J@ck sanoi:Kyllä K 1300 ässästäkin miinuksia keksii..
- Orggis satula on kova ja ainakin minun persaus puutui (silloinen K 12 S) jo 350 km ajorupeamalla. Sen yli, niin menikin jo tuskan puolelle. Nykyisessä on myös alkuperäinen penkki, mutta comfort-malli ja siinä ei ole pienintäkään moittimista. Miksiköhän se ei ole vakiona, eikä moista ihmeemmin mainostetakaan..
- Takapyörä nostaa kurasuihkun matkustajan selkään. Ongelma poistuu heivaamalla matkustaja pellolle, tai huomaamattomalla pikku lärpäkkeellä, jollaisen saa BMW-lisävarusteena. Miksiköhän ihmeessä se ei ole vakiovaruste?
- Etulokasuoja saisi olla hieman pitempi, nyt kurasuihku suuntautuu suoraan syylariin. Omaani hommasin jatkopalan, mutta sitä ei voinut käyttää. Se kun aiheutti ilkeän kolauksen pienessäkin kuopassa ja sellaista en viitsinyt kuunnella. Ihmeen tarkalle ovat osanneet mitoittaa lokasuojan, kun noin pieni lisäpaino saa sen joustamaan. Tämän näköinen siis http://www.tourerparts.com/mp-varusteet/extenda-fenda-lokasuojan-jatkopalat/bmw/etulokasuojan-jatkopala-bmw-k1300gt-2009.html
- Keskiseisontatuki pitää ostaa erikseen. Mielestäni se on tuon kokoisessa ja painoisessa pyörässä täysin välttämätön varuste.
- Valot vanhahtavat halogeenit ja lähivalo aika mitätön. Xenon muutossarjalla tuokin tosin korjaantui. Vai onkohan 15-mallissa jo xenonit / ledit?
- Tankki saisi olla pari litraa suurempi, nyt tankkausväli on käytännössä ~300 km. Myös tankin täyteen liruttelu vaatii aikaa korkean kauluksen vuoksi, jotkut onkin porailleet siihen ilmareiän.
- Kaikkea mukavaa tuosta löytyy, mutta vakionopeussäädin puuttuu. Sellainen sopisi hyvin sport-touringiin.
Ajoasento on minulle (185) sellainen, ettei käy ranteisiin yhtään. No se meni jo plussan puolelle.
Touring-pleksejä en laittaisi, mutta omaani laiton sellaisen lisähärpäkkeen, Laminar-Lipin. Vaimentaa ainakin hieman pyörteitä ja suhinoita.
Heiheihei, mitäs tama nyt, ei saa masentaa nyt kun pitäisi itselleenkin perustella 11k lisäinvestointi!

No varmasti kaikkea löytyy, mutta yo jutut on kyllä aika pieniä haittoja mulle, kun 1 päällä ajelen, lähes aina päivisin (valot), bensa-asemat on tiheässä... Toi keskiseisontatuki tosin jäi nyt mietityttämään, antaako sivutuki aikaa myöden periksi vai? Laminar-Lip löytynee varmaan Louisilta... Itse asiassa satula tuntui hyvältä, mutta ajoin vain 60km. Penkki kyllä tuntui paremmalta (pehmeämmältä) kuin kawassa.
Mutta kiitos hyvistä kommenteista ja vinkeistä!!