• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Aprilian käyttökustannukset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kyytsis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moi,

Vakuutusyhtiö osti Thunderacen ja nyt on uusi pärrä kiikarissa. Vaihtoehtoina on Aprilian SL 1000 Falco, Thunderace ja Blackbird. Aika erilaisia pyöriä, mutta kaikista on jo jokin tuntuma ja kaikki varmasti täyttäisivät vaatimukset. Suurin osa ajosta on työmatkaa, mutta lisäksi mökkireissua ja satunnaisesti rata-ajoakin. Varmasti Falcollakin näissä pärjäisi.

Eräällä foorumilla peloteltiin että Falcon käyttökustannukset on todella isot, en oikein ymmärtänyt koska öljyt, jarrupalat, renkaat... on suunnilleen samanhintaisia kaikkiin. Tähän asti olen itse huoltanut pyöräni, mutta Falcon ruisku saattaa vaatia säätöjen tekemisen pajalla. Missä hinnoissa joku kausihuolto liikkuu?

Ison twinin olemus houkuttaa.

En tunne Falcoa, mutta...

Millen ruiskun säätö ja läppärunkojen synkkaus MJL Bikessä.
(operaation vaatiin Aprilian Axone testerin). Maksoi 120€ olivat joutuneet hieman jumppaamaan käyrien ruuvien kanssa, että saivat anturit kiinni.

Itse olen tota milleä muuten huoltanut.

Eivät kulutusosat ole sen kalliimpia Aprilioihin. Eri asia ehkä sitten jos tuon kippaa ja lähtee vertailemaan vaikkapa katteiden saatavuutta ja hintoja, voi joutuu ainakin etsimään pidempään eikä tehtaalta tilauskaan ole aina ihan nopeaa.

Käytin viime kesän alkuun Milleä isossa huollossa tuossa samaisessa MJL-bikessä. Hintaahan tuli noin tonni, mutta siihen nyt sisältyi "normaalin" ison huollon lisäksi Pirelli Corsa 3-setti 400,- ketjut ja rattaat 200,- isompi öljynsuodattimen kansi (samalla huoltoväli piteni) maksoi jotain ekstraa ja kun pyörä oli pitkään maannut niin kaikkea muuta pientä myös. Hommaan sisältyi myös tuo läppärunkojen synkkaus. En muista mitä kaikkea muuta isoon huoltoon tuli mutta tietysti nesteet, suodattimet yms.

Tuskin sitä nyt kauheasti halvemmalla olisi jaappanin pyörällä tuosta hommasta päässyt.

Katteet arvasinkin arvokkaiksi, mutta Falcossa niitäkään ei liikaa ole.

Kaatumatatit ajattelin laittaa joka noita vahinkoja vähentää myös.

Sama paja, MJL-huolto Tattarinharjulla;
öljyt, suodatin, tulpat, vaparin putsaus ja öljyt, ruiskusynkin tarkastus, venttiilien tarkistus, keulahuolto ja akku + 22,5tkm yleiset rasvaukset ja tarkistukset yhteensä alle 500 euroa. Halpaa kuin saippua.
Pyörä RST samalla tonni-Rotaxilla.

Back