• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Aloittelijoiden aloittelija vinkkejä ja viisautta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja saga
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Ihan hyvä aloittelijan pyörä tuo 600:nen kikseri on. Taitaa olla sillai että noi er-5 miehet eivät ole ikinä ajaneetkaan "kireää" kyykkypyörää ja eivät täten tiedä mistä puhuvat.
Tartutaas vähän tähän.
No mielipiteitä ja omia tuntemuksiahan mahtuu, mutta sanoisin, että helpompi on vaikka 900 hornetilla tai matkaenskalla ajella leppoista ajoa alhaisilla nopeuksilla kun "kireellä" kyykyllä.
Vaikka jo ens alkuun sillä, että ei ehkä käy pitemmän päälle käsille niin paljoa kuin kyykyllä, etenkin jos naisimmeisestä puhutaan.
Tartutaas vähän tähänkin kun se ei tunnu tässä ketjussa loppuvan, eikä kukaan uskalla kysymyksiini aiheesta vastata.
Miten se sukupuoli tuohon liittyy? Miten niin "etenkin" jos naisesta puhutaan?
Ei mitenkään. Muija ajaa samoilla pyörillä millä itsekin. Ainoa mikä joissain pyörissä aiheuttaa ongelmia on lyhyet jalat emännällä.

. Olen melko pitkä ihminen, mutta rakenteelta pieni jos näin voi sanoa.  
cool.gif
Aloittaja tais ihan itse kysyä GSX-R600:sta... sanoi myös olevansa pitkä ihminen, mutta sinulle hän ilmeisesti on automaattisesti pieni neitorukka joka on sillai vähän avuton ja heikko ja ei missään nimessä samalla tasolla muiden kanssa, kuten ei naiset yleensäkään? 600cc nykysportit ei ole ISOJA pyöriä, piste.

No aloittaja sanoi sen :pitkä, mutta pieni
cool.gif

Omalta kohdalta voin sanoa kaikkia naisia pieniksi ja siroiksi.
Oma massa 0.15tn josta pudotusta tähän päivään keskikokoisen naisen paino = ei neuvolassa punnittava ?

Tästä päästää teho/paino suhteeseen...

Ja sitten viellä lisänä:
Naisten mielestä kuulemma ei se koko ratkaise.

Jos löytyy itseltä tai läheltä tieto/taitoa Löytyy käytettyjen puolelta esim Honda 500 CB suzuki 500 GS... Mutta niillä alkaa olemaan ikää kuskia enemmän
tounge.gif
eikä saa rääkätä vanhempaansa...
blush.gif

Lienee tuskin sukupuolesta, enempi vartalonmitoista riippuva asia... mutta sitähän ei käy kieltäminen, että sporttipyörissä usein on painoa käsillä verrattain paljon ainakin silloin, kun ei ole vauhtia huomattavasti, jolloin ilmavirta hieman pyrkii nostamaan ylävartaloa, vähentäen tuota käsillä lepäävää painoa.

Se on toki myös tottumiskysymys, ja toisille tuollainen ajoasento ei ole ongelma, toisille se taas on. Riippuu kovasti myös siitä, missä ajaa ja kuinka paljon esim. tekee matkaa.

Minä en ota kantaa siihen, millainen pyörä itse kenenkin pitäisi hankkia, sehän on aivan henkilökohtainen valinta. Voin vain jakaa omat vasta-alkajan kokemukseni toisten samanmoisten kanssa.
Ajoin itse A-kortin viime kesänä ja alla ei ollut mopottimista aikaisempaa kokemusta oikeastaan ollenkaan. Sillä mielellä kortin ajoon lähdin, että iso A on tavoite, mutta jos käy ylivoimaisen hankalaksi, niin vaihdetaan sitten pikku-A:han. Tämä järjestely sopi opettajallekin. Ison A:n kuitenkin sain kerralla ja ilman lisätunteja.
Omaa pyörää minulla ei vielä viime kesänä ollut ja siksi ajelin miehen pyörällä jonkun verran, että saisin edes vähän kilometrejä alle ja moottoritiekin oli kuuma... Miehen pyörä on gsx 1400. Sillä oli muuten ihan hyvä ajaa, ei siinä tehot olleet ongelma vaan pyörän fyysinen koko; aina pelotti pysähtyä sillä häkkyrällä. Ja kerran sen kyllä kaadoinkin, onneksi paikaltaan. Viime talvena ostin sitten oman pyörän. Vastoin kaikkia neuvoja tein sen kokeilematta kyseisenlaista pyörää ja ihan vain ulkonäön perusteella. Tiesin ottavani riskin, mutta onneksi se sitten tuntui kuitenkin hyvältä käteen. Mietin ensin bandittia, mutta se tuntui jotenkin persoonattomalta, joten päädyin sitten Triumph Thunderbird 900cc. Painavahan sekin on, mutta muuten pienemmän oloinen ja paljon paremmin minun lapaseeni istuva. Onneksi olen pitkäjalkainen yksilö, joten jalkojen maahan yltäminen ei ollut pahasti rajoittava tekijä pyörän valinnassa.
Tämä kesä on ollut sitten opettelua. Muuten menee ihan kivasti, mutta u-käännöksissä ja parkkipaikoissa on vielä opettelemista. Eiköhän se siitä. Mukavaa puuhaa tämä kyllä on.
biggrin.gif

Back