• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Alumiinilaukkujen pinnoitus sisältä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja siraulu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Alumiinilaukkujen pinnoitus sisältä

Olettko pinnoittaneet/maalannet tms alumiinilaukkuja sisältä? Minä värjäsin vasaralakalla kun pelkästä alumiinista tarttui mustaa alumiinia sisäkasseihin ja kaikkeen mitä sisään laittoi. Muuten ihan on ratkaisu mutta.... gessussa pakoputken puoleinen laukku tulee sisältä niin kuumaksi pidemmällä matkalla, että sisäkassi tarttuu laatikkoon kiinni. Pahoin pelkään, että kohta joutuu ostamaan uuden sisäkassin.

Läpinäkyvää "kirjanpäällysmuovia" liimailin aikanaan, ajaneet asiansa jo toistakymmentä vuotta.

siraulu sanoi:
Olettko pinnoittaneet/maalannet tms alumiinilaukkuja sisältä? Minä värjäsin vasaralakalla kun pelkästä alumiinista tarttui mustaa alumiinia sisäkasseihin ja kaikkeen mitä sisään laittoi. Muuten ihan on ratkaisu mutta.... gessussa pakoputken puoleinen laukku tulee sisältä niin kuumaksi pidemmällä matkalla, että sisäkassi tarttuu laatikkoon kiinni. Pahoin pelkään, että kohta joutuu ostamaan uuden sisäkassin.

Eikös noissa laukuissa ole ulkopuolella jonkinlainen lämpösuoja? Jos se ei riitä niin olisko ideaa laittaa lisäkerros...joko laukkuun tai putkeen. Kestävin voisi olla jonkinlainen välipelti jonka molemmin puolin olisi ilmaväli.

Jos se lämpenee niin että maali pehmenee niin sama käy kalvojen ja mattojen liimalle.

Kotarikuskin ehdotukselle ääni täältä nurkasta, putken ja laukun väliin eristettä, mielummin ilmaraon kassa.

Onhan siellä lämpösuoja ja ilmarako sen ja laukun välissä. Onko alkuperäinen vai tarvikeputki?

On alkuperäinen putki. En nyt muista oliko siinä joku lämpösuoja vai ei ja mopo on kotona ja minä mökillä.
Muistaakseni kuitenkin joku pelti/ilmarako on. Tai ei ehkä sittenkään.... laukussa ei ainakaan ole eikä laukun kiinnitysraudoissa

Pitänee kokeilla liimata joku vähemmän tarttuva pinta laukkuun.

Jaa, kyllä mulla on tämän kuvan tyylinen lämpösuojapelti laukussa ja sisäpuolella vielä liimattuna palanen suojamattoa sillä kohtaa, johon suoja ei ulotu. En tiedä onko eri aikojen malleissa eroja, mutta kuvittelisin että suojapelti on ollut kyllä kaikissa originaalilaukuissa.

nipo sanoi:
Jaa, kyllä mulla on tämän kuvan tyylinen lämpösuojapelti laukussa ja sisäpuolella vielä liimattuna palanen suojamattoa sillä kohtaa, johon suoja ei ulotu. En tiedä onko eri aikojen malleissa eroja, mutta kuvittelisin että suojapelti on ollut kyllä kaikissa originaalilaukuissa.

Tuo on sitten se pellin palanen jota hämärästi muistelin. Mutta selvästi siis riittämätön. En kuitenkaan irroitellut mitään suojamattoa kun maalasin laukut.

Jännä juttu että noin kuumenee. Mulla on tuo viritys kestänyt reilusti toista sataa tuhatta irtoamatta kuten bemarin omat sisäkassit myös.

Back