• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Arai Chaser

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Durdet
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onkos täällä muita Arain Chaser potan omistajia?

Tuli tuollainen hommattua n. kuukausi sitten
http://www.arai.brandt.fi/mallisto.php?luokka=1&id=31&vari=5
ja ajattelin listata muutaman ominaisuuden muiden iloksi...

Plussat:
- hinta, mustan pitäisi lähteä alle 400 eguu, kaksiväriset +100
- muotoilu, Astro R ja Viper eivät sopineet täydellisesti päähän. Tämä malli on niiden välistä => sopii kuin nenä päähän.
- värit, ostin itse mustan koska se ei ollutkaan aivan musta vaan helmiäismusta, tuolta näkyy paremmin. On ihan hienon näköinen auringossa.
http://www.araihelmet-europe.com/site....k_p.jpg
- leukaosa on kauempana kuin muissa Araissa (huom. huulet kuitenkin aika herkästi kiinni leukaosassa, mutta tämä on kait Arain ominaisuus). Ehkö Viperissa on tuo etäisyys pisin.
- Ei huurru, tosin tämä varmaankin pinlockin ansiosta, joka siis tulee mukana
- Todella hyvä ilmastointi, huomaa hyvin kun lähtee liikkeelle niin rupee kuuppa viilenemään
- ajossa ei mitään tärinöitä tai vihellyksiä
- poskipalat saa vaihdettua
- helppo visiirin irroitus ja takaisinlaitto, onnistuu potta päässä helposti. Tämä taitaa olla kyllä kaikissa Araissa.

Miinukset:
- Ei saa erikseen hengityksenohjainta eikä sitä suojaa leuan alle. Itse en pidä hengityksenohjainta puutetta minään, koska en pidä siitä laisinkaan. Tuo leuan alle tuleva juttu olisi hyvä, nyt leuka jäätyy ilman suojaa.
- Meteli, tosin ilman eareja nyt ei varmaan kannata ajaa millään potalla.
- koko sisustaa ei saa irti, ainoastaan poskipalat => kannattaa/joutuu käyttää buffia tms.

Olen ollut ostokseeni erittäin tyytyväinen.

Kerrottakoon että toisena vaihtoehtona oli Shoei XR1000, mutta Arain turvallisuus speksit ratkaisivat kiistan. No eipä tuo Arain 5 vuoden takuukaan päätöstä vaikeuttanut.

Toivottavasti näistä oli apua kypärän ostoa harkitsevalle.

Mulla on Chaser - Eagle Blue värityksellä. Sopii päähän todella hyvin. Mikään hirveän hiljainen potta ei ole, mutta tulpilla korjaa asian.
Toi tuuletus toimii todella hyvin, varsinkin näillä keleillä.
smile_org.gif

Voin myös suositella.

omg.gif
Ihmettelen miksi lähes puolet (mutu) käyttää mopoa ajaessaan eareja.Pyörään hommataan mökäpönttöja ja sitten pannaan tulpat korviin....nurinkurista
confused_orig.gif
ghostface.gif
Eikös se ole juuri hienoa , kun kuulee oman mopon saundit , kun sille antaa hieman happea....???  
idea3.gif
Tietty , jos pitkää matkaa ajaa oikein urakalla , niin ehkä sitten tulpat on paikallaan. Itse henk.koht. en ole koskaan käyttänyt moisia vekottimia ja ainaskin mun AGV Pro on sen verran hiljainen potta mun kaalissa , että en ole vielä tulppia harkinnut käyttää edes pidemmällä siivulla .
nixweiss.gif

Ostin ~3vko sitten Arai Condorin. Ihan olen ollut tyytyväinen.
Myös pinlock tuntuisi olevan ihan toimiva.

Aikasta hurjasti humina ja viima kuuluu potan sisälle 100km- nopeuksissa, joten talitintin tamppoonit on aina korvissa kun ajelen taajaman ulkopuolella.

omg.gif
Ihmettelen miksi lähes puolet (mutu) käyttää mopoa ajaessaan eareja.Pyörään hommataan mökäpönttöja ja sitten pannaan tulpat korviin....nurinkurista
confused_orig.gif
ghostface.gif
Eikös se ole juuri hienoa , kun kuulee oman mopon saundit , kun sille antaa hieman happea....???
idea3.gif
Tietty , jos pitkää matkaa ajaa oikein urakalla , niin ehkä sitten tulpat on paikallaan. Itse henk.koht. en ole koskaan käyttänyt moisia vekottimia ja ainaskin mun AGV Pro on sen verran hiljainen potta mun kaalissa , että en ole vielä tulppia harkinnut käyttää edes pidemmällä siivulla .
nixweiss.gif
En tiedä mutta luulisin, et ne earit on tuulen huminaa yms varten. Kyllä ne pyörän soundit kuulee eareillakin
confused_orig.gif

Mulla ois kans condorin osto mielessä mutta mustassa ei oo pinlockia, joten huurtuuko ja auttaako jos pitää sitä visiiriä siinä huurteenesto asennossa (myös vesisateella)?

Mulla ois kans condorin osto mielessä mutta mustassa ei oo pinlockia, joten huurtuuko ja auttaako jos pitää sitä visiiriä siinä huurteenesto asennossa (myös vesisateella)?
Kyllä kaikissa Arain Condoreissa 2006 on Pinlock-kalvo mukana. Väristä riippumatta.

Itselläni on Arain Viper ja olen erittäin tyytyväinen.
smile_org.gif
Pinlockia en laittanut paikalleen ja silti ei huurtuminen ole aiheuttanut mitään ongelmia.

Mulla on kans Chaser sillä camouflage värillä  
smile_org.gif
Oon tykänny kyllä, ja toimii rillien kans eikä earitkaan paina pidemmilläkään matkoilla  
thumbs-up.gif

Mulla Arain Viper, Finnish Flag-värityksellä (200/216).
Kypärä istuu mulla päähän paremmin kuin mikään muu testaamani potta. Hiljaisimmasta päästä se ei kyllä ole mutta earit on vaimennusta varten.

Tilasin oman Chaserin saksasta värityksellä red camouflage. Kypärä on täyttänyt odotukseni hyvästä laadusta täysin. lainasin kaverin Schubert s1:stä ja totesin sen hiljaisemmaksi, kuin oma Chaser. Muilta osin miellyin omaan kypärääni enemmän. Tottumuksestako johtunee vai mistä.

chaser_camouflage_red.jpg

Back