• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Apuja kyykyn hankintaan.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
G

Guest

Guest
Eli millaista pärrää suosittelet kohtuu alkajalle? Kyykysta siis kysymys, ja kuski melko isokokonen (190/110)...
Itse meinannut jotain 600:ta...?
Vinkkejä j amielipiteitä kiitos!

Itse olen 185 ja en ole mitään ongelmia kokenu uusissa kyykyissä. Tietty jos on esim. polvet kankeat etukäteen saattaa olla vaikeuksia. Osta joku vähän vanhempi tonninen niin ne on vähän isompia
biggrin.gif
. Mulla on K2nen ja ei ole yhtään liian ahdas.

sitäpä tässä nyt oon miettiny pääni puhki...pitää lähteä vaan testailemaan, eihän se muu auta..

Riippuu myös siitä, että minkä ikäistä, missä hintaluokassa ja kuinka kyykkyä on tarkoitus hakea. Jos kyse on äärikyykyistä tai sinne päin, en osaa sanoa mitään. Jos riittää vähemmän kyykky, niin esim. Suzukin GSX-F 750 on isollekin kuskille mukava peli. Hintahaitariakin on iästä riippuen 2500-10 000e.

Äärikyykyistä sen verran, että ainakin kaikki nousevan auringon maan tuotteet olivat itselleni aivan liian ahtaita (193/100). Tilaa alkoi löytymään kun mentiin riisikuppimaan ulkopuolelle. Ducatissa oli pitkäjalkaisellekin kivasti tilaa, joskin polvikulma on aika dramaattinen ja kaverini sitä oikeutetusti keskiaikaiseksi kidutusvälineeksi vertasikin. Ajoasento ja tilavuus on sitten eri asioita ainakin itseni suussa. Esim 600:n gixuun ei allekirjoittanut vaan fyysisesti mahdu, vaikka ajoasento itsessään ei ole mitenkään mahdoton. Myös brittipyörien joukosta löytyy tilaa sitä arvostavalle Apriliasta puhumattakaan.

Toki jos mukaan mahtuu myös ei-ihan-niin-kyykyt niin silloin alkaa valikoimaa löytyä vaikka millä mitalla. SV:n molemmat inkarnaatiot ovat kylmätyyppien perusteella varsin mukavia, kuten myös yllä mainitut GSX-F:t. Muista ei sitten oikein ole hirveästi kokemustakaan.

191/115, ZXR 750 ja SC33 Blade omistanut/omistan ja hyvin mahdun. Myös uus 1000rr ihan riittävän tilava.
buttrock.gif

Cbr 600 f on todella hyvä pyörä isommallekin kuskille jos 600cc haet.

Eli millaista pärrää suosittelet kohtuu alkajalle? Kyykysta siis kysymys, ja kuski melko isokokonen (190/110)...
Itse meinannut jotain 600:ta...?
Vinkkejä j amielipiteitä kiitos!
Itse olen 189/88 ja kyllä kaikki kyykyt mitä olen kokeillut tähän mennessä on ollut ihan hyviä. GSX-R ja RF oli omasta mielestäni parhaat ajoasennot, mutta kai nämä kaikki on vähän mielipiteita?
Kyllä noissa pyörissä tehot riittää suomessa. Ei välttämättä tarvii isompaa kuin 600-kuutioisen. Riittäisipä rahat niin ostaisin heti uuden pyörän.

Noh, pitää vaan "lainata" tutuilta kun omaan vanhukseen kyllästyy.
062802moto_prv.gif

Omat mitat 188/95
033102beer_1_prv.gif

Pyöränä GSX-R 750 -05 ja hyvin mahtuu tämmönen lihava ja kankea kuski ajelemaan.

Itse en kyllä kusiaista ostaisi, kun seiskapätkässä tuntuu vääntöä olevan mukavemmin. Mutta makuasioita..

Kawa ZX-6R -02 tai alle, niin ainakin meikä 186/70 mahtuu ihan hyvin. Uudemmat on kyykympiä.

sanoi:
Äärikyykyistä sen verran, että ainakin kaikki nousevan auringon maan tuotteet olivat itselleni aivan liian ahtaita (193/100). Tilaa alkoi löytymään kun mentiin riisikuppimaan ulkopuolelle. Ducatissa oli pitkäjalkaisellekin kivasti tilaa, joskin polvikulma on aika dramaattinen ja kaverini sitä oikeutetusti keskiaikaiseksi kidutusvälineeksi vertasikin. Ajoasento ja tilavuus on sitten eri asioita ainakin itseni suussa. Esim 600:n gixuun ei allekirjoittanut vaan fyysisesti mahdu, vaikka ajoasento itsessään ei ole mitenkään mahdoton. Myös brittipyörien joukosta löytyy tilaa sitä arvostavalle Apriliasta puhumattakaan.
Juup, tuosta olen aikalailla samaa mieltä ja samanlaisia vehkeitä voisin suositella ainakin kokeilemaan, mutta tuon Ducatin yhteydestä espanjalaiseen inkvisitioon en ole ihan yhtä vakuuttunut. Mikähän malli oli kyseessä? 916?
Minusta se polvikulma ei ainakaan noissa 'karvalakkisporteissa' ole niin dramaattinen, omaperstuntumalla helpompi kuin esim. gixsuissa ja bussissa, tosin itsellä ei nyt pituutta olekaan kuin vaivaiset 180. Daytona -mallit voisivat tosiaan olla yksi hyvä kompromissi, ainakaan se ne eivät mitenkään ahtailta tuntuneet. Sitäpaitsi useinhan sitä voi omaa suosikkiaan vielä modailla, eli laittaa jalkatappisetit, muuttaa clipareita, jakkaraa jne, oli se sitten mistäpäin palloa tahansa.

Ihan SS750:stä puhuimme...

Polvikulma on mielestäni jaappanilaisissa useinmiten lievempi kuin Ducateissa. Joskin kokonaisuus on sitten taas jaappanilaisissa enemmän nipussa, joten ajoasento on sen perusteella epämukavampi.

Tai sitten olen Ducatin puikkoihin ensikertaa hypätessä vaan kieltänyt tosiasiat ja uskotellut itselleni pyörän tuntuvan paremmalta kuin japanittaret (joka sekään ei sinällään olisi silloisessa Ducati-huumassa mikään ihme
biggrin.gif
)

Nyt olis kiikarissa 01 gsxr 1000.
Mitä meinaatte?

kuinka plajon noilla säädettävillä tapeilla saa pelattua??
ja minkä hintasia?

Nyt olis kiikarissa 01 gsxr 1000.
Mitä meinaatte?

kuinka plajon noilla säädettävillä tapeilla saa pelattua??
ja minkä hintasia?
Sinällään olen hannumanin kanssa samoilla linjoilla. Toki jos hinku radalle on hirveä, niin sitten tuollainen superkyykky on ihan perusteltavissa. Toisaalta jos kyykky polttelee, niin sitten ei voi mitään. Se on hankittava tai se kaihertaa mieltä niin kauan kunnes joku kyykky on tullut hankittua.

Mitä taas tulee jalkatappeihin, niin ei se pelivara mikään hirvittävä ole. Kannattaa ehdottomasti käydä koeajamassa pyörä ja fiilistellä miltä se ajoasento tuntuu. Jos polvet kolahtelevat ajossa katteisiin tai fiilis on muuten vaan liian pieneen tilaan ahdetulla sillillä kannattaa oikeasti miettiä josko kuitenkin joku toinen pyörä olisi itselle sopivampi. Tappisarjalla hienosäädetään ajoasentoa paremmaksi, mutta jos pyörä on pieni se on vaan pieni.

Edellä mainitulla ei tietenkään ole mitään väliä, jos pyörä tulee snagarikurvailuun ja pisimmät siirtymät ovat sadan kilsan luokkaa. Jos pyörällä meinataan oikeasti ajaa, kannattaa ajomukavuuteen oikeasti kiinnittää huomiota. Kokemuksesta voin kertoa, että mikään ei ole pahempaa kuin itsensä pakottaminen vielä yhteen 50km taipaleeseen ennen taukoa, kun huono ajoasento tuntuu pakottavan lähes jokaista olemassa olevaa lihasta.

Back