• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Antakaa Rengas apua...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ertzi5
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kertokaa kokemuksia.....
eek.gif
Jos käyt 2-3 radalla kesässä, kyllä Sinun pitää tietää millä renkailla ajelet, sen sen verra pitää asiaan itse perehtyä. Et voi olla niin tietämätön kuin kirjoitat.[/QUOTE]
Niin no...
confused_orig.gif

Radalla ajo tyylejä on monenlaisia, onneksi. Kaikki ei mene, eikä kaikkien TARVI mennä radalla polvi maassa.

Kuten alkuperäisen kysymyksen esittäjän ja monien muiden (itse mukaanlukien) tarkoitus radalla vierailemiseen on puhdas suljetulla aluella oman, kadulla pääasiassa tapahtuvan nautinnollisen ajamisen taidon parantaminen.
nixweiss.gif

Veikkaan, tiedä en, mutta kysyjän tapauksessa valitsee millaiset sport tourin renkaat tahansa pystyy tuote täyttämään sille ajatellut vaatimukset. On sitten kyseessä Z6 tai BT021 ja muut vastaavat... uskoisin, ettei pettymystä liiemmin ilmene...
sport05.gif

Kiitti tähän asti kaikista neuvoista. Mä kysyn vielä Snellmanilta rengastarjousta. Ja oikeesti olen niin tietämätön tässä asiassa kuin alkuperäisestä kysymyksestä käy ilmikin
omg.gif
Pikkuhiljaa tässä opitaan tätäkin lajia, kiitos siitä muiden kokeneempien motoristien
062802jumpie_prv.gif

Enpä voi sanoa, että nyt tulisi kokeneen motoristin vinkkejä, mutta oma kokemus tältä kesältä.
Minulla on nyt alla Metzelerin RoadTec Z6 ja täytyy sanoa, että omassa käytössä toiminut moitteetta. Kulutuskestävyyttä tuntuu löytyvän, kun kohta 12tkm ajeltu ja vielä näyttää hyvältä. Tulee ajeltua hyvin sekalaista ajoa ja radallankin pari kertaa. Radalla ei ainakaan renkaasta loppunut pito näillä taidoilla. Märkäpito ei ole sekään loppunut vielä kesken. Tuleehan sitä tietysti sateella otettuakin varovaisemmin.
Kuvauksestasi päätellen itselläni asteen rivakampi tapa liikkua moottoripyörällä, joten varmaan tämän renkaan ominaisuudet on riittävät.

Jos Metzeleriin päädyt tsekkaa tämä.

Edit: Niin ja hinta... Tuo mainitsemasi hinta alta alle kuullosti minulle ihan hyvältä. Itse kiireen pakottamana jouduin laittattamaan uudet renkaat alle huollon yhteydessä ja se tuli kustantamaan yli 400e  
crazy.gif

Tosta Metzelerin Z4:stä on mulla nyt edullisin tarjous joten taidan hyväksyä sen....335e alta alle......
smile_org.gif
Aika arvokasta  
omg.gif

orkkiweppikaupasta 110.54 € + 121.71 € + 2 x 1,85e = 235,95e + vaikkapa snellulla allelaitto niin jää monta kymppiä vielä bensaraahakin
Tuossa on laskuvirhe.
Orgi!laiset saa renkaista vielä 5% pois.
062802jumpie_prv.gif
No niinpä onkin
smile_org.gif

Aina vaan halvempaa : 235,95e x 0,95 = 224,15e

kysäseppätarjous noista contin road attackeista mitä joku jo tarjoskin!ite olen ajellut mezlerin m1-m3 ensimmäinen on erittäinhyvä rengas miinuspuoli on että häviää alta suht äkkiä ja jälkimmäinen taas samanlainen paitsi että kestää reilusti pitempään.katso www.reifenversand.de tai rodamotosta.

Neuvokaa ny pölijää...tarttis kawaan 185/55ZR17 kokosen takanakin Haynesin mukaan mutta eihän tuolla rodamotossa tai reifenversandilla ainakaan ole kuin 180 tai 190 kokosia...häh
withstupid.gif

Tuo on kyllä tosi harvinainen koko. Laita 180. Tai 190, jos enemmän sopii ajotapaan/ulkonäköön.

-hh-

Ääni PilotRoad2:sille!!!

Laiton keväällä sellaiset VFR800:seen ja nyt nillä on menty reilu 12tkm ja lisää tulee päivittäin. Ajo ei ole ollut mitään köröttelyä. Takanen menee keväällä uusiksi ja samanlaisen aijon laittaa.

Välillä tuntuu, että tavallisiin reilusti alle 100 hv:n katupyöriin hankintaan aivan liian laadukkaita ( ja samalla tietenkin kalliita ) rengastyyppejä. Oma Sevenfifty pärjää hyvin Pirellin Sport Demoneilla, jotka ovat markkinoiden "halppiskastissa". Kulutuskestävyyttä löytyy se takarenkaan 10-15 tkm vaihtelevassa ajossa, märällä kelillä ei ole ollut vaikeuksia ja radallakin saa ajella renkaan reunat ruvelle. Shopin hinnoilla saa melkein kaksi takanakkia yhden laadukkaamman hinnalla, joten säästö on melkoinen. Eihän sillä nakkarilla pääse elvistelemään, mutta se on taas ihan toinen juttu...
biggrin.gif

Pyörän tehon kasvaessa pitää renkaan valinnassa toki olla tarkempi.

Välillä tuntuu, että tavallisiin reilusti alle 100 hv:n katupyöriin hankintaan aivan liian laadukkaita ( ja samalla tietenkin kalliita ) rengastyyppejä. Oma Sevenfifty pärjää hyvin Pirellin Sport Demoneilla, jotka ovat markkinoiden "halppiskastissa". Kulutuskestävyyttä löytyy se takarenkaan 10-15 tkm vaihtelevassa ajossa, märällä kelillä ei ole ollut vaikeuksia ja radallakin saa ajella renkaan reunat ruvelle. Shopin hinnoilla saa melkein kaksi takanakkia yhden laadukkaamman hinnalla, joten säästö on melkoinen. Eihän sillä nakkarilla pääse elvistelemään, mutta se on taas ihan toinen juttu...  
biggrin.gif

Pyörän tehon kasvaessa pitää renkaan valinnassa toki olla tarkempi.
Eikös Sport Demon ole ristikudosrengas? Nykypyöriin useimmiten pitänee laittaa vyörenkaat alle. Näin olen käsittänyt, vaikken asiaan sen enempää ole perehtynyt.

Ristikudosrenkaat ovat edullisempia kuin vyörenkaat.

Mezelerin Z4 meni alle ja Sussu-tyttö nukkumassa talviunta joten keväällä kokeillaan uusien renkaiden ominaisuuksia......Uusilla renkailla on hyvä nukkua
biggrin.gif

Itsekin voisi vetäytyä talviunille
confused_orig.gif

Back