• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Aseen kuljetus pyörällä, vinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja psakke
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tuo meitin laitos on tollanen pumppuversio jonka katkaisu vaatii koko vermeen totaalipurun, ei jaksais...

Näistä vastauksista parsin tuon Eberlestock:in eniten sellaiseksi jota hain. drzjar1 voisi ehkä kokeilla istua sen kanssa mopon selkään, vähän arveluttaa kun tuo pussukka tulee enemmän ahterista kuin niskasta yli? Muuten kyllä aivan unelmareppu metsäreissuille, tahtoo!
smile_org.gif

Swattiversio näyttää kunnon purjeelta, vähän kun virittelee niin siitähän saisi siivet
wink.gif
Ei kyllä ole pahan hintainen, aavistuksen verran arveluttaa kuinka airsoft -kamat kestää? Jotenkin on kuitenkin enemmän leikkimeininki harrastuksesta mielikuvana, todennäköisesti olen kuitenkin väärässä..? Epäilen että tuo neliskulmaisuus on yläpäässä ongelma, leveä ja törröttää luultavasti vielä kypäränkin yli...

Toistaalta vois alkaa kattelemaan jos nykyisiä pussukoita modais niin että oma usko niiden pysyvyyteen matkavauhdissa riittää, haulikon keruu tien reunalta on nöyrää puuhaa
tounge.gif
Jonkun hyväolkaimisen rinkan tuhoaminen ja siihen tarranauhasovitus pussukkaan saattaisi toimia jo suht hyvin.

Aika hyvin ainakin mulla toimi kun 30-06 taivalkoskelle vein (matkaa n. 166km) niin normaali asepussi mihin sai hihnan kiinni. Etu puolelle vain laittaa niin pysyy hyvin. Selässä toimi kuin purje tuo. Patruunoillehhan sitten reppu onkin aika hyvä.

Pysyy autoilijat kyllä aika hyvin loitolla kun asetta mp:llä kulettelee.
biggrin.gif
Juu, ja ammutut metot oli ohjaustangolla roikkumassa matkan ajan kotia päin
biggrin.gif
En mä enää torrakkoa takas kehannu tuoda. Jätin taivalkoskelle. Eli kävin myymässä sen sinne. Eli ei tullu mettoja ohjaustangossa.
biggrin.gif

Moottoripyörästä ei ole vielä kokemusta, mutta joskus teininä mopolla kuskasin tuota pumpattavaa remingtoniani ahkerasti joka syksy.

Piippu irti (1 korkki auki ja se on siinä), piipun ja perän paketoin molemmat omiin pyyhkeisiinsä, paketit jätesäkkiin ja säkki reppuun.
Piippu tuli vähän ulos vielä siitä repun suu-aukosta, mutta se ei haitannut.

Veikkaisin että samalla lailla kulkee isommankin pyörän kanssa..

Kunhan merkkiä ostaa niin kyllä ne airsoft kamppeetkin kestävät. Suurimmaksi osaksi kuitenkin airsoftaajatkin käyttävät aitoja varsuteita.

Aselaukkuja on paljon myynnissä sellaisia, jotka saa normaalin roikottamisen lisäksi ihan selkäpakaasiksi.
Metrin mittainen torrakko on tietenkin aina pieni ongelma, mutta kun ruvetaan miettimään niin väkisinhän se sieltä kypärän takaata alkaa paistamaan - on se metri sen verran. Ja pussin se tarvitsee niin siinä on sitten purje valmiina.

Ostaa muotoon leikatun laukun ja kääntää kapeamman pään ylöspäin? Siinä on ainakin virtaviivaisempi vaihtoehto.
Itse ehkäpä suosittelisin normaalia aselaukkua jossa on olkaimet ja laittaisin olkaimiin lenkit jotka pitävät ne yhdessä (perustrekkilaukuissakin on) niin luulisi pysyvän kiinni. Ja jos ja kun on pakko ajaa se kolmesataa nopeusyksikköä sen vehkeensä kanssa niin kaimaar sitä sen laukun voi samalla vaivalla köyttää itteensä kiinni.

Milläs armeijan pojat pyssyjään mopolla kuljettaa? -Kyllähän ne kuljettaa, mutta eipä ole samankokoisia.

Osta toinen torrakko ja laita wanha pitempi hyllyyn ja pienempi sitten matkoille mukaan, tai sitten pärjäilet vaan vähän huonommista ajo-ominaisuuksista. Kumman sinä ennemmin ottaisit mukaan? Akan vai sen pyssyn - molemmat heikentää ajo-ominaisuuksia jos on väärän kokoset ja huonosti pakattu.

Juu-u. Ei tarttenut kauaa odottaa, että löytyi kuva tuosta SS-motosta konekiväärin kanssa.
tounge.gif

Olisinkin ollut hiukka pettynyt ilman sitä, hehiö.

Jatketaan samalla asialinjalla?
idea3.gif
Mistä se SS siihen motoon ilmeistyi?
Kyllä tuo BMW R-71 oli käytössä enimmäkseen siellä Wehrmachtin puolella eikä kuvan yksilössäkään ole SS-riimuja. Ase näyttäisi olevan MG34 (7,92 mm). Tuollaisella prätkällä kulkisi hyvin jo sinko tai norsupyssy.

Piippu irti (1 korkki auki ja se on siinä), piipun ja perän paketoin molemmat omiin pyyhkeisiinsä, paketit jätesäkkiin ja säkki reppuun.
Periaatteessa kyllä, mutta mutta... Makasiini syö 7 patruunaa, joka tekee aseesta 103cm pitkän purettuna
smile_org.gif
Makasiiniputkea ei saa irti ja lisäksi joutuisi raahaamaan yhteensä viittä eri palasta säkissä koittaen olla hukkaamatta yhtään.

Taidan kehitellä jonkun virityksen, laitan vaikka kuvan tänne sitten kaikkien iloksi
smile_org.gif

Itse olen kuljettanut aseita ihan perus olkahihnallisessa asepussissa, suurin piirtein tuon näköisessä:
asepussi

Hyvin on kulkenut sitten tarvittaessa patruunat repussa...

Jeps.

Itse kuskaan aseeni ihan normi pussissa. Selkäpuolelle normaalisti ja purje efektin sain poistettua mukavasti kaikissa paikoissa toimivalla mustekalalla. Eli mustekala vyöksi. Mukavasti taittui 250km.

cool.gif
cool.gif

Niin juu.. ase on puoliautomaatti.. Pituutta ainakin samanverran.

Mitenkähän tuo on kun mönkijässä ei saa kuljettaa mukana minkäänlaista asetta lain mukaan? Onkohan sama sääntö kurapyörissäkin? Ja voihan rykköselläkin mennä metsäautotietä
biggrin.gif

Maastossa moottorikäyttöisellä ajoneuvolla ei saa kuljettaa asetta.
Sama meekkö sinne rykkösellä vai millä. Ainoastaan yleisiä teitä pitkin saa moottorikäyttöisellä ajoneuvolla. Eli mönkijällä saat kuljettaa kunhan mönkkäri on rekisteröity tieliikenteeseen.

Näin ikkäästi.

sport05.gif
sport05.gif

Kannattaa varmaankin pitää matalaa profiilia kun kuljettaa pyssyjä moottoripyörällä...että ei synny mitään väärinkäsityksiä...
biggrin.gif
...En ole ihan varma asiasta mutta oliko joku maininnut, että jos on menossa ampumaradalle niin kannattaa mennä suoraan radalle,eikä turhaan pyöri esim. keskustassa aseen kanssa.Ainakin pankkiasiat voi jättää väliin.
wink.gif

Näin viime kesänä vierestä kun LP:n partio antoi kaverille suullisen huomautuksen. Kyseessä oli matka pärrillä ampumaradalle, mutta pysähdyimme kahville hiukan ennen rataa. Ase oli nätisti pussissa ja omistajansa hallussa kaiken aikaa, mutta kun teimme lähtöä pihasta niin polliisisedät ajoivat viereen ja muistuttivat että suorinta tietä radalle käymättä lähtöruudun kautta, näin Aselaki ja muut mukavat määräävät.

Kaverini oli hyvin myötäkarvaan ja hyvissä merkeissä erosimme, me radalle ja lentävät "radalle".

Oma, kahdessa palassa repussa oleva suoritusvälineeni ei herättänyt vastaavaa kiinnostusta. Ei myöskään molempien repuissa olevat lyhyet.

Eli kannattaa varmasti panostaa sellaiseen reppu/rinkka/kitarakotelo-tyyliin, jotta yleisön mielenrauha ei suotta häiriinny. (Ei koske perinteisen suomalaisen sivistyksen tyyssijoja pohjoisessa, idässä ja muutenkin korvessa. Siellä osataan vielä olla oikein ja maalaisjärjellä pärjää.)

Itellä on tuo Eberlestockin X1, hyvähän siinä on asetta kantaa (kävellen), mutta kuinkahan istuminen satulassa onnistuu kun piippu tulee aika alas?

Itse olen vielä toistaiseksi ajellut lätyllä ase (Thompson) pyörän telineessä. Pitänee lopettaa tämä näiden viimeaikaisten tapausten johdosta. Joku voi saada väärän käsityksen, en ole menossa pankkiasioille enkä muihin kokouksiin. Ase tietysti kuuluu pyörän varustukseen, mutta on tietysti ymmärrettävää että voisi aiheuttaa pelonsekaisia tunteita. Ensi kesänä laitan Thompsonin perän pussin alle piilon, lienee sivistyneenpää.

Itse olen vielä toistaiseksi ajellut lätyllä ase (Thompson) pyörän telineessä.
Laulava rauta?

Itse kävin aikoinaan edesmenneellä Viikin radalla PV:llä enimmillään kolme kivääriä kuskauksessa. Kaksi oli selässä ristikkäin ja yksi poikittain tarakalla.

Ei kai sitä siihen maailmanaikaan kukaan suuremmin ihmetellyt...

"Olen tässä harkinnut auton poistoa taloudesta kokonaan kun tulee ajoa sen verran vähän, sillä rahalla voi sitten vaikka tuunata mopoa ja harrastaa ;) Sitten tarvisi haulikko kuskata radalle MP:llä, joten onko kellään antaa vinkkiä mitä pussukkaa kannattais katella? Joku tukeva repputyyliin selkään laitettava olisi pop, jotain pientä taskua oheistarvikkeille ja patruunoille voisi olla kiva, tosin tankkilaukkuun mahtuu ihan kivasti. Torrakko on tuollainen vähän lyhyempi 22" piipulla (~108cm kokonaispituus), korkeahko keskilinja optisine härpäkkeineen."

Eikö tuo nyt ihan tavan reppuun mene tollasenaan tai pätkissä? Anteeks, kun aloin päristä joutavaa tossa edellä. Oma käsitykseni on, että hankit aseelle asepussin ja panet sen selkään. Jos jotain tilpentteriä tulee mukaan laitat sen tankkilaukkuun tai monikäyttöisyyden vuoksi tarvikkeena hankkimaasi perälaukkuun. Mulle on kelvanneet Tarjoustalon väskyt.

edit: 30-06, 12/89, pöh ja pah

Back