jiji,
Tuon koko kysymyksen laitoin itseasiassa sen vuoksi, että kun tuomoista viime syksynä itselleni lähdin puuhaamaan niin ainakin kymmenen "asiantuntijaa" sanoivat ettei sitä Suomessa saa kilpiin. Toivoin, että joku olisi olisi tuon lukenut ja tarttunut täkyyn.. no näköjään ei niin käynyt. Asiantuntevaa porukkaa siis tällä palstalla
sanoi:
Nojaa...mites vaikkapa Suitsan SV 650 S katumopoksi?
Tommosessa 2-t värkissä on jumalaton bensankulutus ja se teho tulee vasta siellä 9krpm:n paikkeilla. SV vetää jo alhaalta kivasti eikä se alustakaan ole ihan toivoton.
Lisäksi 2-t mopottimessa saa olla koko ajan huoltoa tekemässä, haittaa pahasti katuajoharrastusta semmoinen
Oikeassa olet. Ei RS250 ole järkevä hankinta, mutta on se vaan paljon hienompi kuin SV650S. Kyseinen Suzuki minulla olikin vuosina 1999-03 ja toimi kuin kello. Mutta kaipaan pyörältäni aina sitä ettei tarvitse rekisterinumerosta omaa tunnistaa parkkipaikalla.
Nyt minulla sellainen RS250 siis on kilvissä, eikä tuo jatkuva huoltaminen haittaa kun oikeastaan pidän siitä. Ja sitä on riittänyt...
Kulutus on kyllä yllättänyt, joskus pääsee ennen varatankille vaihtoa hädin tuskin 100km!
Tosin käytän sitä pääasiassa rata-ajoon. Kilpiin sen halusin vain siksi, että sillä olisi edes jotain jälleenmyynti arvoa. Ja kyllä sillä syksyllä kävin mutkateitäkin ajamassa, vaikka siitä ei hyvä seuraa kun kakstahdilla en voi ajaa kuin täysillä, koska olen niin koukussa siihen ääneen ja moottoriluonteeseen...
Ja ketjun alkuperäiseen kysymykseen:
Kyllä RS on mahtava ratapyörä omaksi huvikseen ajeluun, mutta pitää olla valmis tekemään remonttia ja availeen sitä ihan tarkistelun vuoksikin. Kyllä nelari on helpompi ja halvempi pitää, mutta mikään ei voita sitä fiilistä kun niitä japasakeja on nopeampi pyörällä jolle niiden omistajat nauraa