• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Aprilia Pegaso 90-luvulta?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lario
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onko se citymaasturi vai oikea maasturi? (Enska / Crossipyörät erikseen). Alustasta löytyy joustoja reilu 200mm. kuin oikeassa enskassa joutoa on lähemmäksi 300mm.
Enskakuume on kova ja valintaa hankaloittaa se, että mopon pitäs olla Italialainen, joten vaihtoehdot on aika vähissä, kun ollaan muutaman tonnin budjetilla liikenteessä.
Käyttötarkoitus olisi hiekka / metsäautotiet, talvella jääpeitteiset alueet ja jopa jonkunäköiset polut nautiskelumielessä.
Ei crossirataa tai muutakaan riehumista, koska vanha ei jaksa enää. Sen takia kisakireet enskat on jäämässä pois laskuista.
Jos Aprilia ei kolahda, niin sitten ehkä asetta ohimolla pitäen japanialaisia, kuten DR, XT ja sitä osastoa 90-luvulta.

Edessä on 19" rengas. Miten löytyy piikki / nastarengasta?
Moottorissa kaksi kaasutinta. Onko oglema ja pitääkö joka kerta ennen ajelua synkata?
Saa kehua / haukkua 90-luvun Pegasoa.

Ei nyt ihan pelkkä sitimaasturi, tarkka kuski tuo tuon kyllä poiskin aika pahasta paikasta. Kivikkoon en koskaan uskaltautunut juuri tuon maavaran ja heppoisen suojauksen vuoksi. Polut, sorat ja ylipäätään kaikki missä viitsisi lenkkarit jalassa kulkea menee hienosti. Todella helppo ja mukava ajella, matala sitsi, hyvät jarrut ja tehoa ihan sopivasti. Piikkikumia löytyy kyllä, itseasiassa jopa mulla käytetyt tiedossa kun mopedin nykyomistaja ei talvella aja. Itellä oli ruiskukoneella ja ei mitään ongelmia sähköjen kanssa. Kansipahvihan noissa on herkkä eli syylärin korkki pitää olla kunnossa ja nesteet tietenkin. Rotax ite on vahva kone ja laatikko sivistyneen tarkka. Kakspäällä ei ihan löyly piisaa motarikyyteihin mutta ajelee sitten pienempiä teitä. Syy poisvaihtoon mulla oli että liian hieno peli mulle, itävaltalainen ämpärimuovi sietää paremmin työkalumaista kohtelua.
Matkaendurot.net projektit osiossa on lisätietoa...http://matkaendurot.net/phpBB3/viewtopic.php?f=8&t=8060&hilit=Pegaso

Suhteellinen käsitehän se on että mikä on maasturi ja mikä ei.

Kyllä mä oon pegason aika pahoihinkin paikkoihin työntänyt ja aina sieltä oon poiskin päässyt. Toki kun takapää on akseliaan myöten suossa niin mielessä pyörähtää kerran jos toisenkin että kevyempää pyörää olisi mukavampi sieltä ylös kammeta. :grin:

Polut ja metsäautotiet menee ihan mukavasti kun vaan vauhti on sopiva. Jousitus ei ole suunniteltu kovaan rynkytykseen. Takaiskarin vaihto on pyörinyt mielessä, sillä saisi jo paljon helpotusta asiaan.

Jos ja kun viet pegason pahoihin paikkoihin niin alla pitää olla nappularenkaat. Muutaman kerran yllätyin itsekin kun pyörä kaivoi itsensä ylös jostain toivottoman oloisesta paikasta, ihan nappuloiden ansiosta.

Back