jaket sanoi:
itse suosittelen vahvasti että ostaa käteisellä jonkun pyörän jolla pääsee alkuun.
lähinnä siksi, että vaikka kausi päättyy niin lyhennykset jatkuu.
Tuo on varmasti hyvä periaate, mikäli itsellä tai jollain tutulla on perustietämystä moottoripyörätekniikasta ( ettei tule ostettua sikaa säkissä ).
Mikäli sattuisi, että näin ei ole tilanne, niin Tracerin kaltainen järkipyörä kannattanee ostaa uutena kilpailuttaen eri piirimyyjiä. Vaikka itse ostohinnassa ei olisi suurta eroa, niin erot saattavat tulla nimenomaan rahoituksen, takuun, varusteiden ja/tai huoltojen kohdalla. Ero voi kaikki tämä huomioiden olla jopa tonniluokkaa koko rahoituskaudelta.
Muutaman vuoden vanhat, muutamia tonneja uutta ( n 11500€ ) halvemmat ja useita kymmeniä tuhansia ajetut jättäisin suosiolla myyjille. Maksavat melkein kuin uudet, mutta ovat selkeästi käytettyjä, eivätkä välttämättä kovin helppoja myydä, mikäli mieli muuttuisi.
3000 - 5000 hintaluokassa on tarjolla pilvin pimein hyvin pidettyjä ja kohtuullisesti ajettuja hiukan vanhempia pyöriä. Eroon pääsee haluttaessa kohtuu pienellä pääomatappiolla, mutta ostaessa pitää olla tekniikan perusteet hallinnassa.
Ruisku ja absit ovat toki hyviä, mutta eivät mielestäni mitenkään välttämättömiä. Itse kiertäisin kaukaa kaikki viriviripyörät, ellei tekniset haasteet ole sydäntä lähellä.
"Kato tää on niin viimesen päälle tuunattu, että siksi käy tyhjää vähän huonosti, mutta kyllä kulkee."
PS Jammun perushinta rahoitukselle näyttää olevan 4.9 plus lisät:
https://www.yamaha-motor.eu/fi/fi/services/you-rahoitus/
Kauppias joka pyytää 14 on varsinainen hupiveikko, mikäli luotonhakijalla on normitilanne.