• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Aloittelevalle moottoripyöräilijälle varusteidenhankintavinkkejä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hujac
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ei taida olla olemassa yhtä pukua joka sopii joka säähän hanskojakin pitää olla useimmat kevyempää ja vahvempaa
eikä se hinta aina kerro toimivuudesta

Taloudellisesti pyörän osto kannattaa tosiaan ajoittaa syksyyn. Pyörien hinnoissa voi olla todella huomattavia eroja verrattuna kevääseen.

Hanskojen koko tosiaan mielummin pykälä siitä isompi kuin mikä myymälässä tuntuu sopivalta. Itse ostin sopivat (myymälässä) jotka toimi kyllä alle 100km siirtymillä jonka jälkeen sormia alkoi särkeä tai niistä hävisi tunto... Seuraavat ostin sopivat +1 koko ja nythän sitä ajeleekin tankillisen jos ei nikotiininhimo tai kusihätä yllätä :orgmp:

Hammurab sanoi:
Taloudellisesti pyörän osto kannattaa tosiaan ajoittaa syksyyn. Pyörien hinnoissa voi olla todella huomattavia eroja verrattuna kevääseen.

Jos on perillä hinnoista niin helposti tienaa ainakin 1n kesän vakuutusrahat kun tekee hankinnan syksyllä kevään sijasta. Tai saada uudemman mallin vanhemman hinnalla.

marraskuu on tilastollisesti ostajan aikaa :)
Messuilta ei samanlaisia alennuksia ja hyvityksiä vanhasta saa

Edellä paljon hyviä vinkkejä. 500:lla saa varmasti aloitussetin, mutta jostain joutuu tinkimään. Komppaan Tepistä siinä, että sovittamiseen kannattaa uhrata aikaa (ja hikeä). Itse valitsin aikanaan vastaavalla budjetilla ensimmäiseksi puvuksi goretex-asun hintaluokasta 300-400 e (tarjoushinta) parhaiten istuvan (299 e/ovh 450e). Jälkikäteen jäi harmittamaan ainoastaan se, etten osannut kiinnittää huomiota kyynär- ja polvisuojien paikoillaanpysymiseen. Myöhemmin pari kesää hikoiltuani olen lämpimille ilmoille hankkinut käytetyn nahka-asun (300 e/ovh 750 e) ja erityisesti sen kanssa käytettäväksi sadeasun (50 e). Tonnin jos pystyis investoimaan asuun kerralla, sais ainakin tarjouksesta/käytettynä yhden joka toimii lähes joka kelillä.

Ensimmäiset "yleishanskat" (39 e) oli myyjän kehuista huolimatta hukkaostos: eivät pidä yhtään vettä ja vuori tulee hikisen/kostean käden mukana ulos. Myöhemmin olen hankkinut ohuet nahkahanskat (35 e) lämpimille ja lämpimät (käytetyt 20 e) kylmille ilmoille sekä vedenpitävät sateeseen (25 e/ovh 50 e). Koko tosiaan n. +1.

Kengille asettaisin valintakriteereiksi vedenpitävyyden, riittävän pitkä varsi ja jalkaan "istuva", sillä joutuuhan niillä joskus vähän kävelemäänkin.

Kypärähän sinulla jo olikin. Jos se on "MP-hyväksytty", sillä pääsee alkuun. Huomaat varmaan itsekin onko se liian äänekäs mopoa suuremmissa nopeuksissa. Ykköskriteeri lienee omaan nuppiin sopivuus, sitten vähämeluisuus. Korvatulpat ovat hyödyllinen lisävaruste ja jos aiot motoilla pitempään, kannattaa niihinkin investoida enemmän.

Turvallisia ja nautinnollisia reissuja!

Back