Arvostatko pyörän rakentelua?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zip
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Arvostatko pyörän rakentelua? -

• Kyllä arvostan

Ääniä: 3 75,0%
  • En arvosta

Ääniä: 1 25,0%
  • Aivan sama

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    4
Ei voi kuin ihailla kun ammattilainen rakentaa, mutta kun joskus katsoo omia räpellyksiä niin se on sitten jo ihan eri stoori
biggrin.gif
 Siksi on parempi jättää ne työt ihan suosiolla
wink.gif

ps. mun mopo on rakennettu ihan ammattilaisen toimesta eli kunniaa en voi siitä ottaa
nixweiss.gif

Arvostan, jos entisöinti lasketaan rakenteluksi.
Muuten se on yleensä pyörän pilaamista, josta ainut ilo on se että esim alkuperäiset putket vilkut yms toivottavasti säilyy käyttämättömänä jonkun hyllyssä. 20v päästä orkkisputket on 10kertaa arvokkaammat ja halutummat kun jotkut vanhat "josimurat".

Tosin poikkeus vahvistaa säännön. Eikai Orkkis kuntoisella HD:lla aja kun Nörtit tai muuten "tumpulat".
Hyvähän tietysti olis muutama tollanen tämänpäivän
"caferacer "  vai mikä Fikteri toi nykyään onkaan, säilyttää jälkipolville naurettavaksi.
033102ass_1_prv.gif

Eli en tiiä, mutta sanosin kuitenkin että, JYRKKÄ EI rakentelulle.

Arvostan isosti.  
bowdown.gif
Mulle on aivan sama, missä maassa se rakennettu pyörä on alunperin valmistettu, jos lopputulos hivelee mun silmiä. (Esim. tuo yllä oleva pyörä.. Helvetin maukas, tyylikäs ja simppeli rakennelma!)

Itsekin olen jotain pientä koittanut tehdä ja kehujakin saanut, mutta vasta visioin pyörästä, millaisen haluan seuraavaksi omistaa.

Arvostan.
On se sitten valmiin laittamista tai alkutekijöistä purkamista ja kasaamista.
Toisella teettämistä tai vain sivusta katsomista.
Hienoja pyöriä on kiva katsella.
Tekeminen onkin sitten jo aivan toinen asia omalla kohdalla.

"caferacer "  vai mikä Fikteri toi nykyään onkaan, säilyttää jälkipolville naurettavaksi.
033102ass_1_prv.gif
Alkuperäinen :
1989_GSX-R1100_redblk_520.jpg

Rakennettu:
TurboGsx-r1216-1.jpg

Kumman sinä ottaisit?

Vaikka nakupyörät enempi silmää miellyttääkin ei tuota kauppaa tarvis kauaa miettiä, toi alkuperäinenhän on todella nätti, oikeastaan kohta vois sanoa jo klassikoksi.

Tietysti tossa rakennetussa olis haastetta, jos sen yrittäis pelastaa ja palauttaa alkuperäiseksi.

Joo, onhan tuo  NoFuel ihan idiootti, kun on laittanut tuohon pyörään oikeat jarrut ja ihan oikean alustankin... Todella typerää mennä muuttamaan alkuperäiset insinöörin suunnittelemat osat tuollaisiin nykyaikaisiin palikoihin, varmaan ihan paska ajaa noilla osilla tuo pyörä
crazy.gif

joo, sarkasmi sikseen... Kaikillahan meillä on mielipide ja ei kaikki pidä samoista asioista  
smile_org.gif

Kyllä siltikin noita 80-luvun lopun ärriä löytyy ihan riittävästi entisöintiin niitä haluaville...

033102ass_1_prv.gif
Alkuperäinen :

Kumman sinä ottaisit?

Vaikka nakupyörät enempi silmää miellyttääkin ei tuota kauppaa tarvis kauaa miettiä, toi alkuperäinenhän on todella nätti, oikeastaan kohta vois sanoa jo klassikoksi.

Tietysti tossa rakennetussa olis haastetta, jos sen yrittäis pelastaa ja palauttaa alkuperäiseksi.
Autopiireissä teitä kutsutaan pussihousuiksi.

033102ass_1_prv.gif
Alkuperäinen :

Kumman sinä ottaisit?

Autopiireissä teitä kutsutaan pussihousuiksi.
Eheii. Autopiireissä minä ja muut jotka 70 lukulaisia entisöi kutsuu "Kanttiauto" harrastajia pussihousuiksi.
wink.gif

Tottakai jokainen saa päättää itse mitä autoilleen tai pyörilleen tekee. Itse en edes viitsi muistella mitenpaljon nyt arvokasta tavaraa tuli 80 luvulla pilattua tai tuhottua
sad_orig.gif

Sen verran pitää sanoa varustelijavastustajille, että eiköhän suurin osa härräkän rakentelijoistakin palikat tilaa sieltä katalookista
tounge.gif

Töissä on taukohuoneen pöydällä pari ~1000sivuista luetteloa, on meinaan kilkettä mistä valita, ihan kateeksi käy
062802moto_prv.gif

Onhan se mukava nähdä rakenneltuja pyöriä. Toiset tekee ihan itse vaikka mustasta raudasta ja toiset taasen tilaavat kilkettä ja billettiä katalogista, kuitenkin lopputulos on oman mielensä mukainen ja joskus jopa saattaa miellyttää sekä pysäyttää ulkopuolisenkin katselijan kummastelemaan ja ihailemaan.
Innovatiivisuus on kyllä arvostettava laji, kuten tässä aikoinaan oli yksi kopteri rakennettu ja omasi erikoiset jalkatapit, oli tehty metallisista lonkkanivelistä, sopivat kuin nenä päähän siihen kokonaisuuden yksityiskohtana.

Välillä on kuitenkin mukava nähdä "vanhempiakin" pyöriä ihan alkuperäisessä asussaan. Aikoinaan puhuttiin cb hondien kohdalla, että näitä nyt riittää vaikka mihin rakenteluun, mutta nyt etsitään yhtä ja toista osaa kissojen ja koirien kanssa meren tältä ja tuolta puolen. Eikä enää tarvitse olla ns. vanhakaan pyörä, kun alkaa olla nostalgiaiässä, mallien pysyvyys kun lasketaan alle 10 vuoden perioidilla.

Oonko varustellu vai rakentanu pyörää kun väsäsin kataloogin kilkkeet itse?
cool.gif
nojoojoo on myös kataloogin osia, eikä montaakaan osaa oo muutettu alkuperäsestä...

Kauniita pyöriä on aina ilo katsella, oli sitten rakennettu/varusteltu/alkuperäinen tai sekoitus kaikkea
smile_org.gif

wow, äänestystuloksia katselin niin 21 ääntä kohdassa "en arvosta".  

onko täällä niin monta mp-poliisia?  
biggrin.gif
wink.gif
Ei vaan noi 21 on niitä vellihousuja, joiden mielestä ainoa oikea pyörä on mahdollisimman uusi, tehokas, vakio, mieluiten japsi, nelipyttyinen ja ennenkaikkea kiiltävän puhdas. Ja joiden mielestä todella siistii rakenteluu on siniseksi eloksoidut jalkatapit, joku vitun huggeri ja oikean näköinen KILPITELINE!!!!
mad.gif
kaboom.gif
kaboom.gif
kaboom.gif

033102ass_1_prv.gif

Talonhan osaa jokainen tehdä muttei mp :tä.  
smile_org.gif
Kyllä näin on nännit.
Metallin työstö on huomattavasti vaikeampaa kuin puun.
Ja taloa harvoin rakennetaan työn edistyessä sen mukaan mikä näyttää kivalta silmään vaan valmiit kuvat on olemassa joita noudatetaan.
Pyörää väsätessä osia muokataan huomattavan paljon työn edistyessä intuitioiden mukaan.
Eli talonrakennukseen verrattuna pyörän rakentaminen vaatii taiteellista SEKÄ mekaniikan tajuista silmää.
MEKANIK! sanoi ryssä.

Back