• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Allright kokemuksia

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja xjr_rjb
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tilasin 12.6 puhelimella iskarit pyörääni jotka luvattiin kahdessa kolmessa viikossa koska ei ollut valmiina varastossa. Viime viikolla (viikko 26) kun iskareita tiedustelin Marko(Allrigtin tilausvastaava) vastasi että olivat tulleet varastoon ja ovat lähdössä parin päivän sisällä. No, viikko meni ja kyselin uudestaan asiaa puhelinmyynnistä niin sain tietää että ko iskari tilausta ei ole tehty, tai ei ainakaan näy koneella. Sain tietää Markon suoran puhelinnumeron, joten soitin hänelle. Hän antoi saman vastauksen, että tilaus on juuri tullut ja on lähdössä eteenpäin. Kun mainitsin että ko tilausta ei ole kuulemma tehty niin Marko oli hetken hiljaa ja sanoi että ei pääse tarkistamaan asiaa, joten ensiviikkoon siirtyy asian tarkistus.  Minua ei tarkistukset paljon auta. Samanlainen tapus samalla henkilöltä löytyy vuoden takaa, silloinkin meinas kaverilta jäädä iskarit saamatta.

Ei kannata jättää yhdenkortin, ainakaan Allrightin varaan varaosatilausta kesän lomien kynnyksellä. Taitaa jäädä pyörä retki tekemättä.  
veryangry.gif

Onko vastaavia kokemuksia?

itse yritin tilata mc scatterilta tavaraa 12.6 ja kaikki piti olla ok mutta eipä ole vieläkään tavara saapunut vaikka 3-7pvä kuulemma kestää? ilmoitin maililla että jos asiakaspalvelu on jo tuolla mallilla ettei puhelimeen / mailiinkaan vastata niin antaa olla ! osia on ihan turha enään mulle lähetellä,lunastamatta jätän paketin aivan varmasti jos tulee!
mad.gif

Ite oon pari kertaa tilannu Allrightilta. Tosin ajokamoja, tulppia ja sen semmosta, eli en iskareita. Silloin kyllä muistaakseni tilaukset tuli ajallaan, eikä kummempia ongelmia ollut. Keväällä olen tilaillut, enkä "lomasesongin aikana", oten oisko siinä syy. Sen olen huomannut, että kallis paikka tuo Allright on!!! Joten muualta olen tilaillut...

Se on nyt niin, että Nykysuomessa moottoripyöräliikkeillä mene niin hyvin, ettei paljon lupauksista voi/pysty pitelemään kiinni. Kysyntä on dekaadia suurempaa kuin tarjonta. => Ole onnellinen, jos edes kuukauden odotuksella saat palvelua, joka vastaa odotuksia.

Tilasin paikallisesta mp-liikkeestä renkaat pannariin. Liike tilasi ne Allrightilta. Oisin ostanut Bridgestonet. No eipä niitä saanut, oli kai maahantuojaltakin loppunut. Eteen tuli sitten Me Lasertec. Takarenkaan kanssa olikin sitten vähän enemmän säätöä. Vaimo vei vanteen liikkeeseen sovittuna aamuna, päivällä asentaja soitti, että tuli Allrightilta joku abt. mopon rengas. Eipä vannetta viitsinyt takaisin hakea, uusi tilaus toi sopivan renkaan, mutta erimerkkisen, mitä olin tilannut Bridgestonen tilalle. Alkoi kuitenkin reissu painaa päälle, ja muutenkin, eipä sillä nyt niin väliä ollut, mutta olisivat voineet kysyä, sopiiko merkin vaihto. Oli vieläpä euron kalliimpikin...
tounge.gif

Mutta se täytyy sanoa, että hyvin tuntuu Dunlop kestävän.

No enpä ainakaan minä pääse toistaiseksi sanomaan mitään huonoa AllRightista, vaan päinvastoin!

Toki paljon kun tehdään kauppaa, niin ainahan jotakin sattuu jollekin, vaikka näin ei koskaan pitäisi käydä, mutta toivotaan että ovat vain yksittäisiä tapauksia ja inhimillisiä erehdyksiä..........

Ollaan kahden viime viikon aikana ravattu noissa myymälöissä oikein kunnolla ja Allright antoi parhaimman kuvan henkilökuntansa ansiosta, vinkkiä ja niitä oikeita hommaa jouduttavia kysymyksiä tuli kun ei oikein itsekään tiedetty mitä haluttiin ostaa. Kypäräkaupat tuli ja lähtihän sieltä jotain muutakin mukaan.

Toiset mielettömän isot ruusut menee Eurobikeriin. Nuori miesmyyjä ei menettänyt hermojaan mun muijan kanssa vaikka päällä kävi about 30 ajopukua. Samaan settiin sitten kengät plus muuta ajokampetta. Maggara ja kahvi oli myös hyvää. Mennään uudestaakin, se on varma.

062802jumpie_prv.gif

Mut viikon parhaat veti Bikeworld Vantaa. Piti kyytiläiselle ostaa kypärä ja Laserin mallistosta löytyi sopiva, oikeaa väriä ei vaan ollut paikallisella kauppiaalla. BW oli Laserin jälleenmyyjälistoilla joten soittelin sinne. Mua hypytettiin ensin puhelimesta ja ihmisestä toiseen. Sain lopulta yhden asiantuntijan puhelimeen ja kun ehdin mainita etsimäni ruukun merkin niin myyjä tokaisi puhelimeen et me ei myydä kuin laatua, eli Araita ja löi luurin korvaan. Mut ei se mitään, onhan noita kauppiaita.
033102bebe_1_prv.gif

kyl mulla allrightin pisteet iha hyvät o, palvelu aina ollu hyvää.. mut pisteet myös stormille, jost löytyyki yleensä osii pyörään, ja jossei ni aika nopeel toimituksel tullu, vaikka kotiin jossei jaksa liikkeest hakee
062802jumpie_prv.gif

Menee se pieleen muuallakin, odotin 1,5kk sivulaukkujen kiinnitysrautoja jotka maksoin pyörän tilauksen yhteydessä asennettuna ja lopuksi asensin itse kun oli asentajilla kiirettä. Että sattuuhan sitä ja ei ole A R jossa on saatu hyvää palvelua.

menee pieleen noi tilaus jutut muillakin firmoilla, on varmasti kasvanut nää prätkä määrät ja kauppa käy kun siima. eivät ehdi, eikä tartte kiirehtiä.. surkeeta aina välillä

Itseasiassa aika paskoja tekosyitä, kauppa käy kun siima ja pyöräkanta on kasvanu jne... Jos ei pysty kasvamaan markkinoiden mukana, alkaa tulemaan tilaa uusille tekijöille. Nyt siis saattas olla erinomainen hetki perustaa alan virma
cool.gif
(siis maahantuontipuolelle)

Toimin ite valmistavassa teollisuudessa ja asiakkaina mm. teollisuuden tukkukauppiaita. Toki mekin olemme tämän tästä tilanteesta että varastot menee nollille ja välillä jopa pakkasen puolelle, mutta ei meillä asiakasta kiinnosta tieto, että kauppa käy niin hyvin että sori, te jäitte ny ilman. Paljon tärkeämpi tieto asiakkaalle, myös kuluttaja-asiakkaille, on tietää koska se tavara oikeasti saadaan ja itseasiassa aika moni kokemus mp alan jälleenmyyjistä (nimeltämainitsemattomia firmoja) on kyllä ollut siinä tilanteessa että eivät ole edes sitä tietoa pystyneet antamaanm, Allrightista en ossoo sannoo, liian vähän on kokemuksia...

Paras kokemus itteasiassa eräästä muovimuotteja valmistavasta yrityksestä (joo on ihan OT, mutta silti). Ostettiin muotti asenteella "halvin eli paras" (täytti toki speksit teräslaaduista pinnanlaatuihin) mutta hinta oli kilpailevasta tarjouksesta puolet, samoin toimitusaika. Muotin piti valmistua 5vk aikana. Loppupeleissä taisi olla niin, että ekat puristeet saatiin tehtyä n. 9vk aikataulusta myöhässä, siis 14vk muotin tilauksesta ja sen jälkeen muotti lähetettiin korjaukseen joka kesti n. 4vk
thumbs-up.gif
Olipa kerrankin hienoa olla asiakkaana tuossa tilanteessa... Tosin oma asiakkaamme ei riemuinnut ko tilanteesta kovinkaan paljon
nixweiss.gif

Jaahas. Tilasin just viime viikolla takaiskarit ER-5:een. Sanoivat toimitusajaksi 4viikkoo. Ilmoittelen sit miten käy.

Hyvin on omalla kohdalla toiminut. Viimeisin oli kun sain sliparit viikossa tilaushetkestä, vaikka tilaushetkellä ei ollut ko. mallia varastossa. Sanoivat, että huomenissa tulee valmistajalta noitakin putkia joten ei pitäisi olla hätää. Eikä ollut.

Hyvin on viime vuosina toiminut minunkin osaltani All Rightissa. Olen silloin tällöin pistäytynyt ko. liikkeessä ostamatta mitään ja säästänyt ison kasan rahaa, jota on sitten tosin mennyt suomalaiselle kilpailijalle ja ulkomaiseen verkkokauppaan, mutta ei niin paljon kuin ovat All Rightissa pyytäneet tuotteistaan käteisalennus mukaan laskien.

Jaahas. Tilasin just viime viikolla takaiskarit ER-5:een. Sanoivat toimitusajaksi 4viikkoo. Ilmoittelen sit miten käy.
Tilasin iskarit 6.7, tulivat 3.8.
Mielestäni ihan ok toimitusaika.
Miten kuukausi voi olla ok toimitusaika?

Jos tilaan jotain liikkeen kautta, odotan tilaukseni menevän eteen päin kahden työpäivän sisällä. Kun tavara taas saapuu, haluaisin siitä ilmoitettavan minulle samana päivänä. Siis puhelulla joka kestää 30 sek. Ei pitäisi olla vaikeaa.

Mistä nämä tuotteet sitten tilataan on asia erikseen. Esim kaakkois-aasiasta laivalla tänne kestää n.3vko. Sitten on ymmärrettävää. Euroopasta tilattaessa kuulostaa melko karulta tuo kuukausi.

Lopettanut tuossa liikkeessä asioinnin kokonaan, vastaus on joka perkeleen kerta "ei meillä nyt oo varastossa mut jos kahen viikon päästä". Jos mä jotain menen ostamaan niin mä haluan sen heti, en kahden viikon päästä eli paikka ei meikäläiselle sovi. Ja kun joku vääräleuka rupeaa kuitenkin mainitsemaan että onhan varastosaldot netissä nähtävillä, niin on kyllä, ja muutaman kerran sitä vihreää tavaraa mennyt ostamaan, mutta niin vain pari viikkoa kestää...

Tilasin iskarit 6.7, tulivat 3.8.
Mielestäni ihan ok toimitusaika.
Miten kuukausi voi olla ok toimitusaika?
Ensimmäinen ilmoitus heiltä oli, että toimitusaika on kuukausi. Koska 'lupaus' piti, niin mielestäni se on ok.

Back