• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Arai RX-7 Corsair

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Moto^
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ihan mukavaa että joku viittii tommosia tuotearviointeja tehdä. Mä en kuitenkaan jaksa hirveen pitkiä kirjotella, syystä että:
1. Vaikka kypärä olisi miten "hyvä", tahansa, niin sen pitää sopia käyttäjän pään muodolle. Jos se ei sovi, niin se ei ole hyvä.
2. Kypärän aerodynamiikkaa ja meluisuutta on turha arvioida ilman koekäyttöä sillä pyörällä, jota tulet käyttämäään ajossakin.
3. Huurtumiset, melut ja helppokäyttösyydet on henkimaailman hommia, eli kukin kokee ne tavallaan.

Mulla siis on kyseinen kypärä. Ollut päässä yli 30 000 km ja erinäisiä päiviä radalla. Ei huonoa sanottavaa.

Melu on kuulijan korvassa, ja jos se haittaa, niin tulpat korviin. Matka-ajossa motarilla (yli 50 km) pidän tulppia, koska olen tarkka kuuloni säilymisestä ja koska ajan toisinaan aika reilustikin. 50 km @ 160 kmh tekee kyllä jo pientä huminaa päähän. Mutkapätkäpyörittelyssä ja kaupungissa en pidä tulppia, eikä niitä tarvitsekaan.

Fyllit on yhä hyvässä kunnossa, ja kypärä tuntuu yhä päässä erittäin hyvältä. Tuuletus on mallia race, eli syksyllä joutuu luukkuja sulkemaan ettei palellu.

Eli mars kauppaan kokeilemaan, ja jos se sopii päähän niin osta pois. Tosin halvemmallakin saat laatukypärän, mutta jos ne ei istu päähän niin sitten Corsair. Itelleni kävi juuri näin.

Back