• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Arvostatko pyörän rakentelua?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Zip
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Arvostatko pyörän rakentelua? -

• Kyllä arvostan

Ääniä: 3 75,0%
  • En arvosta

Ääniä: 1 25,0%
  • Aivan sama

Ääniä: 0 0,0%

• Ääniä yhteensä
    4
Arvostan niitä jotka osaavat käsillään muotoilla ajatuksiaan. Sitten on erikseen ne jotka ei rakentele vaan ostaa valmiita palikoita ja "varustelee" ja muuttaa alkuperäistä. Siinä on vissi ero.
Tässä tarkoitin ilmeisesti sitten juurikin tätä kutsumaasi "varustelua". Itse luokittelen tämän varustelunkin rakenteluksi mutta mielipiteensä kullakin  
smile_org.gif
Edellistä mielipidettä tuskin kannattaa enempää miettiä
033102ass_1_prv.gif
Tuntuu olevan joka asiaan jotain sanottavaa ja kolme pistettä. Kyllä meitsi näkis ton pyörien rakentelun/varustelun hyvänä asiana. Tosin tusina kilokyykkyjamasusukihondsta EI SAA MITÄÄN MASSASTA EROTTUVAA.

rakentelu olis hienoa hommaa, mutta

- on liian vähän rahaa
- ei ole tiloja
- ei ole vehkeitä (muualla ku housuissa)
- ei ole aikaa
- visiot vois olla liian suuria
- peukalo ihan liikaa keskellä kämmentä.

muutenhan sitä vois harrastaa ihan täysillä.  
smile_org.gif

Rakennellut pyörät eivät sinällään kiinnosta, tietystikin jos on silmää rakentelulle, on usein lopputulos aivan siedettävä. Valitettavasti törmää myös joskus tekeleisiin jotka lähinnä muistuttavat enemmän isoisän samovaaria kuin moottoripyörää.  
tounge.gif

Itte "rakentelen" mieluummin alkuperäis-kuntoon omat moponi, siinäkin usein täysi työ, kun entisöi entisten omistajien rakentelu-innon tuloksia.  
nixweiss.gif

Jos joskus innostun uuden ostamaan, niin sitten saa kallistua varustelun puoleen.  
cool.gif

Tuossa Jamaksen kuvan Nortonissa on tyyliä joka iskee.
bowdown.gif

Tuolla alempana olevasta rykkösestä ei sitten taas tiedäkään onko se ruohonleikkuri vai kitara.
lookaround_orig.gif

Kyllä arvostan, tietty arvostuksen laatu ja määrä riippuu lopputuloksesta... Tosin olen näin varttuneemmalla iällä alkanut arvostaa alkuperäisiäkin laitteita enemmän, etenkin iäkkäämpi kalusto on useimmiten parhaimmillaan orgiskuosissa tai maltillisesti laitettuna.

Kädentaitoa arvostan kovastikin, etenkin vanhojen pyöränraatojen herättämistä alkuperäiseen asuunsa. OCC:n tyyppisten pitkäkeulaisten laita on hieman toisin, johtuen varmaan omasta kiinnostuksen puutteesta tuontyyppisiin kulkupeleihin. Osto-osia pulttaamallakin saa aikaan hyvännäköisiä luomuksia, silmää tarvitaan siihenkin.
Toisaalta vakiopyörien osalta olen aina ihmetellyt halua erottua massasta, miksi? Ei minua hetkauta vaikka samanmerkkisiä ja -mallisia tulisikin vastaan ja kuten elämässäkin; kun sulautuu porukkaan niin on paljon helpompi olla  
tounge.gif

Yleensäkin rakennellut pyörät eivät silmääni paljoa miellytä, mutta esim. NoFuelin rakentelema GSX-R saa kyllä hymyn huulille kun miettii sitä tehoa ja ulkonäköä!
Tähän yhdyn kyllä. Miehen pyörä on paras esimerkki rakennellusta laitteesta, jonka olen nähnyt.

Ja kyllä, arvostan rakentelua, jos se miellyttää omaa silmääni. Pikkuosien vaihtelua en sen sijaan rakenteluksi laske. Kaikkihan mopoonsa jotain pulttaa kiinni. Isommat muutokset on mielestäni rakenteluksi laskettavaa, ja kuten sanoinkin, jos tulos miellyttää minua, arvostan sitä
smile_org.gif

Tavallaan joo, jos asiat tehdään kunnolla ja rakentajalla on tyylitajua ja silmää asioille. Varsinkin sellaiset osuu ja uppoaa missä ensivilkaisulla ei ole paljoakaan erikoista ja näyttää "vakiolle". Sitten kun alkaa tutkimaan niin "ai joo, tuo on erilainen... ja tuossa kans... aah siinä onkin eri pyörän takahaarukka" jne. Vähän sama filosofia kuin Chip Foosella autopuolella. Rakennetaan sellaista, mikä olisi voinut olla pyörässä jo tehtaalta tullessaan juu nou...

Arvostan, siis siinä tapauksessa että rakentaja tekee pyörästään semmosen kun itse haluaa. Ja oma pyörä on edelleen vakiokunnossa, kun ei ole tullut sitä visioo mitä sille pitäs tehä.

Arvostan niitä jotka osaavat käsillään muotoilla ajatuksiaan. Sitten on erikseen ne jotka ei rakentele vaan ostaa valmiita palikoita ja "varustelee" ja muuttaa alkuperäistä. Siinä on vissi ero.
Tässä tarkoitin ilmeisesti sitten juurikin tätä kutsumaasi "varustelua". Itse luokittelen tämän varustelunkin rakenteluksi mutta mielipiteensä kullakin  
smile_org.gif
Sitten äänestin väärin, koska minivilkkujen ja äänenvaimentimen vaihto + PC:n säädätys penkissä ei mielestäni vielä yllä rakentelun statukseen.
Yllä olevat oikeasti rakennellut pyörät taas saavat nostamaan hattua. Johonkin samansuuntaiseen tässä itsekin pyritään, vaikkakin ilman ahtimia.

Ketju muualla

Rakentelu on (tai siis oli) todella kivaa. Meni tallille, otti asennuskaljan ja poltti asennussikarin, laittoi hyvää musiikkia soimaan, katseli projektia pää kallellaan ja mietti. Sitten hommiin. Ja välillä taas asennuskalja ja -sikari.

Ja se oli todella sosiaalista puuhaa: joutui kysymään apua ja neuvoa oikealta ja vasemmalta, kun omat taidot ja välineet eivät riittäneet alkuunkaan. Kyllä siitä ihan hieno tuli sitten lopulta, ja äänekäs ja hauska. Ja melko luotettavakin. ("Kafesaki")

Back