• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Arai - Condor, GP-5X vai Chaser...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Marcel
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Hell's ink
Arai se on minun kaaliini sopivin, joten sellaisen hommaan. En vaan osaa noiden kolmen välillä tehdä ratkaisua, kun kaikki noin kuivatestinä tuntuvat loistavilta.

Lähinnä kiinnostaisi tietää, että ovatko GP-5X tai Chaser kovinkin paljon hiljaisempia kuin condor. Kun niissä Arai ilmoittaa olevan viiman ääntä vaimentava tuo leukaosa. Näkeehän sen tietty silmälläkin, että pidempi se on mutta onko sillä todellista vaikutusta?

Onko kenties Chaserilla ja GP-5X:llä jotain olennaisia eroja noin katukäytössä, kätevyydessä, ym...? Vaikuttaako GP-5X:n ei kaartuva lärviosa jotenkin aerodynamiikkaan tai johonkin muuhun olennaisesti?

Yksi ihmetystä aiheuttava seikka on se, että Arain sivuilla tiedoissa ilmoitetaan condorissa olevan irroitettavat poskipalat. Vaan kyseisen potan varaosissa ei imoiteta poskipaloja ollenkaan! Miten siis on, saako siihen vaidettua poskipalat vai ei?

Mielipiteitä ja faktoja kiitos...

Voisinhan tietty itse venata kevääseen ja mennä itse tekemään kaikenkattavan koeajo-testin...mutta kun siihen kevääseeeeen ooon niiin VIIIIIITUUUN pitkä aika, ettei millään jaksa venata. Onneksi messut ovat kohta, niin saa pahimpia paineita helpotettua/pahennettua!

Arai Condorista (vm. 2004) ainakin sen verran faktaa että siinä EI ole irroitettavia poskipaloja.

Itse olen sitä koulukuntaa että (tarpeeksi) hiljaisia kypäriä ei ole olemassakaan. Joten tämän oman näkemykseni kannalta korvatulppia tulee käytettä aina (kaikilla kypärämalleilla) eikä täten kypärän hiljaisuudella ole niin ratkaisevaa merkitystä kuin esimerkiksi yleisellä istuvuudella ja tuntumalla.

Aerodynamiikkaan vaikuttaa varmastikkin kypärän muoto, mutta että olennaisissa määrin, jaa-a. Pään asento ja moottoripyörän pleksin tai katteiden aiheuttamat pyörteet ja virtaukset tuovat peliin niin monta muuttujaa että noita on hankala vertailla. Tuulitunnelissahan nuo selviäisi, mutta nekin testit olisivat vertailukelpoisia vain keskenään (jälleen kerran, pään asento jne.).

Laatumerkkiin olet kuitenkin päätynyt, enkä usko että mikään noista mainitsemistasi kypäristä on huono. Parhaiten soveltuva löytyy tietenkin vain kokeilemalla, mielellään oman pyörän selässä.

Jay

Hyviä vaihtoehtoja!
Kokeilemalla ja kyselemällä valinta sitten varmistuu. Keväällä kun ajokelit taas alkaa, niin ainakin Chaser-mallia on myös koeajokypärinä. Tuosta Condorista vielä, että siinä ei ole irroitettavia poskipaloja, vaikka esite muuta väittää.
Korvatulppia itse käytän ajaessa (pitemmän kuin 40 km pätkän matkoilla).

Jos sinulla on iso nenä ?
Arai Singnetissä on enemmän tilaa "nenälle"  
biggrin.gif

Kun ilmavirta painaa kypärää edestä ei nenä ota kiinni kypärään  
biggrin.gif
biggrin.gif
biggrin.gif

T:Reiska_SB

Back