• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Annetaan lukitusvaijereita

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja aaargh
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kannattaa hieman investoida arvokkaampaan oikeaan karkaistuun ketjuun, jos pyörää haluaa oikeasti lukita eteenkin kaupungissa. Sit jos tarkoitus on nostella tai taljalla vetää jotain niin siihen se vaijerilenkki sopii mainiosti.

20-30eur sijoitus oikeaan ketjuun ei ole kovin iso summa ja ei naarmuta pyörää kangas suojien takia. Säikeinen vaijeri katkee sivuleikkureilla, voimasaksilla ja/tai rautasahalla hetkessä, olen testannut.

Esim: Abuksen ketju lukolla numero 10001961, jos linkki ei toimi. Abus.

Itse ostin Kärkkäiseltä oulusta ~15eur hintaan vastaavan Abuksen (8mm lenkit) joku vuosi sitten, joka oli riippuu eli munalukolla varustettu ja hieman lyhyempi kuin tuo Louis malli. Saa sähkötolppaan tai seinään kiinnitettuun ankuuriin kiinni pyörän ja ei katkee normaali sahalla tai voimasaksilla.

Varmasti aina löytyy "parempia vaihtoehtoja" ihan kaikelle.
Ja varmasti kannattaisi tehdä sitä sun tätä.
smile_org.gif

Hyvä ideahan tuo on, ja VARMASTI parempi kuin ei mitään. Hidastaapa ainakin.

Kannattaa hieman investoida arvokkaampaan oikeaan karkaistuun ketjuun, jos pyörää haluaa oikeasti lukita eteenkin kaupungissa. Sit jos tarkoitus on nostella tai taljalla vetää jotain niin siihen se vaijerilenkki sopii mainiosti.

20-30eur sijoitus oikeaan ketjuun ei ole kovin iso summa ja ei naarmuta pyörää kangas suojien takia. Säikeinen vaijeri katkee sivuleikkureilla, voimasaksilla ja/tai rautasahalla hetkessä, olen testannut.

Esim: Abuksen ketju lukolla numero 10001961, jos linkki ei toimi. Abus.

Itse ostin Kärkkäiseltä oulusta ~15eur hintaan vastaavan Abuksen (8mm lenkit) joku vuosi sitten, joka oli riippuu eli munalukolla varustettu ja hieman lyhyempi kuin tuo Louis malli. Saa sähkötolppaan tai seinään kiinnitettuun ankuuriin kiinni pyörän ja ei katkee normaali sahalla tai voimasaksilla.
Kyllä kuule ihan yhtä lailla katkeaa ketjukin kun kunnon vehkeillä ruvetaan varastamaan, niin lähtee Abloyt kuin Abukset kävelemään akkurälläkän lähtiessä käyntiin...
Jos kerran ilmaiseksi kaveri jakelee varmasti kunnon tavaraa, niin ei paljon paranisi valitella.

Ja varmasti jokainen pystyy näkemään vaivaa vetämällä vaijerin päälle kutistesukan, tai muuta vastaavaa, ettei niitä naarmuja synny

Kummast tulee mielee se video mihin on ollu linkki täälläki hyvin abukset sun muut katkee.
kaikki noihan on rehellisii ja laiskoi varkait varten.

Leimaamattomia nostoapu välineitä ei saa käyttää kun kuorman purkuun = kertakäyttö. Tulee aina harjateräs kuorman purusta, 20/kerta.

Back