• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Asennoituminen selkäsuojan käyttöön

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mkaks7
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aina menee päälle erillinen hihnoilla varustettu Lidlin selkäpanssari, ei osaa olla ilman enää!

Selkäsuojan puuttuminen on niitä asioita, mitä kaikkein viimeiseksi haluaa katua jälkikäteen. Silläpä se on aina mukana.

Mikä on PARAS selkäsuoja?

Niitähän on ollut eri lehdissä testeissä ja kun en kele muista.

No, entäpä hyvä hinta-laatu-suhteeltaan?
Parhaat testeissä taitaa olla nämä pehmeät hunajakennorakenteiset suojat esim. Forcefield. Oiskohan muita vastaavia ollut Rukalla ja Havarssonilla..? Ei muista varmuudella.

Itse käytän Forcefieldiä lähes aina ajaessani. Äkkiä siihen tosiaan tottuu, kuten täällä monesti jo todettu. Töissä aina välillä porukka ihmettelee mikä se oikeen on  
biggrin.gif

Aina päällä, kun ajellaan.

Ilman on samanlainen olo kuin jos pyyhkäisisi naapurin pihalle munasillaan
tounge.gif

Onhan tuo erikseen puettava aina päällä. Pari ekaa kesää mopoiltiin ilman, nyt ei osaa enää ajakkaan ilman selkäsuojaa, tuntuu että jotain puuttuu. Vähän kuin auton ajaminen ilman turvavyötä, tuntuu oudolle.

Selkäsuoja on muuten varmasti suojavaruste minkä käyttö on lisääntynyt runsaasti?

Aina.
062802moto_prv.gif

takin suojataskussa hyväksytty suoja jos ajelee kaupungissa työ tai kauppamatkaa tms ja sit ku yhtään lähtee sen pitemmälle niin vaihtuu päällepuettavaan.

Dainesen puettava suoja käytössä, ilman ei osaa enää ajaa. Ja takin oma telttapatjan pala selässä mahtuu myös mukaan  
tounge.gif
.

Aina on päällä, lyhet matkat mukaanlukien. Jotenkin järkeilin että se olisi itse asiassa tärkeämpi väline kaupunkinopeuksissa kuin motarilla; reilun satasen vauhdin törmäyksestä kotilon kylkeen tuskin selviää oli päällä mitä tahansa.

Itse harjoitin itseni aikoinaan suojan käyttöön niin että suoja oli henkarissa takin päällä. Tuli puettua päälle kun se oli otettava ensin henkarista että sai takin.
Nopeasti tuohon oppi ja tottui kuten jo sanottu, enää en aja lainkaan ilman selkäsuojaa.

Nää työmatkat menee ilman Forcefieldiä, mutta silloin on nahkatakin selkätaskussa sinne tarkoitettu suoja.

Sitten kun mennään pitkää matkaa, on Forcefield puettuna.

-jami

Takin sisäiset telttapatjat heitän aina pois, laitan tilalle kovan suojan...siis sinne takin sisään...nää erilliset ei oo mun juttu, kokeiltu on testiykköset ja Lidlin suojat sun muut, ei vain oo mun juttu...

Ääni mukavimmalle, eli takin sisäiselle kovalle suojalle.

Aina selkäsuoja päällä, kun pyörän käynnistän..

Muistattehan että onnettomuudet tapahtuu noin 200m päässä kotoa tai kodin välittömässä läheisyydessä

Reiska_SB

Forcefield on ollut käytössä.. ainakaan allekirjoittaneesta tuo ei edes tunnu mitenkään erityisen kuumalle kesälläkään. Liekö johtunut enempi viileästä kesästä vai panssarista...

Kun on jo tähän ikään asti selvinnyt surkeammillakin suojilla, niin olen päättänyt tulla toimeen takin selkäpussiin laittamallani kovalla suojalla. Ihan kaikesta ei voi ottaa stressiä. Lähtö tulee, jos on tullakseen.

Back