• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ARAI varastettiin Jyväskylässä!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja HarWa
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
En minäkään mihinkään pintajännitykseen usko, mutta jos kypärä on vaikka pari kertaa tippunut asvalttiin näiltä nuorilta toivoilta niin voihan siellä maalin alla olla pari halkeamaa itse kypärän kuiturungossa.
Se että jos sitä on pitkin asfalttia potkittu/tiputeltu on jo kokonaan eri homma. Tuntuu kuitenkin monilla olevan vaan edelleen se käsitys että se kypärä on käyttökelvoton kun siihen tulee naarmu. Kauppiaat eivät varmaan tätä kyllä oikaise vaan myyvät mielellään uuden 500 euron kypärän.

Niin asiahan ei mulle kuulu, mutta jos olet korvauksen vakuutusyhtiöltä saanut niin sehän on vakuutusyhtiön omaisuutta tuo vanha kypärä. Elikkä kun sen itselläs pidät niin syyllistyt rikkeeseen.

Mutta kuten jo alussa mainitsin niin asiahan ei mulle tuon taivaallista kuulu. Saattaa vaan oll että näitäkin viestejä joku toinenkin lukee.
baaa.gif

Olisihan tuo aika vinkeä ratkaisu pitää se potta, kun tässä on kovasti kuulutettu rehellisyyden perään
biggrin.gif
Se että mamma palautti potan ei ihmetytä minua yhtään, sillä olen törmännyt joskus hämmentävään rehellisyyteen Veijojen kanssa
eek.gif

^^^^ ja sitten taivastellaan porukalla varastelevia pikkupoikia. Tais ainoa rehellinen tässä tarinassa olla mustalaisäiti.

^^^^ ja sitten taivastellaan porukalla varastelevia pikkupoikia. Tais ainoa rehellinen tässä tarinassa olla mustalaisäiti.
Sanos muuta.

Itse nuorempana asuin alueella, missa asui muutama mustalaisperhe, ja kaikki olivat mukavia. Miehet toissa, hanttihommissa tosin, eihan kukaan 70-luvulla manneja palkannut. Naiset olivat kaikki hyvia aiteja, enka ihmettele lainkaan sita, etta aiti palautti kyparan.

Kakarat ovat samanlaisia, olivat sitten valkolaisia tai mustalaisia.

Taalla suuressa maailmassa muuten varastetaan kyparat sen takia, etta joudut jattamaan pyoran siihen siksi aikaa, etta paaset hakemaan varakyparan tai ostamaan uuden. Yon aikana sitten kaydaan pyora varastamassa, moni kun ei paivan ajaksi viitsi raahata ketjua mukana, varsinkin kun keskustan ruuhka-alueella on parkissa. Yollahan on tietty autioita, eika kukaan huomaa kun pyora siirretaan pakuun.

Mua huvittaa suomalaisten naivius, kuvitellaan maan olevan viela sellainen lintukoto, kun se isoisan aikana varmaankin oli...

Taalla suuressa maailmassa muuten varastetaan kyparat sen takia, etta joudut jattamaan pyoran siihen siksi aikaa, etta paaset hakemaan varakyparan tai ostamaan uuden.  Yon aikana sitten kaydaan pyora varastamassa, moni kun ei paivan ajaksi viitsi raahata ketjua mukana, varsinkin kun keskustan ruuhka-alueella on parkissa.  Yollahan on tietty autioita, eika kukaan huomaa kun pyora siirretaan pakuun.

Mua huvittaa suomalaisten naivius, kuvitellaan maan olevan viela sellainen lintukoto, kun se isoisan aikana varmaankin oli...
Ainakin Etelä-Euroopassa potta sai aina olla rauhassa peilissä roikkumassa, vaikka samaan aikaan vieressä olevia kotiloita oli tyhjennetty tai tuhottu. Vielä 10 vuotta sitten rosvot tiesivät, ettei motoristeja kannattanut turhaan suututtaa hyttysten pieksämän hikisen potan vuoksi (taisivat ajella mopolla itsekin). Nykyään on sitten ilmeisesti suhtautuminen muuttunut. Johtunee siitä, ettei Espoolaisen, pelastusliivejä käyttävän arkistorotan pelotevaikutus ole enää niin suuri kuin ennen, tai siitä, että kiiltävä testivoittaja-Schubert on kalliimpi kuin kypärät ennen?

No kyllä vakuutuskauppias saa ton tulla hakeen. Mitähän julmettua se sillä sit tekee, laittaa sihteerin viemään sen kaatikselle..? Onpa tuosta jopa pieni palanenkin lähteny näköjään pois, kuidut näkyy hienosti.

Noo... otanpa täst eteenpäin aina ruukun kainaloon, kun johonki mopon päältä lähden.

Nykyään on sitten ilmeisesti suhtautuminen muuttunut.
Luulisin nain kayneen. Itsekin jatin Italiassa asuessani kyparan pyoraan, ja bensa-asemalla kaydessani jatin hanskatkin, mutta muutama vuosi sitten kehotettiin ottamaan mukaan, muuten lahtevat jonkun muun kyytiin.

Ebay on aika suuri syy tahan varasteluun, mika tahansa kay siella kaupaksi anonyymisesti.
033102ass_1_prv.gif

Kyllä mä ainakin lukitsen aina kypärän pyörään, taskussa kulkee sellainen yhdistelmärissavaijerilukko joka ei tartte siis edes avainta. Niitä saa polkupyöräliikkeistä 18 €. Vaijeri ei ole kovin paksua (n. 3 mm) mutta ei katkea käsin vetämällä.

Kerran ainakin on potta säästynyt, Porvoon K-marketin pihassa seisoskeli lippispäisiä herranlahjoja syljeskelemässä kun jätin mopottimen ja kypärän siihen lukittuna. Kun selkäni käänsin niin jo alkoi pyörän hälytin soida ja kun tulin takas niin pojat tuijotti niin syyllisen näkösenä että **ttuako sä kyyläät. Kyllä mua nauratti kun loin katseen että teidät on nähty.

Minä en ainakaan ole se joka ajaa kotiin parisataa kilsaa ilman kypärää.

Mä en vaan tajuu mikä tosta mustalaismammasta tekee rehellisen tässä hommassa? Eikö rehellisyys tarkoittaisi sitä, että jättää kypärän ja yhteystietonsa, jotta korvaa siihen kypärään tulleet vauriot?

meniks pyörän kaskosta vai jostai muusta, niin että vaikuttaako bonuksiin?

melkein jos vaikuttaa bonuksiin niin komento takas vakuutusyhtiöön ja vanhalla potalla tienpäälle

Mä en vaan tajuu mikä tosta mustalaismammasta tekee rehellisen tässä hommassa? Eikö rehellisyys tarkoittaisi sitä, että jättää kypärän ja yhteystietonsa, jotta korvaa siihen kypärään tulleet vauriot?
Hyvä pointti. Mulla ei kuitenkaan ollut ydinasia ylistää mamman rehellistä luonteenlaatua. Ihmettelyni kohdistui porukan kauhisteluun kypäränvarastamistapauksessa ja sitä seuraavaan hymistelyyn kun alettiinkin viedä vakuutusyhtiön (= vakuuttajien) omaisuutta.

Hyvä pointti. Mulla ei kuitenkaan ollut ydinasia ylistää mamman rehellistä luonteenlaatua. Ihmettelyni kohdistui porukan kauhisteluun kypäränvarastamistapauksessa ja sitä seuraavaan hymistelyyn kun alettiinkin viedä vakuutusyhtiön (= vakuuttajien) omaisuutta.
Niinpä... Mutta sehän onkin vain vakuutusyhtiön rahoista pois... vai miksiköhän ne vakuutusmaksut nousee ja kukakohan ne rahat vakuutusyhtiölle antaa  
lookaround_orig.gif

Back