• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

apua pyörän hankintaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jhir
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen aloitteleva motoristi ja ajatuksena on hankkia käytetty moottoripyörä. Motoristi taustaa on sen verran että nuorempana olen omistanut pari 250 enduro Kotaria. Nyt ajattelin hankkia pyörän joka sopii jokapäiväiseen ajoon. teho ei ole tärkeintä vaan pyörä tulee todellakin ekapyöräksi. Olin kovasti sitä mieltä että Hondan VFR 800 olisi pyörä minulle mutta kävin eilen koeajamassa vm 2003 VFR:n ja pettymys oli kova. Olen 191 cm pitkä ja tuossa pyörässä paino tulee käsille lähes kokonaan. Samoin pyörä oli yllättävän kankea ja yläpainoinen. Olen ajanut veljeni KTM 950 super motolla ja siitä tykkäsin mutta Kotarien hinnat on liian korkeat minun 5000 € budejetille. Työ kaveri suositteli bandittia mutta jotenkin banditin ulkonäkö ei ole mieleen, tosin en sitä ole pois sulkenut ennen kuin pääsen sellaisen ajamaan. Itse olini endurot sulkenut pois listalta mutta onko se sittenkin ainut vaihtoehto.
Onko teillä pitemmillä kuskeilla ehdotuksia mitä pyörää kannattaisi kokeilla?

Annat vaan periksi ja ostat jonkun AfricaTwin/TransAlp  tyyppisen ratkaisun  
lookaround_orig.gif

Käytetyissä alkaa olemaan laukkuja, kaatumarautoja yms varustetta mukana eikä noita saa ajamalla rikki.

Olen 190 senttinen ja mä olen ollut ihan tyytyväinen matkaenskoihin ja nakupyöriin. Kustomit on jotenkin alkanu viehättää silmää, joten voipi olla, että sellainenkin tulee vielä hankittua joskus
nixweiss.gif

Kokeile Suzuki V-Strom:ia, ei varmasti ole liian "enduromainen".
Sopii myös isommalle miehelle ja jos polvikulma on 650:ssä liian tiukka niin 1000:sen satula on pari senttiä korkeempi (käy ristiin).
Varsinkin ekoja 650:iä alkais jo saada suoralla kaupalla 5000€ pintaan (ehkä menee vielä jonkun satkun yli).

Ekat DL650-mallit vuodelta 2004 erottaa vaaleasta runkopalkista, jatkossa olivat mustia. Mitään oikeasti merkittäviä parannuksia ei ole vuosien varrella tapahtunut. Mullakin on tuollainen vm.2004, ja se jo tuossa odottelee viikon päästä alkavaa Euroopan turneeta ... Mukava pyörä pitkällä reissulla ja matkatavaraa saa latoa melkein mielin määrin mukaan, jousitus kestää.

Komppaan edellisiä, vanhempi veestromppa mahtunee budjettiin, on kestäväksi todettu, sopii isollekin kaverille, ja kantaa ihan hurjan määrän kuormaa mukisematta. Katurenkaat vaan alle, niin tuollaisella useimmat meistä viihdyttää itseään asfalttiajossakin ihan tarpeeksi.

Jossain jenkkilänsivuilla summattiin mielestäni oivasti "DL650 - The Swiss army knife of motorcycles". Juuri sitä se on, ei loista paljon missään, mutta suoriutuu eleettömästi melkeinpä kaikesta, mitä sille keksii eteen heittää. Eli nimenomaan monikäyttöinen yleispyörä.

kiitos kovasti ehdotuksista. Onko kokemusta tuosta Hondan XL Varadero:sta jos verrataan tuohon v stormiin..

Täysin epäolennainen huomautus, mutta se tosiaan on Strom, ei Storm.
smile_org.gif
Tulee saksankielisestä sanasta virta tai virtaus.

höh, "myrsky" (Storm) olisi tuonut ainakin 2 cm pitemmän pippelin kuin "virta" (Strom). Tänään pitää yrittää käydä ajamassa tuon bandit niin tietääpähän onko siinä pöyrä minulle.

jahas jäi Bandit koeajamatta. Joku oli ostanut pyörän pois. Ei ehtinyt kahta päivää olla.
sad_orig.gif

Ostajalle Onneksi olkoon uuden pyörän johdosta
sport05.gif
.

Käytän riettaasti hyväkseni vanhaa otsikkoa.
Eli, kun kerta mopo tulee satunnaiseen käyttöön (lue:halpa) eikä kuutioista ole niin suurta numeroa, niin kumpa olis parempi, cbr600 vai zzr600? Enimmäkseen matkaan (100-600km) ja silloin tällöin pienempään pyöritykseen...
Joskus harvoin tulee hallitus taakse, mukulat vielä harvemmin. Tulevaisuudessa tähdätään zr750s:ään tai vfr:ään (sitten joskus kun hinnat hieman tippuu), mutta sitä ennen hommaan jonkun pötpöttimen alle, jottei ihan ilman tarvi olla...

Vai panttaanko kämpän ja hommaan bussin?
biggrin.gif

jos noista kahdesta pitää valita niin itse ottaisin cbr600:en. tietenkin vanhaa pyörää ostaessa riippuu jonkun verran yksilöstä eli miten huollettu ja muuten pidetty mutta ilman muuta honda.

Back