• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Arai VS Shoei VS HJC

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja -Nikki-
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Elikkäs olis nyt uuden ruukun hankinta edessä, vaihtoehtoina olisi  Arai Condor, Shoei Raid II ja HJC FG-14. HJC sopi päähän suht hyvin, mutta Arai oli ku mun päähän tehty
omg.gif
Shoeita en ole vielä päässyt koittamaan.

Nyt pyytäisinkin mielipiteitä ja kokemuksia ko. kypäristä ja niiden eroista. Erityisesti turvallisuuseroista ja hiljaisuudesta.

Kiitokset etukäteen  
smile_org.gif

PS. Käyttötarkotuksesta sen verran, että olis tarkotus piikillä ens kesä ajaa ja seuraavana kusiaista alle. Radalla olisi myös tarkoitus käydä jo ensi kesänä, sekä ajaa noin 550km suuntaansa olevaa matka-ajoa.

Itse kehoittaisin ostaan sen mikä sopii päähän parhaiten. Mikäli kyseinen kypärä on "äänekkäämpi" kun joku toinen niin tulpat korviin jos häiritsee. Huonosti istuvaa kypärää kun ei kovin kauaa jaksa/halua päässä pitää... HAKU toiminnolla pääsee pitkälle tässäkin asiassa...

Itse jos nyt saisin päättää päästäni niin kyllä hankkisin Shoein XR-1000:sen. Shoei mallista riippumatta taitaa olla helpoin vaihtaa viisiiri Esim. Päivällä tumma - Illalla kirkas. Vaihtoon menee varmaan 5 sekuntia.
nixweiss.gif

Itse ottaisin sen kypärän mikä sopii parhaiten omaan päähän. Päässä sitä kuitenkin kesäsin pidetään 24/7, nii se on kiva jos se istuu ja sopii hyvin. Käy koejamassa keväällä noi mallit, ni tiiät sit paremmin.

Arai mulle kans paras mut niitten sivulaikkojen kiinnitysnamiskojen takia visiirin vaihto on kun pelais venäläistä rulettia.

Kypärän osto on kuin viinan ostamista. Osta se mikä käy parhaiten päähän.

Turha noita on lähteä rankkaamaan paremmuusjärjestykseen.

Arai mulle kans paras mut niitten sivulaikkojen kiinnitysnamiskojen takia visiirin vaihto on kun pelais venäläistä rulettia.
Eihän niihin nastoihin tarvitse edes koskea. Visiiri tulee Araista ulos senku vääntää. Serkkupoika ei kans meinannu oppia millään ottamaan Araista visiiriä pois, saati asentamaan takaisin...
biggrin.gif

Eihän niihin nastoihin tarvitse edes koskea. Visiiri tulee Araista ulos senku vääntää. Serkkupoika ei kans meinannu oppia millään ottamaan Araista visiiriä pois, saati asentamaan takaisin...
biggrin.gif
Ei täällä tarvii kaiken kansan nähden ihmisiä mollata.  
blush.gif
Eikä se muuten vieläkään onnistu niinkuin elokuvissa  
withstupid.gif
Pääasia että on kivaa !!!

Ehdottomasti omaan päähän parhaiten sopiva. Esimerkiksi mp-messuille sovittamaan kaikki sopivan hintaluokan kypärät. Sovituksen jälkeen tilaat netistä halvalla sopivan kokoisen. Erityisen halvalla saat edellisen vuoden värityksiä. Niitä ei tietenkään kannata ostaa, koska ne ei ole niin trendikkäitä, kun niissä on viime vuoden väritys. Trendipellet katsovat pitkin nenäänsä sinua sitten..
wink.gif

biggrin.gif
blush.gif
withstupid.gif
Katoppas
smile_org.gif

Nythän sulla on piiiiiitkä talvi aikaa reenata
biggrin.gif

Aina McLiiterissä käydessäsi voit pitää pienen harjoitustuokion...
wink.gif

Ehdottomasti omaan päähän parhaiten sopiva. Esimerkiksi mp-messuille sovittamaan kaikki sopivan hintaluokan kypärät. Sovituksen jälkeen tilaat netistä halvalla sopivan kokoisen. Erityisen halvalla saat edellisen vuoden värityksiä. Niitä ei tietenkään kannata ostaa, koska ne ei ole niin trendikkäitä, kun niissä on viime vuoden väritys. Trendipellet katsovat pitkin nenäänsä sinua sitten..
wink.gif
Tätä kaavaa on tullut yleensä käytettyä.
Itse sovittelin kaikessa rauhassa eri malleja, paras omaan päähän oli Agv:n Gp-pro. Sitten vaan tilaamaan fc-motosta, kypärä ja peilivisiiri 330€ postikuluineen. UPS:n toiminnan ansiosta ei vaan ole mikään kiireisen vaihtoehto... jemmaavat parhaillaan tuota pakettia jossain varaston uumenissa Helsingissä.

wink.gif
Itse sovittelin kaikessa rauhassa eri malleja, paras omaan päähän oli Agv:n Gp-pro. Sitten vaan tilaamaan fc-motosta, kypärä ja peilivisiiri 330€ postikuluineen. UPS:n toiminnan ansiosta ei vaan ole mikään kiireisen vaihtoehto... jemmaavat parhaillaan tuota pakettia jossain varaston uumenissa Helsingissä.
Näin ois tosiaan tarkotus tehdä, että saksan maalta ton potan tilaan kunhan on kaikki mallit sovitettu. ja varmaankin mlol.de tai fc-moto.de on kauppa josta ruukku tilataan
wink.gif

biggrin.gif
blush.gif
withstupid.gif
Katoppas  
smile_org.gif

biggrin.gif

wink.gif
062802jumpie_prv.gif
Veit jalat suustani !!!

biggrin.gif
blush.gif
withstupid.gif
Katoppas  
smile_org.gif

biggrin.gif

wink.gif
062802jumpie_prv.gif
Veit jalat suustani !!!
biggrin.gif
062802jumpie_prv.gif
biggrin.gif

wink.gif
Näin ois tosiaan tarkotus tehdä, että saksan maalta ton potan tilaan kunhan on kaikki mallit sovitettu. ja varmaankin mlol.de tai fc-moto.de on kauppa josta ruukku tilataan
wink.gif
Sen verran takasin, että UPS pääsi nyt vähän yllättämään. Eilen maksoin niiden tilille kauppasumman ja pistin kuvakaappauksen kuitista menemään. Tänään posti kiikuttikin paketin ovelle, vaikka se seurannan mukaan istuu vieläkin Helsingissä ja arvioitu toimituspäivä 5.1.

Fc-moto puolestaan tyri sen verran, että sinisen peilivisiirin sijasta mukaan olikin pistetty normi savu. No.. enpä jaksa tuosta alkaa reklamoimaan, palautetta kuitenkin lähetin. Kumma, että mitään eivät ilmoittaneet ja tilausvahvistuksessakin on ihan oikea visiiri.

Ei siinä Arainkaan visiirinvaihdossa nokka tuhise kuin sen viis sekuntia jos sitäkään. ;)
Ja HJC:n visiiri irtoaa sekin osaavissa käsissä alta kymmenen sekunnin. Shoein ja HJC:n potta ollut käytössä ja ainakin itsellä visiirin irroittamisen helppous, on aika loppupäässä niissä kriteereissä millä ruukkuni valitsen. Totta puhuakseni pidän itseasiasiassa enemmän HJC:n lukituksesta, vaikka Shoein lukitus nopeampi onkin.

Mutta itse asiaan. Kuuppa on se varuste, jonka istuvuus on kaikkein tärkein. Jos Arain ruukku tuntuu päähän parhaalta, ota se. Suojaavuudessa on ainakin omaan silmään sattuneissa testeissä varsin marginaalisia eroja. Parhaiten iskunvaimentavat potat taitavat muutenkin olla muovikuorisia.
Joten potat sovitukseen mieluusti vielä peräkanaa, että on helpompi vertailla. Sitten ladot taalat tiskiin ja viet kotiin parhaalta tuntuvan kypärän. Parasta tietenkin olisi, jos jokaista pääsisi testaamaan ihan ajossakin, mutta näin talvella on moiseen touhuun vähän rajalliset mahdollisuudet.

Löysinpä käytettynä Arain Signet GT:n, TÄYSIN virheettömässä kunnossa, ja halvalla kun sain niin ostaa päräytin ja päähän istu vielä paremmin kuin condor
wink.gif
Eli nyt on sit uus ruukku
baaa.gif

Back