• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Apuja persauksen puutumiseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Yamaha1
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sijainti
Turku
No niin, eli kysellääs täältä ihmisiltä erilaisia kikkoja tohon pitkillä matkoilla ilmenevään ongelmaan. Persaus nimittäin kyllä Fasulla puutuu auttamatta, vaikka pitemmillä reissuilla koittaa pitää semmosta 100km välein pysähtelytahtia. Samaa valittelee tuo matkakumppani oman Kawansa kanssa.

Tiedän että penkkejä saa modattua yms. mut onko muita konsteja ja miten ne toimii? Myynnissähän on mm. erilaisia istuma-alustoja joita saa täytettyä ilmalla tms. Toimiiko tuommoset? Seuraavalle pitemmälle reissulle pitäis kyllä tosiaan jotain kehittää, ettei invalidisoidu täysin lantiosta alaspäin. Tietty jos ottais ja lihois 20 kiloo?!? Mut sekään oikeen sovi kun pitäis kesäkunnossa pysytellä
wink.gif

sitä vois modata jonkunlaiset tapit etuvilkkujen alle et pääsis chopperiasentoon välillä
blush.gif

Teet jotain venytysliikkeitä siinä ajon lomassa jos tulee joku hyvä suora vaikka
biggrin.gif

Tosin en tiedä onko niistä mitään hyötyä persauksen puutumiseen.

Joo tokihan sitä tulee "rimpuiltua" siellä pyörän päällä välillä, mut ei semmonen auta kuin hetkeksi. Jalkoja saa lepuutettua kyllä kaatumatateilla jos haluaa, mut sekään ei tohon persaukseen paljoa auta.
confused_orig.gif

Nouse tapeille, jalat melko suoriksi. Toistoa sopivan suoran verran. Seuraavalla suoralla sama. Kerrataan tarpeen mukaan.

Takapenkkiläiselle samat ohjeet, tarpeen olisi ehkä sopia vuorojumpasta...

Oikeesti satulan toppaukset tekevät tuon puutumisen.
Ittellä oireili samaan tapaan, kiloja on 73 ja vartta 174. Pyörä VFR 2004.
Poistatin omalta sektoriltani kaiken helposti irti lähtevän ja nyt ei enää puudu.

Geelisatuloita ovat kokeilleet ja tykänneet. Gorbin geelisatulat Ameriikasta

Uskoisin, että pienellä säätämisellä saat asian kuntoon.

-jami

Tuossa edellisissä viesteissä jo suositeltiinkin pyöräilyshortseja ongleman ratkaisuun.
Itse lisäisin vielä sen että kurkistappa sinne omiin käytössä oleviin kalsareihin. Itse olen huomannut että pidemmällä matkalla ei tarvii olla kummoinen sauma alushousuissa mutta kun se osuu ikävään kohtaan niin 20km:n jälkeen tuntuu että p*llit irtoo.
Edittiä, itse olen pitkillä matkoilla todennut aika mukavaksi esim. Rukan RVP kalsarit ja sitten vähän voimisteluliikkeitä matkalla.

Penkki vaan penkki pajalle, ja geelit penkkiin ja eipä peppu puudu.. aivan super hyvä juttu (haitta on vain kallis hinta)

Minä en saanut persettäni juuri 100 km pidempään kestämään edellisen pyörän (r6) kanssa. Ei vaikka ois tanssinu Macarenaa jakkaralla. Vauhdikkaassa ajossa ei ongelmia, siirtymillä jakkara painoi niin pahasti persiiseen, että oksat pois. Eli satula oli vain liian leveä mulle. Nykyisessä mopossa ei ole enää tätä ongelmaa. Mutta ehkäpä joku geelipenkki tai airhawk-tyyny (vaimikäsenytoli) vois olla passeli pidemmillä siivuilla...

Hmm joo, kauniimmalta osapuolelta tuollaset topatut pyöräilyshortsit jo löytyy. Mut ei ole hoksattu niitä kokeilla, eli kokeilkoon nyt sit niitä ens reissulla. Sit tuosta airhawk (vai mikä se nyt oli?) ilmatyynystä, niitä me ollaan pohdittu että josko semmoset laittais? On vaan aikas tyyriitä (100 € kappale), eli olis mukava kuulla joltakin hippasen niiden toimivuudesta käytännössä?!?

En oo itse kokeillu, mutta ilmeisesti yksi toimiva ratkaisu on AirHawk-ilmatyyny, joka viritetään penkin ja persiin väliin. Tässä linkki heidän sivuilleen: kliks

Lisää kilometrejä vaan! Ja kun meinaa mennä mahdottomaksi, niin tehokas taukojumppa ja lisää kilometrejä vaan!
sport05.gif

Kyllä pemppa tottuu
033102ass_1_prv.gif

Hmm joo, kauniimmalta osapuolelta tuollaset topatut pyöräilyshortsit  jo löytyy. Mut ei ole hoksattu niitä kokeilla, eli kokeilkoon nyt sit niitä ens reissulla. Sit tuosta airhawk (vai mikä se nyt oli?) ilmatyynystä, niitä me ollaan pohdittu että josko semmoset laittais? On vaan aikas tyyriitä (100 € kappale), eli olis mukava kuulla joltakin hippasen niiden toimivuudesta käytännössä?!?
Käyppä ihan piruuttan haastattelemassa Karhulan motoboxin kaverin kanssa mitä tollanen modaus kustantaa.

Itsekkin on sama prokkis menossa ja istuinpäällinen on tilattu.
Tuota täytetä en osaa sanoa että onko geelisatula hässäkkä millanen,

Jos ego kestää, niin halvemmallakin pääsee.
biggrin.gif

Sports-motorcycle-confort.jpg

Now you can ride the 24 hours of Le Mans...

Sports motorcycle.... $12,000
Cushion........................ $5
Net............................... $2

Arriving at your local biker hangout... priceless

Sorry, oli pakko.
Juttu osui silmiin tuolta: http://news.motorbiker.org/blogs.nsf

Semmoset supersexyt ihonmyötäiset pyöräilypökät on huomattavasti paremmat kuin tilkuista ommellut boxerit.
Pysyy kassit ojennuksessa, eikä sauma paina.
thumbs-up.gif

Tuollainen yhdistynyt etu- ja takapenkki kun Fasussakin on, taitaa aina olla puuduttava. Bläkkärissä on vielä huonompi. Itse en sellaista pyörää enää osta, ehkä tai sitten juu. Ainakin giksun penkki on paljon parempi kuskille.

Mulla on kahdessa pyörässä ollut Corbin. Kyllä siinä istuu tosi pitkään. Miinuspuolena on, että mutkapätkillä ajotuntuma on heikompi kuin originaalissa.

Back