Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
hostage sanoi:EN mielestäni rouku ohjaustangossa, mutta täytyy kiinnittää huomiota. Ohjausiskaria tuossa ei ole ja ohjauslaakeri ei itelle tullut mieleen, täytyy tsekata. Kiitos vinkeistä![]()
hostage sanoi:EN mielestäni rouku ohjaustangossa, mutta täytyy kiinnittää huomiota. Ohjausiskaria tuossa ei ole ja ohjauslaakeri ei itelle tullut mieleen, täytyy tsekata. Kiitos vinkeistä![]()
hostage sanoi:Kiitos edelleen vinkeistä, täytyy kiinnittää huomiota juuri tuohon painon siirtelyyn.
Luulen et ei mitään vikaa pyörässä pitäis olla, paitsi sen ohjauslaakerin voisi tsekata varoiksi. Takaiskari ja keula juuri huollettu ja pitäis olla ainakin "sinnepäin" säädöissä. Oma ceepra on mallia 2005 ja siinä ei ohjausiskaria vielä ole (tuli seuraavaan malliin). Ohjausiskari onkin heti seuraavana ostoslistalla, heti kun lompakko antaa periksi![]()
Tuota ravisteluongelmaa ei ole oikeastaan ilmennyt, muutenkun ykkös-vaihteella täysillä kiihdyttäessä, luonnollisesti, kun keula kevenee huomattavasti.
finn sanoi:Kovissakin jarruissa keula ei työnny liian syvälle ja jarruttaminen hyvin hallittavissa. Pohjaamiseen jää noin 10-15mm. Kadullakin pari kertaa kunnolla pattia vasten eikä pohjaamisesta ole ollut tietoakaan.
998sFE sanoi:Itse tiedät parhaiten, mutta minusta kuulostaa siltä että keula on nyt liian kova. Radallakin keulan kuuluu käyttää koko joustomatka. Eihän joustoa muutenkaan ole kuin se n 120mm ja nyt sulla jää siitä 10% käyttämättä. Kovassa patissa/jarrussa radallakin keula saa ~pohjata silloin kun haetaan parasta pitoa. Noin se on varmasti hyvä jarruttaa mutta herkkyyttä puuttuu ja voisin kuvitella ettei käänny parhaalla mahdollisella tavalla.
finn sanoi:Olet aivan oikeassa, mutta minulle 10% "turvaraja" tarpeellinen. Luut ei välttämättä kestä kaatumisia, joten tietoisia riskejä yritän välttää. Tuonkin 10% sais varmaan käyttöön poistamalla hieman öljyä keulasta.
Siihen en kokonaan yhdy, että keula olisi liian jäykkä, koska mielestäni olen onnistunut saamaan sopivasti pinta herkyyttää säätämällä Comp. ja Reb. sopivassa suhteessa toisiinsa.

Nitrous sanoi:Se, että sulla jää käyttämättä 10% keulan liikematkasta, ei tarkoita, että sulla olisi 10% turvamarginaalia kaatoon vaan sitä, että eturengas menettää pidon 10% aiemmin kuin koko joustomatkan käyttävällä keulalla. Eli olet poistanut itseltäsi tuota turvamarginaalia, jota haet.
jurvankunta sanoi:k2 suikassa etupään paluu pitää olla tosi jäykällä ettei ole kiikkustuoli tai muuten epävakaa. taitaa olla 2 auki. comppi on normaalimman oloinen. taitaa olla 14 auki ja ihan ok on niin. esijännitys on ihan ok.
onko tuo paluun toiminta oire jostain huollon tarpeesta vai omasta noloudesta? ( no noloudesta ainakin joo)
olen mä vanhaa pyörää sen seitsemän vuotta ajelutellut ja mielestäni noin karkeasti ottaen olen kartalla perussäätämisestä. tämä fillari on tuore hankinta. siinä oli etupään paluu kokonaan kiinni kun sen hankin ja ehdin vähän luulla edellistä omistajaa kädettömäksi. no ehkä ollaan molemmat sitten..![]()

Kyllä sitä painaumien säätövaraa on huomattavasti enemmän kuin tuo 10 kg. Mutta mopo on sen verran herkkä laite, kun kaikki on niin kompaktia ja kaikki vaikuttaa kaikkeen. Jolloin mopo toimii kaikenkaikkiaan paremmin, kun vieterit on mopon ja kuskin painoon nähden abaut tontilla. Siitä syystä öhläri suosittelee ko vietereitä ko painolle. Ja kun kuitenkin koko alusta lähtee jousista (jousivakioista) ja ne on halvat, niin ei siinä rahat hukkaan mene.Kotarikuski sanoi:Öhlinssin mukaan nuo orkkisvieterit sopivat 170-190 naulaa painavalle kuskille. Mielenkiintoista että vaihteluväli on vain vajaat 10kg. Pieni on siis esijännityksen vaikutusalue. Joten pitää joko vaihtaa jouset tai lihottaa kuskia. Jälkimmäinen ei tule kysymykseen kun teho/painosuhde huononee.
Merkillistä että kukaan pyöräkauppias ei ole puhunut alustasäädöistä tai jousista halaistua sanaa, vaikka muutama pyörä on uutenakin tullut ostettua. Halvalla saa ajo-ominaisuuksia parannettua, ainakin jos iskarit ovat jo alun perin säädettävissä. Säätöjen oikeellisuus on myös turvallisuuskysymys mukavuuden lisäksi.
Kotarikuski sanoi:Merkillistä että kukaan pyöräkauppias ei ole puhunut alustasäädöistä tai jousista halaistua sanaa, vaikka muutama pyörä on uutenakin tullut ostettua. Halvalla saa ajo-ominaisuuksia parannettua, ainakin jos iskarit ovat jo alun perin säädettävissä. Säätöjen oikeellisuus on myös turvallisuuskysymys mukavuuden lisäksi.
Vaihtaa se eturengas.Peltsii sanoi:lähes loppuun kulunut power3
Mitähän pitäs säätää alustasta ?