• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Aprilia SL, Honda VTR vai Honda CBR?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ^^Anzku
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jos mun pitäisi valita noista melkein katetuista papateista ja täysin katetusta rivinelosesta, niin seepra siitä pitäisi ottaa.
baaa.gif

Kuuteen tonniin saattaisi kyllä löytyä ruiskukin eli se tuplavaloinen.

Pituudestasi sen verran, että minua ei haittaisi yhtään, jos seepra olisi hiukan suurempi. Olen itse "vain" 183cm pitkä ja ihan hyvin siihen kyytiin mahtuu ja ajoasento on vallan mainio, mutta aika pieni pyörä se vain on. Tuulensuojaa ei pleksiltä saa ilman julmettua touring-lippaa, persauksen alle mahtuu kolmen vuoden puhelinluettelot kun jalat on maassa jne
smile_org.gif

Ja jos se ajoasun väri vaikuttaa pyörän värin valintaan, niin käy ihmeessä jostain ikkunasta peilaamassa itseäsi pyörien päällä. On nimittäin hassun näköistä, kun iso mies ajaa liian pientä pyörää.

itellä on veturista tuo sp malli ja on tullu firestormillakin
ajeltua hyvin sopii hanskaan ku oon suht. lyhyt
kuski mutta pitkät kuskit on kyl haukkuneet aikalaillakin
ahtaaksi joten en suosittele sinun mittaiselle kumpaakaan
hondaa ja tuolla kyseisellä aprilian mallilla ei oo tullu
ajettua niin en lähde kommentoimaan ajoasentoa.

Ja jos se ajoasun väri vaikuttaa pyörän värin valintaan, niin käy ihmeessä jostain ikkunasta peilaamassa itseäsi pyörien päällä. On nimittäin hassun näköistä, kun iso mies ajaa liian pientä pyörää.
Tolle kyllä jo repesin
tounge.gif
Minulla ainaki tällä hetkellä on tämä ongelma nykyisellä pyörällä. Pitutta ei enää tule, mutta ois se kivempi olla vähä lyhkäsempi.... Nii sanokaa vaa te pitkätkin kuskit et millaiset ovat ajoasennot ym risuja ja ruusuja jos on ollut kokemuksia
smile_org.gif

nuo twinit on kyllä tuplaten hauskempia tuohon seepraan verrattuna että jos haluat harmaasta massasta erottua
niin laita joku twini
biggrin.gif

kieltämättä iteekin nauratti kun omaa vtr kävi koeajaan
noin 185cm pitkä kaveri (ois pitäny ottaa kuva)
näytti melkein samalta ku itte ois menny minimoton
selkään
tounge.gif

Jos nyt ottaa huomioon tuon kuristuksen tohon alkuun, niin eiköhän tuolla 600 separilla nyt ole kaikista onnettominta ajella - näin kuvittelisin.

Mitä niihen VTR vs Aprilian Rotaxi-soundeihin tulee, niin viime kesän muutamasta SP1 VTR:stä joita näki, lähti kyllä selkeästi Hondamaisemmat soundit (eli meikäläisen kirjoissa heikommat
smile_org.gif
) - tosin nyt tässä talven mittaan täyttelenkin änkkäreitä villalla, kun oli Arroweista mokomat lähes täysin taivaan tuuliin palaneet...

Tuon ajan Aprilioidenhan rumin puoli onkin tuo mittaristo, joka näyttää Fiat Ritmosta vm. -89 pöllityltä. Hintahan on suht edullinen ja varmaan tinkimiskelpoinenkin, huolloissa kannattaa kyllä katsoa missä teettää mutta onpa noita edullisia asiansa osaavia pajoja kyllä sillekin.

Kaikkia noista kolmesta ajaneena ehdottomasti falco, mutta etsi joku vähemmän ajettu yksilö ja kurista ( kuristuta ) itse, tuon kuristuksen päälle ei hintaa kannata laskea, se kun ei juuri mitään maksa.

Jos hakuehtona käytät tuota 25kw, niin markkinat on paljon suppeammat, noita vetureitakin on suomi täynnä, joten älä katsele pelkästään sitä nettimoton "ainoaa" kuristettua ja ylihintaista yksilöä.

tuosta aprilian mittaristosta vielä sen verran että tosiaan
uudemmissa on kyl paljon siistimpi mittaristo mutta niissä
on ollu taas pitävyyden kanssa ongelmia ainaski (bike lehden)
mukaan ja itsekki oon nähny pari kpl toisen -04 toinen tais olla
-03 vuosimalliltaan
eli kosteus menee mittariston sisään eikä lähde etes helteellä
pois helppo huomata mutta ärsyttävä vika.
takuuseen ovat kyl vaihtaneet joko koko mittariston tai
pelkän lasin.
sit takajarruissakin on tyyppivikoja ollu melko paljon
sad_orig.gif

itsekkin meinasin rsv factoryn pari vuotta sitten laittaa mutta
pidin honda varmempana valintana ei tuu sitten niitä
yllätyksiä toisaalta pikku vikojahan nuo on ja voihan
sitä itte laittaa parempia palikoita tilalle niin että ongelmat
poistuu
biggrin.gif

näyttää aprilia käyttävän aika paljon samoja osia
eri pyörä malleissaan.

Ah Aprilian mittaristo ei todellakaan ole kaunis, mutta toimiva se on ainakin Millessä on vielä nopesumittarin anturi takapyörässä - miksiköhän ;)

Juu Rotax V2 on kiva ja kaunis ääninen.
Viimekesänä Suzukista siirryin Italiattareen eikä ole harmittanut ;)

Jos maltat odottaa koeajokeleihin niin huomaat, että viimeistään silloin rakastut Italialaiseen luonteeseen ja koneeseen
wink.gif

Mittari ei ole kauneimmasta päästä, mutta ei sitä mittarilla ajeta (ja sen voi vaihtaa ~300€)!

Kone on mahtava ja unelma äänet + todella hyvä ajettavuus ja hyvät osat jo tehtaalta...

tuosta aprilian mittaristosta vielä sen verran että tosiaan uudemmissa on kyl paljon siistimpi mittaristo mutta niissä on ollu taas pitävyyden kanssa ongelmia ainaski (bike lehden) mukaan ja itsekki oon nähny pari kpl toisen -04 toinen tais olla
-03 vuosimalliltaan eli kosteus menee mittariston sisään eikä lähde etes helteellä pois helppo huomata mutta ärsyttävä vika.
takuuseen ovat kyl vaihtaneet joko koko mittariston tai
pelkän lasin. sit takajarruissakin on tyyppivikoja ollu melko paljon
sad_orig.gif
Nojuu, uudemman mittariston huono puoli esiteltiin mulle viime kesänä: Varoitusvalot on mitättömän pienet, esim. öljynpaineen merkkivalo, mikä nyt on aika helkutin tärkeä huomata. Uusi koppahan alkoi -04 eteenpäin, joskin Tuonoja vissiin on tehty vielä vähän pidempään.

Takajarru on noissa sellainen, että se vaatii nähtävästi ilmaamista ajoittain, jos sen haluaa iskussa pitää. Ei siinä muita tyyppivikoja pitäisi olla, olen kyllä kuullut että joskus oltaisiin takajarrusta säädetty klappi kokonaan pois, ja siitä sitten takajarru laahaa ja lopulta lukittuu kun paine ei pääse poistumaan.

Jos taas muistellaan alkuperäistä aihetta, niin tuskin tuo kuristus niin maltaita maksaa, että väkisin pitäisi kuristettu etsiä.

Onko täältä kukaa kiristelly pyöriään että mitä se maksaa ja mikä muu siinä maksaa kuin osan laittaminen?

Kun tota mittaria niin haukutaan, niin voiko siihen laittaa toisesta merkistä mittarin? Esim Hondalta...?
tounge.gif

uskoisin että pystyy tarvike mittariston laittaan ja pelkät tarvike
mittaristot maksaa 250-300 eskoa ja voi olla että lisäksi
tarvii jotain liittimiä ja kutistesukkaa ehkä kolvin ja tinaa.
mutta kandee käydä tuolla merkkikohtainen keskutelu -> aprilia
ja siellä on keskustelua mittariston ongelmista ja vaihdon suunnittelusta useammassakin kohdassa.
sieltä ku kyselee jos joku ois vaihtanu mittariston ja tietäis
oikeasti miten se vaihdetaan ja onko ylitse pääsemätön
homma varmaan antavat vinkkejä ehkä siihen on joku
muukin ratkaisu esim. korjaava toimenpide että ei tarvi
mittaristoa rueta vaihtaan.
jos tosiaan oot apriliasta kiinnostunut niin ei muutakun
selvittää mittaristo hommaa mutta tuo kyseinen malli
mitä oot ostamasssa siinä ei ole ollut tietääkseni kosteus
ongelmaa vaan uudemmissa malleissa.
ja se takajarru ongelma poistuu kun vaihtaa brembon
jarru osat niin ei tarvi ilmata ja ihmetellä että toimiiko se vai ei

Tämähän nyt topicci on, ku ei kukaan kilogixeriä oo parhaaksi vaihtoehdoksi esitellyt?
nixweiss.gif
Kai senkin nyt saa kuristettua?
033102bebe_1_prv.gif

no jos haluaa ajaa välttämättä samanlaisella pyörällä
ku naapurikin niin sitten se on hyvä vehje kilo suzuki
ja eiköhän tuo kuristus homma onnistu suzukiin siinä
missä muihinkin pyöriin
blush.gif

jaa mihinkähän ikään asti nykyään pitänee olla
nuo kuristukset?
ja monikohan pitää ne muutakun katsastuksen ajan
paikallaan tai siis tarviiko niitä etes katsastaa
withstupid.gif

Onko täältä kukaa kiristelly pyöriään että mitä se maksaa ja mikä muu siinä maksaa kuin osan laittaminen?

Kun tota mittaria niin haukutaan, niin voiko siihen laittaa toisesta merkistä mittarin? Esim Hondalta...?  
tounge.gif
Täh, en ymmärtänyt tuota ekaa
sad_orig.gif

Ja ei tuo mittaristo huono oo, kunhan vähän ruma, rumuuskin paranee kun lcd:ssä alkaa numerot vilistään ja kierrosmittari jahtaa sitä puolenpäivän osastoa kerta toisensa jälkeen
smile_org.gif

Back