• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ärrä-pyöristä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loosah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Osaaks kukaan kokemuksen syvällä rintaäänellä kertoa järkevästi, minkälaisia eroja on noissa kaikenmaailman ärrissä verrattuna tavallisiin street-mopoihin. Toki ymmärrän, että tehoja on ihan hemmetisti enemmän, mutta mites tuo ajettavuus jne. Onko ärriä kevyempi käänneellä/hallita tms.?!?

Itselläni on suzuki GSX-750f ja muuten oon tosi tyytyväinen pyörään, mutta ku se tuntuu joskus niin hemmetin raskaalta ( se on raskas: 211kg) ohjata. Ranteet huutaa välillä armoa... Tehoja en niinkään kaipaa, koska nykyinenkin pyörä tuntuu ihan tarpeeksi tykiltä, ku toista kautta vasta ajelen, mutta keveys ei haittaisi.

Meitsin ajaminen jää kuitenkin ihan tohon nautiskeluajeluun mutkateillä (50-100km/ päivä) , eikä niinkään maapallon kiertämiseen, joten oon ajatellu josko ärrä kutsuis...

No... Te joilla on kokemusta kaikenlaisista pyöristä kai tiedätte?
bowdown.gif

Mulla menossa toinen GSX-R. Ensimmäinen oli -96, ja nyt alla -04. Molemmat mun mielestä hienoja pyöriä, vaikka ajettavana ei kaikkien mielestä parhaita olekkaan... Kuitenkin täytyy sanoa että kyllä on kyseinen malli muuttunut edukseen kahdeksan vuoden aikana. Tosi kevyt pyörä ajaa ja käännellä.

Juuri se keveys ja ketteryys erottaa ärräpyörän muista edukseen
smile_org.gif
. Lisäksi yleensä alusta on urheilulliseen ajoon tehty (jämäkkä) ja jarrut tehokkaat. Moottori on yleensä kierroskone. Ajoasento on etukeno, mutta melko mukava. Pyörässä on suuri kallistusvara. Jalkatapit on korkealla, runko on alhaalta kapea, renkaat ovat leveät. Kaksipäällä laite ei ole parhaimmillaan. Matkatavaroiden kuljetuskapasiteetti reissussa rajoitettu (laukkuja hankala kiinnittää ja haittaavat ajo-ominaisuuksia). Soveltuu parhaiten yksin ajavalle mutkateistä ja radoista nauttivalle kuskille.

GSX-R 600 on mulla ja ite oon ainakiin olly tyytyväinen. Vaikka oon melko lyhyt niin silti oon kaupungissakin sen kanssa ihan hyvin pärjänny... On helppo ajaa ja kevyt käännellä.
smile_org.gif

edit: typoja

Onhan noita kevyitä street -pyöriäkin, esim. Suzukin SV, olikohan n.170kg. Mukava ajoasento, eikä mikään tehohirviö.
Mutta yleensäottaen "ärräpyörissä" on kyllä paremmat jarrut ja jämäkämpi alusta!

Ärrät on namuja. Käsiteltävyys, ketteryys, mutkaominaisuudet uusissa ärrissä ovat loistavat. Niissä kuski ja pyörä sulautuvat sopivasti toisiinsa ja asfalttiin!
062802jumpie_prv.gif

Back