• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Änkkärin vaihto

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lassetg
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Moi ja no joo
Tää varmaan on suunnilleen joka toinen päivä kysytty asia, mutta olen tottunut itseni nolaamaan muutenkin, joten kysyn nyt silti. Eli jos nyt sitten vaihtaisin tuohon Warreeni E-hyväksytyt LeoVincen tuubit taakse, niin pitääkö mun käydä konttorilla uusi leima hakemassa? Ja jos pitää, niin mitä ne siellä tarkistaa? Kuskin ajokunto, ulkonäkö, turnauskesto? Uskaltaako tuonne mennä ilman käsiaseita?

-Lasse

aikoinaan kun jytäriä katsastin niin pistin kaverin vermeestä siihen alkuperäiset vaimentimet ja välittömästi kun on rytkytin leimassa niin suorinta tietä kotio, vaimentimet helekuttiin ja omatekoiset suorat putket kiinni

aikoinaan kun jytäriä katsastin niin pistin kaverin vermeestä siihen alkuperäiset vaimentimet ja välittömästi kun on rytkytin leimassa niin suorinta tietä kotio, vaimentimet helekuttiin ja omatekoiset suorat putket kiinni
Öö, siis tarttisko toi mopedi jotenkin "aikoinaan katsastaakin"? Ei jumalauta, nyt mä taidan tehdä tyhmyyden palstanennätyksen. Onks se puolustus, että olen aikoinaan saanut pyöräkortin Scanialla ajamalla?

- Lasse

Öö, siis tarttisko toi mopedi jotenkin "aikoinaan katsastaakin"? Ei jumalauta, nyt mä taidan tehdä tyhmyyden palstanennätyksen. Onks se puolustus, että olen aikoinaan saanut pyöräkortin Scanialla ajamalla?

- Lasse
ei kai, jos se tällä hetkellä kilvissä on
toi oma jytärini oli siis katsastettava ennenkuin sillä liikenteeseen läksi koska se oli poistettu rekisteristä

OK. Eli siis vaihdan sliparit, herättelen naapurit aamuisin ja annan vaan oikeella kädellä tuhnua lisää tuossa Kaivokselan konttorin kohdalla duuniin mennessäni..

-Lasse

Juuri näin!
buttrock.gif

Lainaus AKE:n sivuilta:

"Pakoputken ja äänenvaimentimen muutokset

Moottoripyörän alkuperäisen pakoputkiston tai äänenvaimentimen saa korvata toisella pakoputkistolla tai äänenvaimentimella tai moottoripyörän pakoputkistoa ja äänenvaimenninta muulla tavalla muuttaa. Muutoksen edellytyksenä on, että korvatun tai muutetun pakoputkiston ja äänenvaimentimen suuntaus ja mitoitus vastaavat katsastushetkellä voimassa olevia määräyksiä ja että moottorin äänenvoimakkuus ja pakokaasupäästöt eivät muutoksen jälkeen ylitä moottoripyörän käyttöönottoajankohtana Suomessa voimassa olleita rajoituksia.

Mopon pakoputkiston tai äänenvaimentimen saa korvata vain alkuperäisen mukaisella pakoputkistolla tai laitteella.

Yllä mainitut muutokset edellyttävät moottoripyörälle muutoskatsastusta."

E-hyväksytyn putken saa muutoskatsastettua, ilman leimaa ei.

Heh
Mä oon jo saanu puoleenvuoteen omakotinaapurivanhapiikatädin tulemaan huomauttamaan mekkalasta. Saas sitten nähdä mitä sillä on asiaa, kun LeoVincet rupeaa aamulla seitsemän aikaan ääntä vaimentelemaan.

- Lasse

No joo. Eli tuossahan se sitten on, että pitää katsastaa, noinniinkun periaateessa ainakin. Mitäs nuo tuolla Kaivokselassa sitten tsekkaavat?

-Lasse

Riittääkö että näyttää E-hyväksyntä paperit ja rek.otteen konttorille?
Jos putkessa on killerit niin tuleeko merkintä että ne on oltava paikoillaan?

Tosin ei noita monikaan konttorilla käytä. Klik

Entä jos putken mukana tulee EU-viskaalin todistus jossa sanotaan että "The rider has right to fit this exhaust with no modification to the registration document of the vehicle" ja direktiivinumerot perässä. EU-direktiivien mukainen pönttö, ei pitäisi olla Suomessakaan mutisemista.
Luulis että kun suomessa muutenkin kumarrellaan EU-direktiivien päälle niin tuon lapun esittämisen jälkeen poliisit suorastaan tarjoavat pullakahvit
biggrin.gif
.
Sikäli kun osaavat englantia lukea.

Entä jos putken mukana tulee EU-viskaalin todistus jossa sanotaan että "The rider has right to fit this exhaust with no modification to the registration document of the vehicle" ja direktiivinumerot perässä. EU-direktiivien mukainen pönttö, ei pitäisi olla Suomessakaan mutisemista.
Luulis että kun suomessa muutenkin kumarrellaan EU-direktiivien päälle niin tuon lapun esittämisen jälkeen poliisit suorastaan tarjoavat pullakahvit
biggrin.gif
.
Sikäli kun osaavat englantia lukea.
Samaa esiintyy Xenon valoissa ja ne on silti laittomia muutoskatsastamatta.
On se kumma kun täällä ei kelpaa samat säädökset kun muualla EU:ssa.  
veryangry.gif

Siitä vaan eurooppa tuomioistuimeen valitusta väsäämään, tarpeeksi moni kun asian oivaltaa, ja paperipino siellä päässä kasvaa rupeavat varmaan pikkuhiljaa katsastelemaan että missä siellä oikein mättää?

Back