• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Arain Tour-X

Moro, olen tässä suunnitellut uuden potan ostamista ja jotenkin rupes kiinnostamaan toi arain tour-äksä,mutta olis kiva kuulla kokemuksia millanen se mahtais olla? Miten tuuli ja ilmavirta ajaessa ottaa siihen lippaan? Pyöränä on tällä hetkellä caponord joten ajelen siellä täälä ja joskus päräytän moottoritiellä mikkeliin mökille joten ei oo kivaa jos lippa tuottaa ongelmia
sad_orig.gif
ja voihan sen lipan aina ottaa pois mutta ennemmin ostaa sit potan missä ei oo lippaa
tounge.gif
Ei oikein viittis lähteä koe ajollekkaan eittei tulis vedettyä naamalleen ja samalla ostettua uutta kypärää minkä voikin suoraan heittää roskiin
biggrin.gif
elikkä jos on kokemuksia niin kertokaa pliis
062802jumpie_prv.gif

Lyhyesti, hyvä kypärä mutta huono visiiri. Kypärä on kaikin puolin hyvän oloinen ja lipan korkeutta voi säätää ajaessa tilanteen mukaan eikä ala-asennossa ota tuulta ajettaessa Super Endurolla nopeuksia, jotka ovat sallittuja vain suljetuilla alueilla. Mutta visiiri naarmuuntuu erittäin herkästi ja menee piloille esimerkiksi talouspaperilla kuivattaessa pesun jälkeen. Ei sentään kertapyyhkäisyllä mutta muutaman pesukerran jälkeen alkaa visiiri olla hienon hienoista naarmuista harmaa eikä sitä voi verrata lainkaan esimerkiksi Shoein Z-Onen visiirin kestoon. Erityisen ärsyttävää kun ottaa huomioon, että kirkas visiiri maksaa yli 70 euroa, luulisi sillä hinnalla saavansa laatua mutta kerrankos sitä erehtyy...

Shoeilta löytyy vastaava kypärä, muistaakseni jokin Hornet tms. mutta sen lippaa ei voi säätää ja se vaikuttaa hyvin ilmaa ottavalta. TourX:nkin lippa yläasennossa alkaa vetää kypärää taaksepäin seitsemän-kahdeksankympin jälkeen, tosin lipan voi nykäistä alas ajaessa mutta ainakin minun on nostettava se ylös tapeilta ajettaessa...

Kaiken näköisiä pyöriä on tuo päässä tullut ajettua eikä lippa ole aiheuttanut mitään ongelmia.

Pienemmällä seikkailu kottaraisella ei ainakaan pääse niin kovin että ongelmia olisi pään kääntelyssä yms toiminnassa.

Visiirin kestosta ei oikein osaa sanoa mitään kun on vielä alkuperäinen paikoillaan
lookaround_orig.gif

Tuota kun on vuodesta -05 pyyhitty milloin enempi milloin vähempi kuraisilla rukkasilla vailla huolta huomisesta niin naarmuja on molemmin puolin, mutta vielä näkee läpi sen verran hyvin ettei tuo ~70e investointi vielä innosta.

Suurin osa ajosta kuitenkin tulee ajettua visiiri ylhäällä ajolasein varustautuneena.

Joskus on visiiri jäänyt kotiin, mutta lippa ei kertaakaan.

Seuraava kypärä on mitä 99% todennäköisyydellä samanlainen.

Minulla ei ole visiiri mitenkään erityisesti naarmuuntunu. Vaihdoin kyllä heti sen tummemman paikalleen. Ja pesty on useamman kerran.

Suurin "vika" juuri visiirissä minun mielestä on sen muodosta johtuva näkymän osittainen vääristymä. Koska visiiri on niin jyrkästi kaareva niin se taittaa osittain näkymää... Muuten kypärästä näkee kyllä todella hyvin joka suuntaan!

Mukavuudesta sanottakoon, että ei voi verrata Arain normaaliin umpipottaan! Normaali potta on kyllä huomattavasti mukavampi päässä! Mutta onhan toi huomattavasti katu-uskottavampi
cool.gif

Erittäin asiallinen ruukku. Pää irtoaa kyllä harteilta, jos alkaa kikkailla kyykkypyörällä, mutta smotolla ajaessa ehkä yksi parhaista vaihtoehdoista. Omaan päähäni kypärä kävi paremmin kuin Shoein Hornet DS (tai joku semmonen) ja siksi Araihin päädyin. Visiiri ei juuri ole naarmuuntunut, mutta itse ajelenkin crossilasien kanssa, jos ei sada vettä niskaan tai ole liian kylmä. Oikein mainio kypärä, suosittelen lämpimästi. Ja tarvittaessa (sade tms) ajolasit mahtuu sujuvasti tuonne visiirin allekin, joten monikäyttöisyyttä löytyy.
arai_tour-x_1.jpg

Vankkatekoinen kypärä, joka ei nitise eikä natise. Lippa ei häiritse maantieajossa, mutta itse ajelen nykyään ilman lippaa savuvisiirillä, joka ei ole ainakaan kesän ajoissa naarmuuntunut juuri lainkaan. Pinlock vaatii visiirin porausta, eli se maksaa. Toisaalta huurtumisongelmat ovat alkaneet vasta nollan tietämillä ajettaessa. Sisustan voi irrottaa ja pestä. Minun kohdallani kypärä on kuitenkin aiheuttaa ikävän paljon melua jo 50 km/h jälkeen. Samaa ongelmaa ei ole esiintynyt wanhassa katu-Araissa.

Kannattaa myös kokeilla Shoein Hornet DS, joka ainakin istui minun kuuppaani paremmin.

Back