• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Aprilia SL, Honda VTR vai Honda CBR?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ^^Anzku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
itte en kyl pystys katteleen kyseistä mittaria päivästä
toiseen tosiaan tulee mieleen se ritmo tai joku muu
sen ajan auto mieleen tosta sorry vaan.
jos ois äänestys että mikä rumin mittaristo niin
tuo "ritmo" tulis äänestettyä
kaboom.gif

varmaan toiminnaltaan parempi ku ne uudemmat
jossa kosteus ongelmia mutta ulkonäkö hyi h......i
väärältä vuosikymmeneltä tuo mittaristo jääny
varmaan ritmosta joskus ylimääräisiä ku ovat
apriliaan niitä laittaneet
blush.gif

iso ratas alkas luistaan ku joka päivä tuota tuijottas
tuota 80-luvun ledi ihmettä joittenkin mielestähän
tuo voi olla retro henkinen mutta kylläkin pitäs
olla eri laitteessa paikallaan siinä tapauksessa
lookaround_orig.gif

anzku

joka tapauksessa jos apriliassa on parempi (tilavampi) ajoasento hondaan verrattuna niin ei kannata mittariston takia sitä
hylätä kaikkia kannattaa käydä ajamassa tai ainaki kylmät
tyypit jos ei muuta.
koeajo varmaan vaikuttaa eniten osto päätökseen
joten suosittelen lämpimästi sitä ennen kun teet osto
päätöksen.
tietty jos haluat jo talvella ostaa niin ainakin istuun
eripyörien päälle niin näkee vähän ajoasentoa onko
mieluinen ehkäpä se ei ole välttämättä mikään näistä
kyseisistä pyöristä
blush.gif

Mistään noista en mitään tiedä (samakoneisella Aprillilla kyllä ajanut ja VeTuRia kokeillut, joskus kivikaudella myös ekoja Cebareita), mutta ei kai herrajumala sentään MITTARISTO voi olla se valintaa ratkaiseva tekijä?

Falcon päälle ainakin sopii isompikin mies ihan hyvin, mutta kuten todettua, kannattaa itse koeistuksia ennenkuin kokeilematta lyö liikaa lukkoon suunnitelmia. Muutenkin kannattaa miettiä, mitä oikeastaan pyörältä haluaa; tämä kolmikko kun on jo aikalailla erilainen, kuin se viikko, pari sitten ykköshaaveena ollut Honda Valkyrie.

Ai niin, itse ottaisin noista Aprilian, runner-upina VTR ja Cebari jäisi hännille. Järjellä ajatellen taas ensimmäiseksi isoksi pyöräksi CBR voisi olla sopivin.

sanoi:
itte en kyl pystys katteleen kyseistä mittaria päivästä
toiseen tosiaan tulee mieleen se ritmo tai joku muu
sen ajan auto mieleen tosta sorry vaan.

Mittari on vaan mittari... Kiva sitä on kattella kun nummerot vilistää sopivasti eikä sillä ole mitään tekemistä ajo ominaisuuksien kanssa ;) RSVssä tosin muistaa huippunopeuksia ja muuta turhaa...

Jep, ite olen myöskin ehdottomasti sitä mieltä turhaa jankata sivutolkulla jostain mittarista, se kun on vain ja ainoastaan makuasia, ja onko topicin aloittaja nähnyt sitä aprilian mittaristoa? ( sama mittaristo futurassa, millessä ja falcossa )

Linkissä on muutama kuva mun vanhasta falcosta, siellä on kuva siitä mittaristakin, käy nyt katsomassa tai jotain http://www.kuvaboxi.fi/julkinen/28xqr+markus-falco.html

Falcoa tukee sekin että ainakin omalla "persdynollani" se on vähän ruudikkaampi peli kuin firestorm ( joskus kun tulee sekin aika että sen kuristuksen voi purkaa pois )

Muotoilu on taas makuasia, mutta firestorm on esitelty joskus 90 luvun puolenvälin jälkeen se ei siitä muuttunut, falco on 2000 luvulla esitelty.

Mitä tulee harvinaisuuteen niin nettimoto antaa yleensä vähän osviittaa, pikaisella haulla löytyi yli kolmekymmentä vtr hondaa mutta vain kolme falcoa...

Miksi pyörän pitäisi olla aina vain honda ( tai hajabusa tällä foorumilla )
nixweiss.gif

no ei enää isommasti mittarista vaikkakin itse en kyseissellä
mittaristolla olevaa pyörää laita sen ulkonäönperusteella.
eli moottorihan apriliassa tosiaan rotaxin lähes tonninen
v2 60 asteen kulmassa kun hondassa taas 90 asteen
kulmassa.
erikoista ettei aprilia isommasti tärise koska syliterikulma
on 60 astetta no se taas johtuu ns. kuningasakselista
joka tasapainottaa tärinöitä näin ollen käynti on kohtuullisen
pehmeää ja tasaista käsittääkseni moottori on jokseenkin
pommin varma laite
biggrin.gif

kun taas veturissa 90 asteen sylinterikulma tasapainottaa
automaattisesti toinen toistaan.
itse olen pitemmän aikaa odotellut että rsv r uudistuisi
kokonaan ja tulisi uudella v2 moottorilla kuviohin mukaan
koska on jäänyt pahasti jalkoihin muista nyky laitteista
sääli sinänsä koska aikaan voittanut monia testejä
tuo rsv r no nyt tulevalle kaudellehan tulee rsv4 hienon
näköinen peli koeajolla pitää kyl käydä ilmanmuuta

eek.gif

maketku

eikö se hondaa anzku pitäny yhtenä vaihtoehtona
mutta silti kannattaa käydä bussikin koeajamassa/istumassa
sehän voi olla että sen jälkeen ei enää hondat ja apriliat
kiinnosta pätkääkään.

erikoista ettei aprilia isommasti tärise koska syliterikulma
on 60 astetta no se taas johtuu ns. kuningasakselista
joka tasapainottaa tärinöitä näin ollen käynti on kohtuullisen
pehmeää ja tasaista
Kuningasakselia ei Aprilian koneesta sentään löydy. Kuningasakselilla välitetään veto nokka-akselille (eli käytetään nokkaketjun tai -hihnan sijaan). Löytyy esim. monista vanhemmista Ducateista ja Kawan W650:sta. Joo, off-topiccia...

tenere-heikki

no ei sanan varsinaisessa merkityksessä
myönnettäköön mutta tärinää kyllä on tasapainotettu
ei samallailla kun monissa v2 koneissa

Eihän tää aiheeseen liity, mutta...

Uskaltaisin kuitenkin sanoa, että ton "vanhan" rsv r +140hv kuitenkin riittää 98% sen normaali käyttäjistä.

En oikein ymmärrä (normaali siviilikäyttöön), että mopossa pitää olla 200kaakkia, joita ei kuitenkaan pysty käyttämään missään hyväksi (eikä suurin osa pystykkään).

Toi V2 kuitenkin vääntää niin hyvin, että tehot saa peremmin käyttöön kuin rivi4:ssa. Voiman tuntee myös alle 150km/h nopeuksissa.

Kilpurit on tietenkin erikseen, mutta harvalla on kyky ja taito viedä mopoa sen koko reservillä. Että tehoja on minusta turha nostaa aina suurimmaksi tekijäksi siviilimaailmassa.

rsv r factoryn saa parhaillaan lähemmä 10k€ ja siinä on kaikki öhlinssistä hiilikuituun... missä uudemmassa on paremmat ajo-ominaisuudet?

huh, olipa kiva hiukan avautua, ei ole tarkoitus provosoida ketään
cool.gif

Jep, ite olen myöskin ehdottomasti sitä mieltä turhaa jankata sivutolkulla jostain mittarista, se kun on vain ja ainoastaan makuasia, ja onko topicin aloittaja nähnyt sitä aprilian mittaristoa? ( sama mittaristo futurassa, millessä ja falcossa )
Futurassa ja Caponordissa on omanlaisensa, eri kuin Millessä ja Tuonossa...yhä vaan mittaristosta jauhaakseni.

Tällainen:
kabiini.JPG

Futurassa ja Caponordissa on omanlaisensa, eri kuin Millessä ja Tuonossa...yhä vaan mittaristosta jauhaakseni.
Joo totta, ajatuskatko, piti laittaa että falcossa samanlainen kuin millessä ja tuonossa, eikä siis samanlainen kuin mainitussa futurassa

jos tosiaan oot apriliasta kiinnostunut niin ei muutakun
selvittää mittaristo hommaa mutta tuo kyseinen malli
mitä oot ostamasssa siinä ei ole ollut tietääkseni kosteus
ongelmaa vaan uudemmissa malleissa.
ja se takajarru ongelma poistuu kun vaihtaa brembon
jarru osat niin ei tarvi ilmata ja ihmetellä että toimiiko se vai ei
Toi oli tärkeä tieto!! Sekin vähän arvelutti kun luin toiselta sivustolta, nii siellä puhuttii siitä ilmasta.... Olivat kertoneet sen kuitenkin poistuvan kun vaihtoi isompaan letkuun.

Siis mulla oli sillon myös mielessä se honda valkyrie, mutta into vähä vaimeni siitä. Ajattelin kuitenkin kokeilla myös näitä sport-mallisia pyöriä, jotta oma kokemukseni myös pyöristä laajenisi. En minä tule ostamaan tai jätä ostamatta pyörää mittariston puolesta. Kokonaisuus se ratkaisee. Jos en tykkää mittaristosta mutta muuten pyörä on mahtava/kiitettävän arvoinen, niin kyllä minä sen hankkisin.

Nii ja siitä että minkälainen veturi tai aprilia on ajaa, kun kokeilin kerran kaverini cebaria ja sen koko runko tärisi, eniten katteet ja ohjaustanko, kun kierrokset oli lähellä ja yli 8000 kier/min. En yhtään tykännyt siitä kun sormista tahtoi mennä tunto tangon koko ajan täristäessä....
omg.gif
Onko tämä tärinä millainen ongelma näissä kahdessa?

Jarruista... rsv r fact -04 ei mitn ongelmaa takajarrun kanssa. Eikä myöskään vanhempikoppasen r tuonon kanssa. Itellä kuitenkin painottuu enemmälti etujarruun.

Mutta toki on hyvä olla tietoinen mahdollisista huolto/ tarkistuskohteista jo etukäteen.

En nyt ole Falcosta varma, mutta siinähän on Brembon jarrut...?

Olen ite vaihtamassa Tuonoon tota mittaria. Vielä en ole päässyt ajatusta pidemmälle, mutta aprilia osastolla kyllä kirjottelen jos ja kun saan homman etenemään. Vanha mittari on oikeesti hyvä ja monipuolinen. Ulkonäkö ei ole paras, mutta sen kanssa kyllä elää kun hiukan "priorisoi" asioita  
biggrin.gif
ja siinä ajamisen tohinassa ei kyllä hirveesti paina sen mittarin ulkonäkö, kun vaan suunnilleen näkee kiepit ja vaihtovalon vilkettä (ja satunnaisia vilahduksia nopeudesta...)

Ota vaan rohkeasti askel italiaanojen maailmaan. Itellä ei enää paluuta sieltä ole  
bowdown.gif

Ite olen ollut jo pitkään Hondan tallissa mutta kyllä toi apriliakin kiinnostaa
biggrin.gif
saa nähdä millaiseen sitä sitten päätyy. Kiinnostus olisi kuitenkin valtava saada uusi pyörä jolla ei kovassa vasta tuulessa vauhti hidastuisi niin valtavasti.... Etenkään kaks päällä kun eukkoa tulee kyyditettyä kesällä, niin ei vauhti tippuis sinne 80km/h moottoritiellä....
tounge.gif

kokeilin kerran kaverini cebaria ja sen koko runko tärisi, eniten katteet ja ohjaustanko, kun kierrokset oli lähellä ja yli 8000 kier/min. En yhtään tykännyt siitä kun sormista tahtoi mennä tunto tangon koko ajan täristäessä....  
omg.gif
*huoh*
On tainnu mopossa olla "muutakin" vikaa
nixweiss.gif

Kiva kun on nuorella yritystä ja kiinnostusta, mutta näin "vanhana" akkana voin sanoo, et mitään et kyllä opi täältä sivuilta, vaan ajamalla ja kokeilemalla mikä tuntuu hyvältä ja millä jaksat/haluat ajaa..yksin tai kaksin.
Mopoilu kun on nääs "yksilölaji"  
wink.gif

kokeilin kerran kaverini cebaria ja sen koko runko tärisi, eniten katteet ja ohjaustanko, kun kierrokset oli lähellä ja yli 8000 kier/min. En yhtään tykännyt siitä kun sormista tahtoi mennä tunto tangon koko ajan täristäessä....  
omg.gif
*huoh*
On tainnu mopossa olla "muutakin" vikaa
nixweiss.gif

Kiva kun on nuorella yritystä ja kiinnostusta, mutta näin "vanhana" akkana voin sanoo, et mitään et kyllä opi täältä sivuilta, vaan ajamalla ja kokeilemalla mikä tuntuu hyvältä ja millä jaksat/haluat ajaa..yksin tai kaksin.
Mopoilu kun on nääs "yksilölaji"  
wink.gif
Siinä oli kyllä joitakin sähköjärjestelmävikoja, ajovalot sammuilivat ja käynnistys kuulemma takkuili, mutta koneessa ei ollut. Siis kyseessä oli piikki. Samalla mallilla ajoin inssinikin ja nekin tärisivät, mut sen jälkeen siirryin omallani ajelemaan. Se ei juuri tärise ollenkaan, on kuin kissa. Siihen tottuneena kokeilin sit sitä niin ihmettelin valtavasti sitä.

Nii enhän mie opikkaa, mutta täältä saa jonkun näköistä osviittaa
wink.gif
Pidänhän minä veturin ja falcon omistajiin tällä hetkellä yhteyttä. Olen minä etsinyt näille pyörille seuraakin, etteivät ole ainoat merkit mitä katson. Saman merkkisiä eri pyöriäkin on.

Eihän tää aiheeseen liity, mutta...

Uskaltaisin kuitenkin sanoa, että ton "vanhan" rsv r +140hv kuitenkin riittää 98% sen normaali käyttäjistä.

En oikein ymmärrä (normaali siviilikäyttöön), että mopossa pitää olla 200kaakkia, joita ei kuitenkaan pysty käyttämään missään hyväksi (eikä suurin osa pystykkään).

Toi V2 kuitenkin vääntää niin hyvin, että tehot saa peremmin käyttöön kuin rivi4:ssa. Voiman tuntee myös alle 150km/h nopeuksissa.

Kilpurit on tietenkin erikseen, mutta harvalla on kyky ja taito viedä mopoa sen koko reservillä. Että tehoja on minusta turha nostaa aina suurimmaksi tekijäksi siviilimaailmassa.

rsv r factoryn saa parhaillaan lähemmä 10k€ ja siinä on kaikki öhlinssistä hiilikuituun... missä uudemmassa on paremmat ajo-ominaisuudet?

huh, olipa kiva hiukan avautua, ei ole tarkoitus provosoida ketään
cool.gif
ei nuita tehoja normiajossa tiellä tarvis olla etes 100hp
eihän sitä saa ajaakaan ku max120kmh
mutta radalla oma veturikin 130hp takarengas teholla
jää auttamattomasti samantasoisiin kuskeihin verrattuna
joilla on nykyaikaisempi pyörä ei pelkästään tehon takia
vaikka tehot ois uudemmassa laitteessa samat niin
on ajogeometria ja kaikki muukin kehittynyt huimasti
eteen päin ja tätä tarkoitin sillä että jäänyt kehityksestä
pahasti jälkeen myös tehossa ja moottorin toiminnassa
yleensä.
esim. ducati 999->1098 monessa asiassa harpannut eteen päin mitä pyörän käsiteltävyyteen tulee verrattu esim.rsv:hen.
se factory on yllättävän painava laite vaikka siinä
onkin hiilikuitu osia vakiona kun vertaa mihin tahansa
nykypyörään mutta monessa pyörässä ei tosiaan oo kyl tota
öhlinsin alustaa että siitä iso plussa.
toivon että ens kaudella tulisi täysin uudistunut
v2 rsv r ja mahd. se factorykin niin kuin tähänkin asti
vai toivooko joku että sen tuotantoa vielä jatkettas samanlaisena seuraavat kymmenen vuotta?
se että jos rsv poistuu markkinoilta ja jää pelkästään sportti
pyöriin aprilialla tuo rsv4 ei sekään ole hyvä asia
sais siellä olla se v2 vielä lisäksi tulis ktm:llä ja ducatille
kilpailijoita
biggrin.gif

kaikki ei vaan pysty myöntämään sitä tosi asiaa että
oma pyörä on jäänyt auttamattomasti jälkeen muista
vastaavista.
omasta veturistakin on rekka ajanut ohi jo aikoja sitten
vaikka siihen onkin öhlinsin alusta laitettu jälki asennuksena
niin se vaan on.

Back