• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Amatööri lähdössä kaupoille

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sibius
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Älä vaan sekaannu noihin 2 pyttyisiin 500 kuutioisiin. Kiva ajella päivän pari, jonka jälkeen alkaa keljuttamaan miksei ostanut "kunnon" peliä. Sitten saa taas laittaa lisää rahaa uuden tehokkaamman pyörän ostoon ja vaikeaa päästä vanhasta eroon. Myöskin 600cc Bandiitin voisi laskea samaan sakkiin.

Kevät on jännä aika, aina se polte alkaa hiipimään mutta tänävuonna se alkaa ihan oikeasti olemaan jo liikaa ja ei tästä kai selviä kun pyörän ostamisella
biggrin.gif

Piikkivuosista on aikaa, ja senkoomin kun auto tuli taloon ole pahemmin 2 pyöräistä ajanut. Edes fillaria
wink.gif

No nythän se sitten olisi ostettava ja kun tuo tietämys ei kovin kova ole niin kysellääs nyt vähän fiksummilta.

Mielessä olisi siis 500-750 kuutioinen. Jostain syystä CBR 600 näyttää silmään passelilta, välillä kyllä ER-5 mielessä myöskin pyöriny. Budjetti olisi aikalailla sen 4000e pyörälle, varusteet sitten kaivetaan eri budjetista
smile_org.gif
Mistä siis liikkeelle? Ulkonäkö toki on kriteeri siinä mielessä että omaa silmää pitäisi miellyttää, muiden mielipide on toisarvoinen (jopa oman emännän, liekkö hengellä leikkimistä?) ja pyörän tulisi olla luotettava/kestävä ettei jatkuvasti tarvitse olla korjausopus kädessä miettimässä mitäs sitä nyt tehdäänkään. Suosituksia merkistä/mallista? vissiinkin saa tuolla budjetilla unohtaa viimevuotiset katuhirviöt ihan suosiolla
cool.gif
Älä poika rupee hengelläs leikkiin ! Kannattaa kuunnella Emäntää ja ostaa sitten pyörä minkä itse haluaa !
062802jumpie_prv.gif

Cbr on aina varma valinta ! Mutta käy kokeileen kaikenlaisia ennenkuin valitset, että löytyy miellyttävä ! Ja ei muutakuin mopoileen !
062802moto_prv.gif
sport05.gif
biggrin.gif

Älä vaan sekaannu noihin 2 pyttyisiin 500 kuutioisiin. Kiva ajella päivän pari, jonka jälkeen alkaa keljuttamaan miksei ostanut "kunnon" peliä. Sitten saa taas laittaa lisää rahaa uuden tehokkaamman pyörän ostoon ja vaikeaa päästä vanhasta eroon. Myöskin 600cc Bandiitin voisi laskea samaan sakkiin.
Se on ihan mieltymyksistä ja persoonasta kiinni...itse olen tyytyväisempi 200+ kiloisen ja 100 heppasen pyörän sarvissa kun ratapyssyn sarvissa (tällä hetkellä)
biggrin.gif

Ja on tullu kaiken maailman vekottimia kokeiltua...

Älä usko tuota bemarimiestä tuolla ylempänä
tounge.gif
Nykyisen pyöräni ostin täysin ulkonäköperusteilla ilman koeajoa uutena ja just tollainen -95 600 cebari meni vaihdossa
biggrin.gif
No ku pyörän sit pitkän talven jälkeen viimein sai ajoon niin myös ajo-omituisuuksiin olin tyytyväinen ja nyt neljäs kesä lähtee z 750:llä
062802jumpie_prv.gif

Älä usko tuota bemarimiestä tuolla ylempänä  
tounge.gif
Nykyisen pyöräni ostin täysin ulkonäköperusteilla ilman koeajoa uutena ja just  tollainen -95 600 cebari meni vaihdossa  
biggrin.gif
 No ku pyörän sit pitkän talven jälkeen viimein sai ajoon niin myös ajo-omituisuuksiin olin tyytyväinen ja nyt neljäs kesä lähtee z 750:llä  
062802jumpie_prv.gif
Voihan sitä arvonnassakin joskus voittaa, mut miksi luottaa arpaan, jos on mahdollisuus oikeesti etsiä ja valita ittelle sopiva? Ei kaikki voita lotossakaan, mutta toki hirveesti ihmiset lottoaa, mielikuva näyttää olevan melkoinen kiihoke. Mut loppupelissä taitaa useampi pettyä, kuin voittaa.
omg.gif
omg.gif
omg.gif

Tuossa myös hyvä ja luotettava vaihtoehto joka menee budjettiisi =simp_search&PL[0]=simpleSearch.php?show=inline@status=F@id_bike_type=2@id_sub_type=@id_make=103@id_model=1520@id_engine_model=@pfrom=@pto=@yfrom=@yto=@efrom=@eto=@eng_type=@mileageFrom=@mileageTo=@id_domicile=@search=Hae+%3E%3E]kliks

Hinta ja kilometrit kohdillaan, kunnosta on paha sanoa mitään näkemättä pyörää. Kakkosistujalle tosin karut oltavat, jos sillä on mitään merkitystä. Muut nettimoton trx:t ovat reilusti ylihinnoiteltuja.

edit: joku mode voisi tuon linkin laittaa fiksummin.

Täälläkin olisi yksi aloittelija lähdössä ostoksille. Kovasti on kauppoja kierrelty ja istuttu eri pyöriä. Eniten on alkanut kiinnostaan yamaha fzs 600, suzuki gsf 600, sekä honda cb. Mikä noista pyöristä olisi se paras valinta? entä kyseisten pyörien erot? luotettavuus? käyttökustannukset?
Pyörällä tulisi ajeltua työmatkat 120km päivä, sekä muutama reissu kesässä. Enimmäkseen yks päällä, kun toi mukula rajoittaa vaimon kanssa ajelua. Hintaa saisi olla enintään 6000e.
Kannattaako pyörää ostaa ilman koeajoa? Kortin saan vasta toukokuun puolella, mutta olisi kiva olla jo joku mopo valmiina tallissa, että pääsisi heti harjoitteleen. Tuskin kuitenkaan saan hirveästi irti tällä ajokokemuksella pyörästä, kun ainut pyörä mopon jälkeen on autokoulun er6.

Älä ny ainakaan pyörää ilman koeajoa osta ! Silloin löydät viat ja itselle sopivan ! Käy kokeileen monenlaisia, niin kyllä se sieltä löytyy!
Noista vaihtoehdoista varmaan jokaisella pärjää, kun huoltaa kunnolla !
062802jumpie_prv.gif

Nyt alkoi kiinnostamaan myös toi 600 hornetti. Silmälle miellyttäisi enemmän naku pyörät, mutta käyttöäa ajatella varmaan jonkunmoinen kate olisi hyvä. Kun työmatkasta suurin osa olisi motaria ja pitempiä reissujaki olisi tarkoitus tehdä.

Eli suojaakos varttikate miten hyvin viimalta ja mites tuollasella naku pyörällä viitti motaria päivittäin ajella.
Tinkiäkö siis ulkonäöstä, omista mieltymyksistä ajomukavuuden sijaan vai onkos noissa sitten nii paljoa eroa?

Niinhän siinä sitten kävi että vaimoke käytti veto-oikeutta ja totesi että pärrä ostetaan puoliksi.... no eihän se minua haittaa muutenkuin siinä että menee rahaa enempi oluen ostoon kun ei pääse ajamaan ja minähän en kyytiin lähde
033102beer_1_prv.gif

Nojoo, elämä on ja silleen
smile_org.gif

Tässä nyt verestellyt vähän muistoja ja ennenkaikkea opiskellut uutta eli enköhän tuosta kunnon tarkistuksesta selviä, mutta kun tässä nyt töissä istutaan koko helv***n aurinkoinen päivä ikkunasta kaihoten katsoen ku mopottimia kulkee ohi tauotta niin kysästääs lisää niitä suosituksia/ehotuksia? Tokihan jokainen mopotin on yksilönsä mutta tuosta CBR:stä nyt olen kuullut että olisi luotettava, muita? Vinkkejä otetaan siis yhä kiitollisuudella vastaan
bowdown.gif

PS. Täällä on ihan helkutin tylsää istua, onneks on paljon luettavaa näillä foorumeilla ni helpottaa vähän
cool.gif

Niinhän siinä sitten kävi että vaimoke käytti veto-oikeutta ja totesi että pärrä ostetaan puoliksi.... no eihän se minua haittaa muutenkuin siinä että menee rahaa enempi oluen ostoon kun ei pääse ajamaan ja minähän en kyytiin lähde
033102beer_1_prv.gif

Nojoo, elämä on ja silleen
smile_org.gif

Tässä nyt verestellyt vähän muistoja ja ennenkaikkea opiskellut uutta eli enköhän tuosta kunnon tarkistuksesta selviä, mutta kun tässä nyt töissä istutaan koko helv***n aurinkoinen päivä ikkunasta kaihoten katsoen ku mopottimia kulkee ohi tauotta niin kysästääs lisää niitä suosituksia/ehotuksia? Tokihan jokainen mopotin on yksilönsä mutta tuosta CBR:stä nyt olen kuullut että olisi luotettava, muita? Vinkkejä otetaan siis yhä kiitollisuudella vastaan
bowdown.gif

PS. Täällä on ihan helkutin tylsää istua, onneks on paljon luettavaa näillä foorumeilla ni helpottaa vähän
cool.gif
Älä vielä tylsisty ! Kyllä se siitä !
Cbr on todella luotettava, helppo huoltaa yms:
Mutta onhan noita pyöriä maa täynnä kyllä sieltä varmaan joku sinullekkin löytyy ja hallitukselle
tounge.gif

Käy kokeileen eri pyöriä ennenkuin päätät ostaa, ettei v.....ta
sitten jälkeen päin
mad.gif

Ostakaa molemmille oma mopotin niin ei tuu taistelua kuka ajaa !
Kawa zzr:ää en suosittelisi, kun joutuu venttiilejä säädättään tämän tästä ja tuon tuosta !
sport05.gif

Ei myönnä hallitus niin mittavaa lainaa tällaselle köyhälle miehelleen että saatas kahta pärrää taloon, eli jaettava on (tasa-arvoa?)
tounge.gif
Nooh, joskus tässä sitten kun kotilokin on maksettu ja mahdollisesti hävitetty
smile_org.gif

kohta 5 tuntia selaillu nettimotoa yms. ja on tuolta muutama vaihtoehto pompannu listalle mitä pitäis kattelemassa ja tutkimassa käydä. miten noi ´94-96 vuotiset ZX 6R:t on toimineet noin yleisesti?

sanoi:
Kaverin kutale oli mennyt ja myyny cebarinsa pois ennenku minä kerkesin käestämään asiaan

Nyt taitaa olla sellainen ajankohta, että nopeat syövät hitaat! Aurinko paistaa ja luonto on täynnä lintujen ja pärrien sulosointuja ;-) Kotuuhintaiset pyörät menee nopeasti, joten syytä sopia kaupat pikaisesti kun pyörän on nähnyt.

Kyllä se tästä taas rauhoittuu. Eullisesti hinnoiteltua pyörää oli monta viikkoa tarjolla huonojen säiden aikaan, kun ei kelit vielä sallineet oikein koeajoakaan.

sanoi:
Älä vaan sekaannu noihin 2 pyttyisiin 500 kuutioisiin. Kiva ajella päivän pari, jonka jälkeen alkaa keljuttamaan miksei ostanut "kunnon" peliä.

Jopas jotakin! "Mainostus" on saanut viissatkut näyttämään jopa aloittelijalle kelpaamattomilta pärriltä. Mulle ainakin CB:n 57 heppaa ja 190 km/h huiput on ihan hyvin riittäneet. Pari kertaa olen käynyt Ahvenistolla ja hyvin on muutenkin kilsat maistuneet. Aivan hyvin voisin lähteä tänäkin kesänä Eurooppaa kiertelemään mopollani, josta joku MCN:n sivuilla totesikin "To sum up a cheap really good all rounder and quite exclusive-a well kept secret." Noissa pikkupärrissäkin nääs jotkut on kykenevempiä kuin toiset. Jos pyörää vaihtuu tilavampaan matkapeliin, niin eipä ainakaan huonoja muistoja alle kahden vuoden aikana jäänyt. Eikä tullut kalliiksi.

Näinhän se on että nopeat syövät hitaat, tässätapauksessa vaan tunari ei ollut lukenu mun viestiä tarpeeksi ajoissa...
Lähetin äitinsä kautta terkkuja
kaboom.gif

Noju, etsintä jatkuu ja hiukset harvenee, mutta josko se sieltä löytys
062802moto_prv.gif

Back