Tämä on hyvä ketju. Varmaankin Alpeille menoon on yhtä monta tapaa kuin on menijöitäkin.
Itse olen tehnyt monien vuosien ajan samalla kolmen hengen jengillä max. 10 pv reissun jonnekin lähialueelle, useimmiten Norjaan, mutta jokunen kerta Etelä-Saksassa ja Tsekeissä Tatralla on käyty.
Tähän saakka vähät lomapäivät ovat olleet niin kallisarvoisia, että Alpit ovat olleet liian kaukana meidän ajotyylillemme. Autobaanalla paahtaminen sinne kääntymään ei ole kiinnostanut.
Jos aikaa on käytettävissä reilu 2vk, kuten ketjun aloittajalla, niin hyvin ehtii reilun viikon olla perillä eikä ole kiirekään.
Muutama vuosi sitten kesäkuussa tehtiin kuitenkin näin: Varattiin viikoksi majoitus Itävallan Landeckistä
http://www.hotel-enzian.com/ .
Hotelli on erittäin motoristiystävällinen ja isäntä Klaus mukava tyyppi. Samassa paikassa on BMW Test Ride Center, josta on saatavissa vuokralle "koeajoon" uusimmat bemarin mallit.
Paikka on keskeinen, jossa riittää hyvinkin ajamista viikoksi eri suuntiin.
Klaus on ollut viime vuosina MP-messuilla ja saattaa olla nytkin. Kannattaa tsekata.
Kun vertailimme kustannuksia ottaen huomioon tuon aikarajoituksen, niin selkeästi edullisimmaksi valikoitui lennot pelipaikalle ja nuo vuokrapyörät.
Vertailussamme oli ajo omalla pyörällä koko matkan/oma pyörä rahdattuna + lennot/lennot + vuokrapyörät.
Tuossa samassa paikassa olemisessa on tietysti sääriski. Jos sataa, niin siellähän sitten olet sateessa. Tuon meidän viikkomme kohdalle sattui pari sadepäivää, Grossglockner ylitettiin +2C räntäsateessa ja Stelvio lasketeltiin tihkusateessa pitkässä letkassa alas. Italian puolella paistoi aurinko.
Muutama passi oli kesäkuussa suljettu. Enemmän oli kuitenkin hyviä päiviä.
Aamulla mentiin kiilaamaan pyörät, ja useimmiten saatiin ne, mitä haluttiinkin, piti vain haluta BMW. Pyöriä ei voinut varata silloin, tämä oli tietysti myös riski. Nykyään taitaa pystyä varaamaan. Joka päivä voi ottaa eri pyörän, jos halusi. S1000RR jäi saamatta.
Tänä vuonna olemme menossa samaan paikkaan, mutta nyt syyskuussa lähinnä tuon sään takia. Tilanne on muuttunut myös siten, että enää ei lomapäivät ole yhtä arvokkaita kaikille.
Itse meinaan ajella omalla pyörällä maltillisia päivämatkoja, vähiten lomapäiviä käyttävä lentää + vuokrapyörä, ja kolmas menee lautalla Hki-Travemünde, josta jatkamme kahdestaan.