjutaus- arvonta" sitten vaikka aamulla. jos meni myöhäiseksi!

Tämä tulee olemaan Jutauksen vaativin, (pisin), ajopäivä, Tirpiz- museokäynnin, monien rannikkolinnakkeisiin tutustumisien, sekä kahden, (2) lautan takia, (päivän viimeiset), joita ei ole varaa "missata". Tai jos missataan, niin ajomatkaa tulee hivenen lisää. Tämän takia ehdotankin, että mahdollisuuksien mukaan ja jutaajista riippuen, aamiainen pyrittäisiin aikaistamaan jo klo 05:00:ksi, (06:00 Suomen aikaan)? Tällöin saataisiin hieman enemmän "pelivaraa"....:orgmp:

Voidaan tarkistaa vaikka "Scharnhorstin" ankkuripaikan siisteys tms...:;):

Bundesarchiv_DVM_10_Bild-23-63-12%2C_Schlachtschiff_%22Scharnhorst%22.jpg

Viimeksi muokattu:
Kiitos teille Tromsön City- Living hotellihuoneen etukäteen maksaneille, elikkäs seuraavat Jutaajat ovat sen jo asianmukaisesti suorittaneet: 7, 12, 13, 16, 17, 18, 19, 20, 24, 27, 31, 32, 34, 35, 37, 38, 39 ja 40. Tämähän kertoo osaltaan jo sen, että olette tosissanne -hianoa!

Tummennetut valitsivat ne hieman tasokkaammat huoneet, joita onkin enää vain 2 kpl:tta jäljellä.

Sponssit ovat aikas hiljaa, ja tarkkaavaisimmat Jutaajat ovatkin ehkä jo huomanneet, että Motorrad.fi on vaihtunut MP Maailmaan. Muutos ei johtunut meistä, vaan vuoden vaihteessa kun em. lehdet yhdistyivät, tulee MP Maailma sponssina tukemaan meitä, kuten Motorrad oli luvannut....eli ei vaikuttane mihinkään, ainakin näin minulle ilmoitettiin!:WAZAAP:

Sitten peräänkuulutan edelleen jotain viestiä seuraavilta ennakkoilmoittautuneilta: 6 ja 23, 10, 11, 33 ?
Vai onko talviunenne nuin syvää.....? :blink:

Viimeksi muokattu:
mchuurre sanoi:
Tämän takia ehdotankin, että mahdollisuuksien mukaan ja jutaajista riippuen, aamiainen pyrittäisiin aikaistamaan jo klo 05:00:ksi, (06:00 Suomen aikaan)? Tällöin saataisiin hieman enemmän "pelivaraa"....:orgmp:

Mites toi aamiainen hoituu jos aloitamme sen klo 5? Elikä mennnnäänkö omilla eväillä vai tarjoaako majapaikka jo noin aikaisin? Samoin edellisinä aamuina. Elikä saako noissa majapaikoissa aamiaisen jo klo 6? Onneks oon aamuvirkku joten klo 5 ei tuota isompia ongelmia.

jlik sanoi:
Mites toi aamiainen hoituu jos aloitamme sen klo 5? Elikä mennnnäänkö omilla eväillä vai tarjoaako majapaikka jo noin aikaisin? Samoin edellisinä aamuina. Elikä saako noissa majapaikoissa aamiaisen jo klo 6? Onneks oon aamuvirkku joten klo 5 ei tuota isompia ongelmia.

Ohjelman mukaan, eli aamiaiset tarjoillaan klo 06:00 alkaen. Ainoastaan Skoganvarresta neuvotellaan....

Sitten peräänkuulutan edelleen jotain viestiä seuraavilta ennakkoilmoittautuneilta: 6 ja 23, 10, 11, 33 ?
Vai onko talviunenne nuin syvää.....? :blink:[/QUOTE]
Terve vaan Huurusmiäs. Kyllä 6 ja 23 on edelleen vakavasti mukana jonossa.

piisiepe sanoi:
Vai onko talviunenne nuin syvää.....? :blink:
Terve vaan Huurusmiäs. Kyllä 6 ja 23 on edelleen vakavasti mukana jonossa.[/QUOTE]

Roger !:thumbup:

Päiväohjelma Keskiviikko 10.06-15 (Luonnos, oikeudet muutoksiin pidätetään): ~570km "Easy Elsie" ( 8h ).

Klo 08:00. Aamiainen hotellin vastapäisessä cafe-baarissa / omassa keittiössä!.

Klo 08:40. Liikkeelle Tirpitz- platenille, Håköy:n saarelle (silta).

Klo 09:00 Tankkaus matkalla...

Klo 09:30 Tirpitz- platen, muistomerkki, yhteiskuvat, jne.

Klo 10:00 Liikkeelle Tirpitz- museolle.

Klo 10:30 Museokäynti Tirpitz- museo, 60min, (Solstrandveien).

Klo 11:30 Liikkeelle, ja osa Jutaajista erkaantunee omille teilleen, "Time to Say Goodbye", me muut jatkamme...yhdessä!:thumbup:
Suurkiitos Jutausseurasta ja Siunaus & turvallista Jutausta pääjoukosta erkaantuville Jutaajille! :respect:

Klo 12:30 Ruokailutauko + tankkaus Nordkjosboten Shell-huoltamo + REMA-ruokakauppa

Klo 13:30 Liikkeelle, eli tunnin ajo Kilpparille, jossa ilmaiset pulla-kaffeet...

Klo 15:30 Kilpishalli + tankkaus, 45min.

Klo 16:15 Liikkeelle....

Klo 17:15 Sturmblock-Stellung, Järämän museoalue & entisöidyt pesäkkeet, (60min).
Katsotaan saadaanko esittelijä paikalle, museo kun ei muutoin ole vielä tuolloin avoinna....?
JOS saadaan, niin tunti aikatauluihin lisää jatkossa.....muutoin vain tauko 15min.

Klo 17:30 Liikkeelle....

Klo 17:50 Karesuvannon Rajabaari tarjoaa: ilmaiset pullakaffeet kaikille, (tankkaajille)!:;):

Klo 18:30 Sokeri pyyhitään suupielistä ja liikkeelle....kohti Gällevaaraa - Porjusta ja "Easy Elsietä"

klo 19:30 Tankkaus Gällevaarassa + tuokio tauko, (30min) :boring:

Tässä vaiheessa päätös: "Plan A v.s Plan B" Eli Plan A, esitetty jäljempänä. Plan B = Siirtyminen jo tässä vaiheessa majoitukseen & ruokailu & yöpyminen rauhassa, "päiväjutaus- arvonta n:o 4" ja sitten.....zzzz.

Klo 20:30 Porjus & "Easy Elsie", tankkaus koneelta palattessa. Porjuksen keskustassa Q8:n automaatti.

Klo 21:00 - 22:30 Patikointi "Easy Elsielle" ja takaisin, Jutaus majoitukseen ruokailuun & yöpyminen. Jutaus on päättynyt ! Kiitos kaikille osallistujille ! Tämä siis kelien salliessa, muutoin "Plan B", eli Lancasterilla käynti vasta aamupäivällä, aamiaisen ja siirtymäjutauksen jälkeen.

(To. 11.06.2015 varalla, eli "Plan B")

Klo 09:00 Patikointi P-paikalta alkaa.....pitkospuita pitkin. Kuivalla kelillä, pärjää lenkkareilla, mutta Jutaajalla ajosaappaat ovat aina hyvät!:;):

Klo 11:30 viimeistään olemme takaisin P-paikalla. Jutaus on päättynyt. Kotimatka alkaa, ja näin ISON Jutausporukan ollessa kyseessä, olen aika varma, ettei yksin tarvitse kenenkään alas eteläänkään Jutailla....:orgmp::orgmp::orgmp:

Tosin, tältä korkeudelta on helppo jatkaa vaikka Keski- ja Etelä-Norjan loistokohteisiin, tms. jos sikseen :rakastunut:

Viimeksi muokattu:
Tänäänkin vieälä tuli myöhästynyt ilmoittautunut! Ompi nyt sitten 42 Jutaajaa kasassa, vaikka peruuttaneet ovatkin jo kokonaisluvusta vähennetty....tai, toisaalta, voiha noita ilmoittautuneita tulla näin keväällä vielä lisääkin ! :thumbup:

mchuurre sanoi:
Tänäänkin vieälä tuli myöhästynyt ilmoittautunut! Ompi nyt sitten 42 Jutaajaa kasassa, vaikka peruuttaneet ovatkin jo kokonaisluvusta vähennetty....tai, toisaalta, voiha noita ilmoittautuneita tulla näin keväällä vielä lisääkin ! :thumbup:

Mites onkos se yks niksmanni vielä völlyyssä mukana?

jlik sanoi:
Mites onkos se yks niksmanni vielä völlyyssä mukana?

Ai se, Kuhmon Kurtti ! Oon se ainaskin vielä ollut. Sillä voisi ollakkin vaikka parilla tauolla pientä tarinaa Africa Corps:in hemmojen touhuista, kun sen iskä oli siellä Tobrukin kaistalla ja se selvis vielä haavoittuneena takaisin....(kädessä ampumahaava), kun kuulemma brittien Spitfire ampu siihen..... (seli-seli?), luulen että aika monella oli ampumahaavaa (sopivasti), siellä sun täällä? En kai nyt ollu ilkeä, anteeksi jos olin :blink:

(mut näitä vaan oli siellä tämmösiä juttuja ja kovasti)

mchuurre sanoi:
Ai se, Kuhmon Kurtti ! Oon se ainaskin vielä ollut. Sillä voisi ollakkin vaikka parilla tauolla pientä tarinaa Africa Corps:in hemmojen touhuista, kun sen iskä oli siellä Tobrukin kaistalla ja se selvis vielä haavoittuneena takaisin....(kädessä ampumahaava), kun kuulemma brittien Spitfire ampu siihen..... (seli-seli?), luulen että aika monella oli ampumahaavaa (sopivasti), siellä sun täällä? En kai nyt ollu ilkeä, anteeksi jos olin :blink:

(mut näitä vaan oli siellä tämmösiä juttuja ja kovasti)

OK, mielenkiintoinen reissu siis tulossa. Sotajuttuja riittää sitten aamusta iltaan.

Kannattanee jo himassa treenata maastoutumista kun siellä korvessa alkaa sit yhtäkkiä "viheltää"...:D

Karza sanoi:
Kannattanee jo himassa treenata maastoutumista kun siellä korvessa alkaa sit yhtäkkiä "viheltää"...:D

...ja reppuun tulee:

-villapaita
-alusvaatekerta
-jalkarätit tai syylingit
-ruokailuvälineet
-taskukello
-saippua
-valaisin
.........
-sukset
-sauvat

Ilmoittautumispaikalla oltava min tuntia ennen junan saapumista.
Paikalla tullaan jakamaan:

-Jalkaväen taisteluohjesääntö.
-Taistelijan opas (v-39).
-Linnoittamisohjesääntö.
-Vyöryttämisohje, (entinen ampumahautaopas).
-Ilma-alusten tunnistusopas.
-Sulko, (sulkeisohjesääntö).
-Jne. onhan nuita iso pino

BTW: Joensuussa toimiva Kone-Jönnit lähti sponssille mukaan.... !:jippikaijee:

mchuurre sanoi:
...ja reppuun tulee:

-villapaita
-alusvaatekerta
-jalkarätit tai syylingit
-ruokailuvälineet
-taskukello
-saippua
-valaisin
.........
-sukset
-sauvat

Ilmoittautumispaikalla oltava min tuntia ennen junan saapumista.
Paikalla tullaan jakamaan:

-Jalkaväen taisteluohjesääntö.
-Taistelijan opas (v-39).
-Linnoittamisohjesääntö.
-Vyöryttämisohje, (entinen ampumahautaopas).
-Ilma-alusten tunnistusopas.
-Sulko, (sulkeisohjesääntö).
-Jne. onhan nuita iso pino

BTW: Joensuussa toimiva Kone-Jönnit lähti sponssille mukaan.... !:jippikaijee:

Tetsari, tussari ja kokardi on sitten vissiin talon puolesta...:grin:

Teemaan sopiva viisu

Kaamasen briefingissä kerron sitten vielä tarkemmin, mutta jo nyt tiedoksi, että Jutaajat tullaan jakamaan kahteen osastoon, mutta silti toki jutaillaan peräkkäin ja yhdessä:

Gruppe A = Jutaajat, jotka tankkaavat vain joka toisessa tankkauspaikassa. (~400km:n Range)

Gruppe B = Jutaajat, jotka tankkaavat kaikissa suunnitelluissa tankkauspaikassa. (~200km:n Range).

Tankkauspaikat ovat ilmoitettu jo noissa päiväkohtaisissa ohjelmissa.......

Täten esim kaikki Adveture -Gessut, + muutkin ISO-tankkiset, lukeutuvat tuohon Einzatsgruppe A:n :;):

Tarkoituksena helpoittaa & nopeuttaa huoltamoille "äkillisesti syntynyttä salamaruuhkaa", eli toisten tankatessa, muut voivat keskittyä sillä välin välipalaruokailuun, wc- käynteihin, jne... :D

Edit: Ryhmien nimet

Viimeksi muokattu:
mchuurre sanoi:
Kaamasen briefingissä kerron sitten vielä tarkemmin, mutta jo nyt tiedoksi, että Jutaajat tullaan jakamaan kahteen osastoon, mutta silti toki jutaillaan peräkkäin ja yhdessä:

Einzatsgruppe A = Jutaajat, jotka tankkaavat vain joka toisessa tankkauspaikassa. (~400km:n Range)

Einzatsgruppe B = Jutaajat, jotka tankkaavat kaikissa suunnitelluissa tankkauspaikassa. (~200km:n Range).

Tankkauspaikat ovat ilmoitettu jo noissa päiväkohtaisissa ohjelmissa.......

Täten esim kaikki Adveture -Gessut, + muutkin ISO-tankkiset, lukeutuvat tuohon Einzatsgruppe A:n :;):

Tarkoituksena helpoittaa & nopeuttaa huoltamoille "äkillisesti syntynyttä salamaruuhkaa", eli toisten tankatessa, muut voivat keskittyä sillä välin välipalaruokailuun, wc- käynteihin, jne... :D

Tämä oli hyvä info sillä mä en oo vielä ehtiny selvittää mun mopon kantamaa. Kun pensamittari alkaa vilkuttaa niin siinä vaiheessa iskee mulla jo paniikki päälle. :pissed: Täytyypi keväällä ottaa pulloon pensaa ja ajaa tankki tyhjäksi. Mä oonkin jo pohtinu että kuinka hoidetaan 36 mopon tankkaus jos pumppuja on vain muutama. Aikaahan siinä tuhraantuu. :;):

Tuon jaon vois kai etukäteen tehä elikä mopot on ilmeisesti tiedossa. Tuo ekan sivun lista ei kai ole enää ihan ajantasalla (ainakaan mun mopo ei oo listassa).

Back