• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

araita tai shoeita ostamassa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aatupoika
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
moi!

Seuraavaksi jompi kumpi...arailta chaser tai corsair.
Shoeiltä xr-1000 tai spirit. Oletteko törmänneet tarjouksiin missään? kehukaa tai moittikaa ko. pottia niin voi ehkä helpottaa päätöstä. Xr- 1000 sopi hyvin päähän kuin myös corsairikin.

No itellä on xr1000 ja kieltämättä aika paska..Paaaljon parempi esim shoein multitekki. Eikä xr1000 saanu hirveesti pisteitä turvallisuustestissä, en muista missä. Ja meluisa ku mikä, ilmastointi heikko.. Vertaan siis tätä nyt multitekkiin..

Plussaa se saa vaan ulkonäöstä  
wink.gif

moi!

Seuraavaksi jompi kumpi...arailta chaser tai corsair.
Shoeiltä xr-1000 tai spirit. Oletteko törmänneet tarjouksiin missään? kehukaa tai moittikaa ko. pottia niin voi ehkä helpottaa päätöstä. Xr- 1000 sopi hyvin päähän kuin myös corsairikin.
Tuo on niin yksilökysymys. Kaikista paras kun käyt koittamassa mieleisiä malleja ja istuvuuden mukaan teet päätöksen..

Itellä on tuo XR1000 ja minulla ei ole ollut huonoja puolia siinä. Näyttää vaan vähän matalalta päässä. Ei pidä minun mielestäni kovaa ääntä laisinkaan ja pinlockista suuret plussat! Ei huurru kyllä, ei sitten millään!
smile_org.gif

Itsellä on tuo Arai Chaser (Jungle -värityksellä) ja olen tykännyt. Kuulokkeetkin menee näpsäkästi kypärään ja mukava on ollut. Onhan sitä melua ajaessa, mutta varmasti yhtä paljon / vähän kuin jollakin toisella. En sitten tarkemmin osaa sanoa, kun ei muista merkeistä ole oikeastaan kokemusta. Kuulokkeiden / korvatulppien kanssa sitä suhinaa ei huomaa.

Voin suositella.

Suositushinta ko. kypärälle 525 (ainakin noi väriversiot). Omani tais maksaa postimaksujen kera 430e, jos en väärin muista.

Oon ollut ite ainakin suht tyytyväinen XR1000:seen ja moni on kehunut sitä. Voi olla et on meluisa, tulppia on hyvä pitää jos putkesta lähtee yli 80db piemmällä matkalla. Ja leuka pala hyvä ostaa samalla, pukkaa sen verran viimaa alta. Aurinkolasit menee hyvin sisään. Nättikin on.
wink.gif

Oon ollut ite ainakin suht tyytyväinen XR1000:seen ja moni on kehunut sitä. Voi olla et on meluisa, tulppia on hyvä pitää jos putkesta lähtee yli 80db piemmällä matkalla. Ja leuka pala hyvä ostaa samalla, pukkaa sen verran viimaa alta. Aurinkolasit menee hyvin sisään. Nättikin on.  
wink.gif
Mistä tommosen leukapalan sitten saisi? On siinä ilmavuudessa se hyvä puoli, että voi kaivella vaikka nenää kesken matkaa..
biggrin.gif

Mulla oli aikaisemmin Shoein Raid2 ja nyt hommasin X-spiritin alennuksesta Allright outletista Espoosta. Sieltä sai keskusteltua hyvän hinnan (oli jo valmiiksi -30% ja myyjä tiputti siitäkin hintaa). =) Siellä oli viime vuoden malleista viimeisiä kappaleita keväällä jäljellä, joten oli alennuksessa.

Toi X-spirit on todella kevyt, mutta hieman meluisampi kuin Raid2 ja päästää vähän tuulenvirettä visiirin raoista, muttei pahasti. Muuten olen ollut tyytyväinen. Aika kallis se on kyllä normaalihintaisena (n. 900€). Mukana tuli semmonen leukapala, joka vähentää ilmavirtaa kypärän sisällä, mutta kypärä on aika hankala laittaa päähän sen kanssa.

Arain kypäriä en ole kokeillut, joten en voi verrata niihin..

Itse petyin pahasti Arain Chaseriin. Laatu ei todellakaan mielestäni ole mikään kummoinen. Kai näissä jotain hyvääkin on mutta jos nyt olisin perus umpipottaa ostamassa niin AGV:n S-4 olisi valintani. Pikkuveljellä on tuollainen ja yhdellä kaverillakin on samanlainen, hintaisekseen todella hyvän oloisia pelejä ja eikös tuo pessyt kaikki araitkin tuossa englantilaisessa testissä.

Aina ei kannata mennä muodin mukana, joten sovita muitakin merkkejä.  
biggrin.gif

Itse päädyin Schuberthiin. Istui päähän parhaiten, ylivoimaisesti hiljaisin ja aurinkovisiirikin on loistava keksintö.
Tilasin Saksasta tottakai ja säästin silloin noin 150€.

Jos haluat snagarilla lisäpisteitä niin hiilikuituinen S1  
buttrock.gif

Itse petyin pahasti Arain Chaseriin. Laatu ei todellakaan mielestäni ole mikään kummoinen. Kai näissä jotain hyvääkin on mutta jos nyt olisin perus umpipottaa ostamassa niin AGV:n S-4 olisi valintani. Pikkuveljellä on tuollainen ja yhdellä kaverillakin on samanlainen, hintaisekseen todella hyvän oloisia pelejä ja eikös tuo pessyt kaikki araitkin tuossa englantilaisessa testissä.
No jonkun täytyy vaan kerta kaikkiaan olla ihan eri mieltä.
tounge.gif

Mulla on Arai chaser ja ihan tyytyväinen olen ollut, kuten myös vanhempaan Shoei Raidiin joka viihtyi päässä 5 vuotta (ei putkeen...). AGV S-4ää oon kokeillut ja minusta taas se ei ollut kovin laadukkaan ja hyvän oloinen.

Minä olen kyllä sitä mieltä että arai ja shoei on ne oikeat kypärämerkit, muut tulee perästä. Niistä valitsee sen mikä eniten silmää miellyttää, istuu päähän ja johon rahat riittää. Arait on mielestäni keskimäärin paremman näköisiä, mut Shoein visiirin irrotusmekanismi on ylivoimainen. Ainakin Shoei raid oli hiljaisempi kuin chaser, mutta suosittelen pitämään korvatulppia joka tapauksessa, joten siinä tapauksessa ei sillä niin väliä oo.

Tämän kesän olen ajanut Shoein XR-1000 päässä. Omaan päähäni kypärä istuu ihan mukavasti, mutta melu on päätähuimaava vaikka ajaa tulpat korvissa. Ja kun motarilla kurkkaa tuleeko autoja takaa, niin tuntuu että pää lähtee irti. Onhan se kyllä ihan nätti. Seuraava kypärä on muun merkkinen.

Suht tyytyväinen olen Arai chaseriin ollut. Istuu omaan päähäni joka puolelta, mutta ehkä ihan hivenen tiukempi voisi olla. M-koko tuntui sovittaessa sopivalta, eikä S:ää saanut edes päähän vedettyä, ois ollu poisotto varmaan mahdotonta...no, hyvä tuokin koko on, ei paljo purkkaa syödä...

Rillit/aurinkolasit saa helposti päähän, ja kypäräpuhelimen kuulokkeet mahtuu hyvin kankaan alle, taitaa olla ihan paikat niille, eikä paina korvia.

Kannattaa koittaa tinkiä siellä lähiliikkeessä, ite sain hintaa pois ovh:sta 105 euroa, ettei se aina tule ulkomailta tilattuna halvemmaksi.

Tämän kesän olen ajanut Shoein XR-1000 päässä. Omaan päähäni kypärä istuu ihan mukavasti, mutta melu on päätähuimaava vaikka ajaa tulpat korvissa. Ja kun motarilla kurkkaa tuleeko autoja takaa, niin tuntuu että pää lähtee irti. Onhan se kyllä ihan nätti. Seuraava kypärä on muun merkkinen.
Silence Kit auttaa jonkinverran eikä paljoa kustanna. Jos on mikki kypärässä niin lienee must-varuste, muuten kohisee leuan alta tulevasta ilmasta jatkuvasti.

hyvä hyvä.kiitos ja lisää mielipiteitä vaan niin ei todellakaan tiedä mitä ostaa...heh, ei vainkaan. Harmi vaan ettei ainakaan pohjoisessa suomessa näitä voi testata ajossa ennen osto päätöstä. No jänkhä jytisee tapahtumassa ainakin arain edustajat paikalla...jospa siellä jotakin testi mahdollisuutta kuitenkin

Back